Pokud se cítíte nanic, měli byste do vaší stravy zařadit takové potraviny, které vám mohou pomoci.  Studie naznačují, že tyto potraviny mohou pomoci snížit stres, zmírnit úzkost a bojovat proti depresi.

Zde jsou některé z klíčových živin, které mohou přirozeně pomoci zvednout náladu a vyvážit váhu.

1. Omega-3 mastné kyseliny

Váš mozek vyžaduje základní omega-3 mastné kyseliny, aby správně fungoval. To je jen jeden z důvodů, proč nízkotučné diety nejsou zdravé. Omega-3 mastné kyseliny hrají roli při syntéze serotoninu, který zlepšuje vaši náladu a snižuje pocity deprese.

Dobré zdroje omega-3 mastných kyselin jsou:
Divoce ulovené mastné ryby jako losos, sardinky a ančovičky
Vlašské ořechy
Chia semínka, konopná semena, lněná semínka a dýňová semínka

Chia Puding

2. Tyrosin a tryptofan

Tyrosin a tryptofan jsou aminokyseliny. Tyrosin je aminokyselina, která je stavebním blokem dopaminu. Pomáhá neurotransmiterům bojovat proti stresu ve vašem těle, pomáhá regulovat metabolické funkce vašich orgánů a může pomoci zlepšit ostražitost a paměť. Tryptofan je aminokyselina, která je stavebním blokem bílkovin. Je to přirozený regulátor nálad, pomáhá vyrovnávat hormony a pomáhá při produkci serotoninu.

Potraviny bohaté na tryptofan a tyrosin mají přirozeně uklidňující účinek na tělo a mohou vám zvednout náladu. Některé dobré zdroje jsou:

Maso
Vejce
Mořské řasy (Spirulina)
Červená řepa
Artičoky
Špenát
Banány
Fazole a ostatní luštěniny

Vejce se slaninou

3. Vitamíny B6 a B3

B3 (niacin) je jedním ze základních prvků aminokyseliny tryptofanu a tryptofan je jedním ze stavebních kamenů serotoninu. B6 pomáhá konzervovat tryptofan v těle. Tyto vitamíny B vám pomáhají relaxovat a snižovat úzkost.

Některé dobré zdroje potravin jsou:

Listová zelenina
Papriky
Houby
Košťálová zelenina (květák, brokolice, růžičková kapusta)
Rajčata
Ananas
Ryby

Ananas

4. Vitamín D

Nedostatek vitamínu D může negativně ovlivnit transport dopaminu. Nejlepším zdrojem vitamínu D je sluneční záření absorpované skrze kůži nebo doplňky.

Tyto potraviny pomáhají také poskytovat zdroj vitamínu D:

Vejce
Sardinky
Olej z tresčích jater

Grilované Sardinky

5. Probiotika

Probiotické potraviny pomáhají vytvářet a vyvažovat správný mikrobiom. To je důležité pro využití živin pro fungování mozku a orgánů.

Mezi některé dobré zdroje patří:

Kefír
Skutečné fermentované miso
Umeboshi švestky
Jablečný ocet

Miso pasta

Zdroje: 1, 2, 3, 4, 5, 6

comments


Gastro
Author: Alžběta Bašková

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Kolekce Hippies od DéOR

Kolekce Hippies vznikla spoluprací mladého kadeřníka Charleyho Zikmunda z pražského salónu DéOR Hair Design s vizážistou Lukášem Beranem, stylistkou Lindou...

Dailystyle News

Zavřít