Největší módní událost v USA zahájila maratón pro všechny fashion nadšence.

Velkolepá akce představila tvorbu vybraných návrhářů z celého světa – dokonce i kreativní ředitel francouzské značky Givenchy, Riccardo Tisci, měl tento rok přehlídku na newyorském mole. Své aktuální kolekce na příští sezónu předvedli jak etablované značky, tak i studenti Parsons, kteří teprve vkráčí na módní Olymp.

Týden módy svým způsobem připomíná filmový festival – vkusně oblečení hosté, zajímavá podívaná a odlišná atmosféra každé z přehlídek. Kolekce jsou tvořeny stejně jako Hollywoodské filmy – mají svůj příběh, náladu a hlavního hrdinu.

Vybrali jsme pro vás top 10 přehlídek, které svojí vizí a estetikou jistě ovlivní budoucí trendy.

1-jeremy-scott

Hravá kolekce z dílny Američana Jeremyho Scotta se jako vždy chlubí svojí širokou škálou barev a vzorů. Účesy ve stylu 60.let, výrazně nalíčené rty modelek a neonové plastové doplňky podtrhují bizární kreace návrháře. Crop topy a minisukně nesou potisky digitálních obrazovek, puntíků, květin a obličejů div z filmových pláten minulého století. Kdo jiný, než-li Jeremy, si může dovolit čerpat inspiraci z tzv. „béčkových filmů“?

2-DKNY

Na záříjovém fashion weeku se konala první přehlídka DKNY v čele s novými kreativními řediteli, Dao-Yi Chow a Maxwellem Osborne. Návrhářské duo stojí též za vlastní streetwearovou značkou – Public School. Oděvní společnost založená v roce 1988 módní návrhářkou Donnou Karan potřebovala změnu – pozvali proto mladé designéry, jež DKNY pozvednou o úroveň výš a přiblíží ji nové generaci. Během přehlídky byly patrné tendence k modernizaci tradičních kousků – maskulinní obleky s pinstripe proužkem, digitální potisky černobílých fotografií, minimalistické pojetí elegance a nadčasovosti – zdá se, že jsou na správné cestě.

3-Givenchy

Riccardo Tisci vytvořil pro Givenchy znovu velice okázalou kolekci na pomezí klasiky a sofistikované extravagance. Značce sluší aristokratické materiály – hedvábný satén, indické třásně, jemná krajka. Modelky s detailně propracovaným make-upem, který by se mohl označit i za šperk, promenádovaly pod dohledem nejenom celebrit, ale i 1200 fanoušků, kteří měli možnost show zhlédnout osobně a zadarmo, na základě náhodného výběru. Známá provokativní umělkyně Marina Abramović zajistila, aby byla podívaná vskutku unikátní – připravila zajímavou lokaci, živé performance a hudbu, respektovala i tragické datum 11.září, kdy se akce konala. Soundtrack zahájila židovská píseň „Shalom Aleichem“, při defilé pak byla slyšet kromě hlasitých potlesků i skladba „Ave Maria“. Přehlídka však začala o hodinu později. Proč? Všichni museli čekat na vlivný pár a zároveň důležité klienty značky, Kim Kardashian a Kanye West, kteří tam nezvládli nakráčet včas.

4-yeezy

Kanye West na přehlídku vlastní značky Yeezy, na rozdíl od dříve zmíněné Givenchy, dorazil bez zpoždění. Stála totiž za to – jeho show režírovala performance umělkyně Vanessa Beecroft. Vymyslela jakýsi obraz v převážně zemitých tónech, kdy bělochy ve světle béžových oděvech vystřídali černoši v tmavě hnědém až khaki oblečení. Modely se vybírali nejenom z profesionálních agentur – byli tam i lidé z ulice, stejně jako v první kolekci Yeezy. Celkové podání působilo napjatým dojmem – otázku rasy návrhář vyvrátil, jednalo se o pouhé umění bez hlubších podtextů, pouze s metaforou válečnou, zohledněnou ve způsobu prezentace. Najde se ale hodně zákazníků schopných utratit několik stovek dolarů za něco, co připomíná looky z kostýmního oddělení seriálu Walking Dead?

5-victoria-bekham

Je zcela jasné, že se módní vize Victorii Beckham mění – v porovnání s jejími designovými počátky má nová kolekce energickou náladu a dokonce hravost, která Posh Spice dříve nebyla zcela blízká. Neuvidíme už krátké monotónní šaty se siluetou přesýpacích hodin, jak tomu bylo dříve – Victoria vsadila na moderní geometrické formy a grafické potisky v kombinaci se zářivými barvami – pro ni něco nevídaného!

6-alexander-wang

Nicki Minaj, Lady Gaga, Bella Hadid, Kanye West… co mají společného tyto slavné osobnosti? Všichni seděli na výroční přehlídce jednatřicetiletého Alexandera Wanga – úspěšně tvoří již deset let. Po prezentaci kolekce bylo přehráno retrospektivní video z kreativního života návrháře – zahrnovalo jeho nesmělé počátky i nedávnou kolaboraci pro H&M. V červenci bylo rozhodnuto, že svoji spolupráci s prestižním módním domem Balenciaga po třech letech přeruší. Na jeho novou kolekci se proto čekalo s ještě větší zvědavostí – pokud se zaměří pouze na eponymní značku, musí přece překonat svoje předchozí výtvory. Wang nezklamal – i když sám říká, že nemá žádný koncept, má vnitřní intuici, která mu každoročně pomáhá prodat svoje sportovní bundy a mikiny hrdinkám streetstyle sekcí až do posledního kousku.

7-anna-sui

Anna Sui čerpala svoji inspiraci z míst, která právě navštívila – Tahiti a Honolulu. Pozitivní energie, která z těchto slunných končin srší, byla dostačující na vytvoření celé kolekce v prázdninovém stylu. Exotické květiny, dlouhé vzdušné sukně, plavky, sem tam nějaká průhlednost a sluneční brýle – pokud si to všechno obléknete na sebe, na vlastní kůži ucitíte teplý mořský vánek. Třeba i v lednu!

8-Oscar-de-la-Renta

Během NYFW jsme měli možnost zhlédnout v pořadí již druhou kolekci Petera Coppinga pro Oscar de la Renta. Před nástupem na pozici kreativního ředitele této značky, kam byl návrhář vybrán samotným Oscarem před svojí smrtí roku 2014, stihl Copping pracovat pro taková zvučná jména jako Sonia Rykiel, Louis Vuitton a Nina Ricci. Kolekce ukázala respekt k původnímu tvůrci brandu, jeho kořenům – narozený v Dominikánské republice, velkou část života prožil ve Španělsku, kde vystudoval malířství na Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, poté se jeho zájem přesunul k módě. Přehlídka značky Oscar de la Renta nemohla být úplná bez přítomnosti honosných večerních rób – bylo jich proto na móle požehnaně, od elegantních černých šatů s dlouhými rukavicemi bez prstů až po precizně vyšívané komplety s florálními motivy. Na sytě růžových židlích hostů ležely karafiáty – oblíbené květiny zesnulého mistra.

9-Marc-Jacobs

Přehlídka Marca Jacobse se konala v kině Ziegfeld, které bylo založeno na konci 60. lét minulého století. Atmosféra akce připomínala filmovou premiéru – není čemu se divit, kinematografie sloužila jako hlavní inspirace nejenom pro módní výstřelky (filmové kamery a klapky ve vzorech pletených svetrů, potisk diváků s 3D brýlemi), ale i pro dekorace (rudé sametové závěsy, křišťalové lustry, červený koberec). Jeho show proto působila dojmem naprosté ucelenosti a silný kulturní zážitek z ni měly i ty celebrity, jež se popcornu v luxusních krabičkách od Jacobse ani nedotkly, a to kvůli možnosti mít drobečky na svém promyšleném outfitu.

10-Rodarte

Sestry Kate a Laura Mulleavy, zakladatelky značky Rodarte, se nostalgicky vrátily do období tzv. Nového Hollywoodu, také nazývaného „post-klasický Hollywood“. Vytvořily éterickou hrdinku filmu 70. lét, která poslouchá glam rock ve společnosti svých bohémských přátel, nosí tvídové kalhoty, zkrácené semišové bundičky, dlouhé úzké šátky, přirozený make-up i vlasy a díky třpytu lamé z její pletené kombinézy a srsti mongolské ovce na kabátu lze poznat, že se jedná o slečnu z vyšší společnosti. Outfity z show Rodarte proto můžeme bez váhání označit za nejvíce poetické a zároveň nositelné na letošním týdnu módy v New Yorku – kdo by se nechtěl zahalit do největšího trendu sezóny od hlavy až k patě a přitom vypadat nenuceně, křehce a působivě najednou?

 

Pražský týden módy se může tento rok chlubit statusem ‚předskokana‘ – když možná ne zcela úmyslně, nastartoval měsíc nejvýznamnějších fashion weeků. V pořadí máme ještě Londýn, Miláno a Paříž – natěšeně čekáme na pokračování tohoto festivalu módy!

Grafika: Nataliya Grimberg

Zdroje: 1, 2, 3

 

comments


Styling
Author: Nataliya Grimberg

Podpořte autora
Starší příspěvky:
DOPIS OD ŠÉFREDAKTORKY: “SEPTEMBER ISSUES“

Sice měsíc má dopisem od šéfredaktorky začínat ale září je pro mě tak neklidným měsícem, že se to bohužel nepovedlo...

Dailystyle News

Zavřít