„Dejte nám své staré, obnošené a nemoderní oblečení,“ takto vyzývá společnost H&M všechny své zákazníky k účasti ve své zatím největší globální kampani zaměřující se na udržitelnost módy.

World Recycle Week, tedy Celosvětový Týden Recyklace, je výsledkem dlouhodobé a kvalitní spolupráce týmu H&M, jež usiluje o zastavení zbytečného zamořování skládek nenošeným oblečením, které lze ještě mnoha způsoby využít.

Společnost v roce 2013 spustila projekt Garment Collecting, který se zabývá právě shromažďováním nošeného oblečení a jeho dalším zpracováním. Kdokoliv může do jedné z prodejen H&M přinést nějaký svůj oděv jakékoliv značky, který mu již neslouží, a výměnou za něj dostane vouchery do obchodu. Odložené oblečení se tak nedostane na skládku, kde by byla jeho cesta ukončena, ale bude buď distribuováno dále pomocí second handů nebo recyklováno a jeho textilní vlákna budou využita pro výrobu dalších oděvů.

hm_rec2Během pouhých 3 let existence projektu se společnosti podařilo získat 25 000 tun nechtěného oblečení, což odpovídá zhruba 125 milionům odložených triček. V průběhu letošního ročníku World Recycle Weeku, který začíná 18. dubna a pokračuje až do 24. dubna, si H&M stanovilo ambiciózní cíl vybrat 1000 tun oděvů.

“ World Recycle Week is about changing people’s behavior when it comes to caring for their clothes. The planet’s resources are limited. If we want to continue enjoying fashion, we have to find a way to make better use of the resources,“  says Anna Gedda, H&M’s head of sustainability.

„World Recycle Week je především o změně lidského chování, co se našeho přístupu k oblečení týče. Přírodní zdroje nejsou nevyčerpatelné a pokud si chceme i nadále užívat módu, musíme nutně najít způsob, jak je účiněji využívat,“ říká hlavní zástupkyně oddělení udržitelnosti společnosti H&M, Anna Gedda.

Pro zviditelnění kampaně se H&M dalo do spolupráce s britskou zpěvačkou tamilského původu známou pod jménem M.I.A., která se prosadila především díky svému singlu Paper Planes z roku 2007. Sama se aktivně zabývá udržitelností módy a pro společnost H&M speciálně napsala text k písni Rewear it, jejíž klip je zároveň propagací letošního World Recycle Weeku.

8f7864edfbb8b517_org-cropped

Klip se točil v několika zemích a nenásilně upozorňuje na haldy oblečení, které končí denně na skládkách. Videem plným uvolněného tance to ale nekončí. Samo H&M si vybralo hrstku módních bloggerů, kteří se budou prezentovat v tzv. „rehaul“ videích (stejný princip, jako „haul“ videa, ovšem název je spojený s recyklací) a ukáží světu, jaké oblečení recyklují právě oni.

hmprod

„World Recycle Week is a movement for change,“ says Anna Gedda.

„World Recycle Week je posun ke změně,“ říká Anna Gedda.

Celé video naleznete zde.

 

Zdroje: 1, 2, 3, 4, 5, 6

comments


Fashion News
Author: Lucie Rálišová

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Chcete si pořídit sonický kartáček? Máme pro vás nejlepší volbu!

Na trhu je v dnešní době již mnoho elektrických kartáčků, ale otázkou zůstává, zda opravdu plní svou čistící funkci! Pro nás...

Dailystyle News

Zavřít