K dnešnímu článku mě inspiroval pracovní stůl mého kolegy, který dnes ráno vypadal opravdu otřesně! Tuny papírů ledabyle poházených ve všemožných úhlech, tužky a sešity navrstvené v rozích a mezi tím vším několik prázdných sklenic a hrnků od kávy…. Taky si říkáte, proč mají kreativní lidé v pracovně nepořádek? Popřípadě se vaše pracovny plní věcmi, které potřebujete, ale na první pohled vypadají nevzhledně? Věřte mi, že všichni máme ten stejný problém. Jde jen o pár „vychytávek,“ jak si věci uspořádat a přitom mít vše potřebné stále po ruce…

Také v mojí pracovně se nachází množství věcí, bez kterých se neobejdu, ale které na první pohled zrovna nepůsobí vábným dojmem. Typicky se jedná o faktury, různé účetní doklady, korespondenci a jiné podobné věci, jež nelze založit a přitom na stole zabírají místo, či prostě jen „hyzdí“ designovou pracovní desku Vašeho stolu. Existuje však několik „fíglů,“ jak tomuto faktu předejít.

Rada č. 1: Pamatujte na to, že organizovaný nepořádek není nepořádek! Toto pravidlo platí v devadesáti procentech případů. Pokud potřebujete mít nějaké papíry, poštu či jiné dokumenty přímo na pracovní desce stolu, nemějte je rozházené! Srovnat je do komínku zabere pár vteřin a vypadají nesrovnatelně lépe. Zejména pokud pracujete v kanceláři, kde se setkáváte s klienty čí obchodními partnery, věřte mi, že rozházené papíry nepůsobí nijak dobře.

Rada č. 2: Pokud máte možnost, použijte systém šuplíků nebo šanonů. Je to celkem jednoduchý způsob jak si zorganizovat agendu na to, co je důležité a na to co ne, ale v první řadě – tento nepořádek není nikde vidět! A nedovedete si představit, jak profesionálně působí čistá deska pracovního stolu, zejména při obchodních schůzkách!

Rada č. 3: Knihovna snese všechno! Běžné knihovny, prodávané na trhu mají hloubku polic mezi 25 – 35 centimetry. Typická kniha zabere přibližně 2/3 z této plochy, takže pokud je vyrovnáte v rovině s okrajem polic, vznikne Vám za nimi místo, které můžete „zaskladnit“ nevzhlednou agendou, kterou protřebujete, ale zrovna nemusí být primárně na očích. Knyhy lze rovněž nahradit obrazy a fotografiemi v rámech či krabicemi. A opět si lze vybudovat přehledný systém, např. za klasiky, účetnictví, za romány korespondenci atd.

Zkrátka pořádek dělá obchod a to zejména v pracovním prostředí a věřte mi, že se ve své pracovně budete cítit nesrovnatelně lépe, pokud se zbavíte nevzhledných archů papíru na svém pracovním stole.

Poděkování a zdroj fotografií: HOUZZ, samsonoffice

comments


Lifestyle
Author: Joey Hartl

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Stylový piknik v přírodě? Poradíme vám jak na to.

Léto nás po roce opět přivítalo a spolu s ním konečně přichází i čas na pravidelné „dýchánky“ s přáteli pod širým...

Dailystyle News

Zavřít