Máte problém s nespavostí a nemůžete usnout, když je úplněk?  Nesahejte hned po prášku na spaní. Možná by bylo lepší se podívat do ledničky a bude vám jasné, v čem je problém.

Dietoložka Erin Skinner tvrdí, že: „Správné potraviny dodávají tělu živiny, které blahodárně působí na spánek.“ Je však podle ní důležité nejen to, co jíme, ale i kdy to jíme.

Četné vědecké studie tvrdí,že existují potraviny, po kterých budete spát jako miminko. Doma by vám proto neměly chybět následující suroviny:

Jasmínová rýže
Pokud nahradíte normální rýži tou jasmínovou, zvýší se vám v krvi glykemický index, díky kterému rychleji usnete.

Listová zelenina
Kapusta a hlávkový salát také obsahují hodně vápníku. Jsou tudíž zárukou dobrého spánku.

Cizrna
I tato luštěnina je zdrojem vitamínu B6, který podporoje vylučování spánkového hormonu – melatoninu, jež se aktivuje ve tmě.

Banán
Banány obsahují draslík, který je zdrojem vitamínu B6. Ten přirozeně aktivuje spánkový hormon zvaný melatonin.

Ryby a dobře krmená drůbež
Přidejte do svého jídelníčku jakékoli ryby (losos, tuňák, sardinky), které obsahují hodně rybího tuku. Dále pak drůbež, která je krmená mořskými řasy s vysokým obsahem omega 3 mastných kyselin. „Díky podrobným studiím jsme zjistili, že pokud se v surovině nachází omega 3 kyselina, napomáhá to uvolňovat hormon melatonin, který zajistí klidnější spánek,“ tvrdí profesor Paul Montgomery.

Jogurt
Mléčné výrobky dodají tělu hodně vápníku. A díky němu budete dobře spát. Existuje totiž přímá úměra mezi nedostatkem  vápníku a nespavostí.

comments


Lifestyle
Author: Alžběta Bašková

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Monochromatický vzhled: Jak nakombinovat různé či stejné odstíny jedné barvy do outfitu

Monochromatický outfit, aneb look v jedné či podobné barvě od hlavy až po paty. Jak na něj? To se dozvíte...

Dailystyle News

Zavřít