Kampaní Fashion Revolution si lidé připomínají výročí zřícení textilní továrny Rhana Plaza u bangladéšské Dháky, při kterém před třemi lety zemřelo přes tisíc lidí. Akce každoročně vrcholí ve výroční den tragédie 24. dubna. Do boje za etický módní průmysl se může připojit každý. Cílem akce je masivně projevit nesouhlas s negativními důsledky rychlého módního průmyslu.

I přes zmíněnou tragédii a další neštěstí, která se kvůli šetření na nákladech na výrobu v některých zemí dějí, lidé na západě dál toto nekvalitní oblečení nakupují a opomíjejí fakt, za jakých podmínek rychlá móda vzniká.

timthumb.php-2

Do kampaně je po celém světě zapojeno přes 70 zemí, jejichž ambasadoři upozorňují na problematiku módního průmyslu. V loňském roce se například v Berlíně objevil prodejní automat na trička za dvě eura, který vyprávěl příběh lidí, kteří trička vyrobili a popisoval podmínky, ve kterých jsou nuceni pracovat. Lidé pak měli možnost si tričko zakoupit nebo peníze věnovat na revoluci módního průmyslu.

Trh se dnes soustředí na přání zákazníka. Značky vypracovávají drahé studie, aby zjistily, co si jejich zákazník přeje. Pokud všichni vyjádříme náš zájem o lidi, kteří vyrábí naše oblečení, dáme najevo, že k tomu nejsme lhostejní, značky budou jednat,“ přiblížila účel kampaně její hlavní iniciátorka pro Česko a Slovensko Kamila Boudová. Cílem kampaně je transparentní módní průmysl.

photogrid

Chceš se i ty zapojit do Fashion Revolution? Je to úplně jednoduché!

  1. Vyfoť se v oblečení naruby tak, aby byl vidět štítek se jménem značky nebo výrobce.
  2. Nahraj svoji fotku na sociální sítě.
  3. Označ svou fotku @značka a #whomademyclothes a zeptej se tak značek, kdo vyrobil tvoje oblečení.

více na webu

Zdroje: 1, 2, 3

comments


Fashion Events
Author: Dominika Lewczyszynová

Podpořte autora
Starší příspěvky:
STAŇTE SE SOUČÁSTÍ NAŠEHO TÝMU!

Nepromeškej jedinečnou příležitost! Hledáme nové členy na pozice: PR MANAGER PR ASSISTANT REDAKTOR/KA

Zavřít