Švýcarská značka Vitra má od teď nový vzhled showroomu, který milovníci kvality a originálního designu najdou v pražském Karlíně. Prostor se rozsáhlou rekonstrukcí změnil po deseti letech poprvé od doby svého otevření v roce 2008. Za celkovou proměnou showroomu od návrhu celkového konceptu stojí talentovaná švédská architektka Pernilla Ohrstedt.

Vzdušný prostor, který na vás dechne svobodou, je koncipován jako scenérie propojené polopropustnými závěsy v pastelových barvách, které mají průhledy ve tvaru oken do navazujících místností. Ty tak umožňují návštěvníkovi showroomu objevovat jednotlivé instalace a jejich detaily, zároveň ovlivňují akustiku a světlo v místnosti. Jednotlivé části showroomu dokonale pracují s barvami a materiály. Proměněný showroom je místem pro prezentaci aktuálních produktů, ikonických kousků, domácího i kancelářského nábytku, ale i novinek od světových designérů.

Každý showroom by měl kromě precizní prezentace produktů také odrážet identitu a smýšlení značky, a zároveň působit jako zdroj inspirace a místo, kde se architekti, klienti, hosté i zaměstnanci jednoduše cítí jako doma, kdy jednotlivé prvky spolu komunikují a vytvářejí příjemnou atmosféru. Nový interiér ukazuje hravost a variabilitu produktů v jednotlivých pokojích, které jsou zároveň využívané jako plně funkční pracovní koutky zaměstnanců,“ vysvětlil Jiří Zavadil, ředitel společnosti Vitra pro Českou republiku, Slovensko a Polsko.

VITRA Prague by KIVA 03
FormatFactoryVITRA Prague by KIVA 02
FormatFactoryVITRA Prague by KIVA 06

Vše začíná několika odlišnými instalacemi

První část interiéru showroomu prezentuje domácí kolekci Home v několika odlišných instalacích, doplňky v kompaktním pop-up shopu i sokly pro samostatnou prezentaci novinek, které každoročně Vitra uvádí na mezinárodních veletrzích v Miláně, Paříži nebo Kolíně nad Rýnem.  Druhá část je místem pro novinky z oblasti kancelářského nábytku s důrazem na pracovní židle. Do navrhovaného konceptu byla zahrnuta i nově kavárna a bar, která je určená pro schůzky s klienty i zároveň jako odpočinková zóna zaměstnanců. Nechybí zde ani speciální knihovna barev a materiálů, určená nejen pro klienty, ale i designéry a architekty, kteří mohou přímo na místě rozvíjet své projekty.

Pro pražský showroom jsme vytvořili koncept jemných průhledů a vrstev díky využití záclon, koberců, podložek i paravánů. Měkké kulisy s transparentními průhledy dodávají na dynamice scény a nechávají vyniknout čistotu a eleganci využitého nábytku. Srdcem celého showroomu se díky přemístění původní kuchyně stal venkovní dvorek s připojenou kavárnou, který je zároveň ideálním prostorem pro živé akce a workshopy,“ popsala architektka Pernilla Ohrstedt.

Vitra se nově otevře široké veřejnosti

Kromě prezentace originálního nábytku pro domov i kancelář plánuje nově Vitra v showroomu pravidelně organizovat a uvádět akce pro širokou veřejnost a chce i nabídnout moderované diskuze se zajímavými hosty nejen z prostředí architektury a designu. Pokud budete mít cestu okolo nebo přímo zamíříte do Karlína, tak nový showroom Vitra si nesmíte nechat ujít a nezapomeňte Vitru sledovat na sociálních sítích Facebook & Instagram, ať vám neuteče žádná informace o chystané události.

Zdroj fotografií: Archiv značky

comments


Lifestyle
Miroslav Rajtr
Author: Miroslav Rajtr

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Fashion For Fokus 2018 se blíží!

Pro spoustu z nás je již krásným zvykem společně s příchodem jara vykonávat nějaké to dobro a šířit pozitivitu v...

Zavřít