Zeptejte se značek, kdo vyrobil vaše oblečení. Zamyslete se nad tím, jak nakupujete módu. Staňte se součástí řešení, ne problému!

Letos 24. dubna to budou již tři roky od pádu oděvní fabriky Rhana PlazaBangladéši. V jejích troskách zahynulo přes tisíc lidí a jedná se tak o nejhorší katastrofu v oděvním průmyslu. I přesto dál nakupujeme nekvalitní oblečení ušité lidmi, kteří denně riskují život, aby se ušetřilo na nákladech na výrovu. Opomíjíme fakt za jakých podmínek rychlá móda vzniká.

Iniciativa ke kampani Fashion Revolution vznikla jako přímá reakce na pád budovy Rhana Plaze a jejím hlavním posláním je změna současného systému módního průmyslu a nátlak na výrobce i myšlení nás konzumentů samotných.

2

Celosvětově je do kampaně zapojeno přes 70 zemí, jejichž ambasadoři kreativně upozorňují na problematiku módního průmyslu. V loňském roce se například v Berlíně objevil prodejní automat na trička za 2 eura, který vyprávěl příběh lidí, kteří trička vyrobili a popisoval podmínky, v kterých jsou nuceni pracovat. Lidé pak měli možnost si tričko zakoupit nebo peníze věnovat na revoluci módního průmyslu.

Spoluzakladatelka kampaně Carry Somers říká: „Když se celý módní průmysl točí jen kolem generování zisku, lidská práva, životní prostředí a práva dělníků se vytrácí. To musí skončit. Jsme odhodlaní mobilizovat lidi na celém světě, aby se ptali, zjistili a něco s tím udělali.“ V loňském roce se do projektu zapojily také osobnosti ze světa showbusinessu jako například herečka Soňa Norisová nebo moderátorka Adela Banášová.

1

Zdroj: 1

comments


Fashion News
Author: Nikol Pavlíčková

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Gatto Fashion 2016

Představujeme Vám novou kolekci Gatto Fashion. Butik této nové značky najdete na adrese Elišky Krásnohorské 7 v Praze. Můžeme Vám...

Zavřít