• ppl talk  • Kateřina Geislerová
Kateřina Geislerová

Kateřina Geislerová

Módní návrhářka, která se díky svému úspěchu v Paříži, dostala mezi ty nejlepší. Její první kousky vznikly, proto, aby dohnala základy. To je Kateřina Geislerová!

Kdy jste zjistila, že chcete studovat módu? 

Až když jsem ji začala studovat. Vlastně náhodou. Byla jsem před tím věčná studentka, měla jsem za sebou 5 let univerzitních studií, ve třech oborech, ale ani jeden mě nenadchl natolik, abych jej dokončila. Nevzdala jsem to a chtěla to zkusit jinak, rozhodla jsem se pro školu s uměleckým zaměřením. Vybrala jsem si snad jediný obor, který nevyžadoval ke zkouškám žádný zvláštní talent, interiérový design. Ale při testech mi ředitelka školy řekla, že mě spíše vidí v módním průmyslu. Neměla jsem vyhraněný názor na to co bych ráda studovala a tak jsem to zkusila. Hned první rok jsem si uvědomila, že to, co jsem tak dlouho hledala, jsem konečně našla. Najednou bylo vše evidentní a šlo to samo. Tvořila jsem a šila až do vyčerpání, něco se ve mně otevřelo a muselo se to projevit. Po dvou letech jsem ukončila školu s nejlepší závěrečnou prací, a to i přesto, že většina spolužáků studovala módu od svých patnácti let. Nevím, jak to tehdy ředitelka školy u zkoušek tušila, ale dodnes jsem ji za to vděčná.

Proč zrovna studium v Paříži? 

Romantika. Zamilovala jsem se v devatenácti do Francouze. Neváhala jsem ani minutu a odjela za ním do Paříže. Vydrželo nám to krásných devět let. Když jsme se rozešli, já už měla našlápnuto na založení vlastní značky, a v Paříži jsem tedy zůstala.

Kateřina Geislerová

Jak jste získávala své první klientky? 

Vlastně již za studií. Jelikož jsem k návrhářství přišla jak slepý k houslím, potřebovala jsem dohnat základy, které již všichni ostatní spolužáci měli. Tak jsem stále párala a zkoumala oblečení, abych přišla na to, jak je zhotovené. A pak šila a vymýšlela si střihy. Začala jsem své testovací oblečení nosit, abych si ověřila, zda-li funguje. Nejenom že to fungovalo, ale začalo se i líbit. Nejdříve kamarádkám, pak jejich známým a pak se to pomalu rozkřiklo. A přicházely za mnou slečny a začali si objednávat. Jak se říká ve Francii, nejlepší reklama je ta, která vede od ucha k uchu. A vážně to tak často funguje. Konkurence v Paříži je ve všech oborech obrovská, je důležité  si nejdříve udělat dobrou pověst spokojených zákazníků.

Jaké bylo otevření Vašeho ateliérů nedaleko Champs Elysées? 

Tehdy jsem to ani nevnímala jako něco výjimečného. Vlastně mám pocit, že jsem si uvědomila až teď nedávno, kdy jsem slavila 10 let existence mé značky, co všechno mám za sebou. Hledala jsem prostě prostory pro můj ateliér/showroom a naskytla se mi možnost dvou místností, které byly ideální. Nedaleko Vítězného oblouku, na konci Champs Elysée. Byla to špičková adresa samozřejmě. To pak odráží i Váše dobré renomé směrem k zákaznicím, i když jste začínající návrhář.

Jak jste prožívala Váš kariérní růst? 

V ateliéru jsem zůstala 4 roky, tvořila jsem převážně modely na míru a na objednávku. Zároveň jsem se zúčastňovala různých prodejních výstav módních návrhářů v centru Paříže, v módní a žádané čtvrti Paříže, v Le Marais. Získala jsem si hezkou klientelu. Pracovala jsem intenzivně a fungovalo to, byla jsem připravená na novou změnu, postoupit o krok dál. Začala jsem uvažovat o otevření vlastního butiku. Rozhodla jsem se a našla jsem krásný prostor v centru Paříže, nedaleko muzea Georges Pompidou a zmíněné módní čtvrti Le Marais. Díky novému konceptu s butikem jsem byla víceméně nucena začít i s prêt-à-porter řadou. Bylo to pro mě něco nového, naučila jsem se stupňovat střihy, vše připravit k velké výrobě do poslední nitky, dokonce jsem se i ve výrobě naučila řezat 15 ti centimetrové vrstvy látek..chtěla jsem u toho být, abych pochopila i jejich práci a mohla jim některé věci v přípravě ulehčit. Šla mi z toho hlava kolem, ale dnes jsem ráda, že to vše znám. Takže můj kariérní růst? Začala jsem od píky, ateliér, butik a dnes mám ateliéry v Paříži i v Praze a pendluji mezi oběma městy, je to dynamický způsob žití a tvorby, který mi nedovolí usnout na vavřínech.

Kateřina Geislerová

Jaké byly Vaše pocity, když Vaše další tvorba byla rozšířena i do dalších pařížských butiků? 

Samozřejmě nádherný, vždyť jsem měla za sebou jen 2 roky studia a pouhé asi 2 roky vlastní značky. Ale upřímně mě stejně nejvíce těšilo, když jsem viděla klientku na vlastní oči, jak se jí oblečení líbí a sluší, jak si jej vybírá a co má nejraději. Je to vlastně jeden z hlavních důvodů proč dodnes tvořím hlavně pro moji soukromou pařížskou a dnes i českou klientelu. Udržuje to moji bdělost, můžu lépe kontrolovat kvalitu, rozvoj a rozkvět značky a náladu kolekcí.

 Co říkali přátelé a rodina na Váš úspěch? Kateřina Geislerová

Nejdříve byly samozřejmě plní obav. Je pravda, že málokdo si v Paříži založí svoji značku bez konexí, výrazných zkušeností a tučné konta. Všichni mi říkali, ať se jdu nejdřív poohlídnout po pořádné práci a po pár letech, ať to zkusím. Byla jsem ale paličatá, a hlavně, vše najednou bylo tak evidentní. Nevím, kde jsem brala tu drzost, sílu a důvěru, ale věděla jsem, že to musím zkusit. Po pár měsících stáží v módních domech, jsem si řekla, že opravdu plýtvám časem, že to bude trvat léta, než se tímto rytmem dostanu k pořádné a zajímavé práci. Konexe jsem neměla, a to se v Paříži nenosí. Tak jsem se do toho vrhla sama. Založila si značku po roce po škole. Rodina samozřejmě stála při mě, jsou to od začátku moji první fanoušci. A přátelé docela s pochopením snášeli mou neustálou vyčerpanost a fandili.

 Kde berete inspiraci na nové kolekce? 

Mám výhodu v tom, že nejsem nostalgická. Když něco ukončím, chvíli mi trvá, než se otřepu a začnu nanovo, ale je to výhoda v tom, že nemám pocit, že se opakuji a že inspirace z minulých kolekcí pokračuje. Je to také dané tím, že je to často nová látka, která udá tón nové kolekce. A jinak se inspiruji ulicí. Mám výhodu v tom, že docela často cestuji, a tak se inspiruji všemi ulicemi měst a velkoměst, které navštívím. Trendy mě nikdy nezajímaly, ale na ulici cítíte, co momentálně lidé chtějí. A nemluvím samozřejmě pouze o oblečení. Jen vnímám, co se kolem mě děje. A inspiruji se různými „nehodami“ v oblečení. Třeba špatně zapnuté sako, svetr, který vytvoří novou fazónu, nebo zvláštně ovázaný šátek, který by mohl vytvořit zvláštní límec atd… A další inspirací je má „couture“ řada, kde mohu popustit uzdu své fantazii a nechat se unést v naprosté svobodě v navrhování jedinečných kusů. Má konfekční kolekce pak často přebírá nějaké prvky či detaily z této tvorby.

Kateřina GeislerováKoho pro Vás bylo největší poctou obléknout? 

V Paříži to byla uznávaná spisovatelka Eliette Abecassis, která se u mě obléká v podstatě od začátku a která po dlouhá léta byla moji múzou. A v Praze, teď nedávno, byla pro mě výzva navrhnout šaty na Ples v Opeře pro Simonu Krainovou. Je to vlastně jeden z nejlepších momentů pro návrháře. Měla jsem úplně volnou ruku, představila jsem si, co by nejlépe odpovídalo osobnosti, siluetě a pikantnosti Simony a pak to již šlo samo. A nejlepší odměna byla její absolutní nadšení z šatů. Proběhla jiskra. A naše spolupráce se od té doby prodloužila.

Kdo je Váš idol v tomto oboru? 

Můj idol byl již od školy Anglický návrhář Alexander McQueen. Byla to velká osobnost, umělec, své řemeslo znal dokonale, a já měla nejblíž k jeho způsobu práce. Obdivovala jsem jeho svobodnou a nekompromisní kreativitu a extravagantní přehlídky. Jako jeden z mála návrhářů uměl dát stejnou duši i do jeho prêt-à-porter kolekcí, byla v nich cítit láska k řemeslu, ke „krejčovině“. Modely a střihy měl vyšperkované a on opravdu uměl zkrášlovat ženskou siluetu. Po jeho smrti jsem nového idola ještě nenašla.

Co v současné době připravujete? Na čem pracujete? 

Včera jsem se zrovna vrátila z Paříže, kde jsem představila moji novou jarní kolekci. Zároveň i v Praze proběhla přehlídka stejné jarní kolekce v Galerii Mánes v rámci Shooting Fashion Stars. Dám si týden oddych, abych mohla začít s novými kolekcemi, protože mě čeká docela intenzivní práce. Na září připravuji na MBPFW přehlídku kolekce jaro-léto 2015. Zároveň již připravuji i kolekci podzim-zima 2014, která bude k dostání od září. A připravuji momentálně i novou exkluzivní kolekci, pro kterou mi bude múzou Simona Krainová. Bude to pracovní léto, ale těším se na to.