Od odtajnění zprávy, že se Manifesto Market rozroste na další lokalitu všichni netrpělivě čekali, kdy se otevře. A právě teď je ta pravá chvíle zapsat si termín do svých diářů. Už 19. července přivítá Manifesto na Smíchově první návštěvníky a přiblíží tak zážitky propojující gastronomii, elegantní design a kulturní a umělecký program obyvatelům levého břehu Vltavy.

Přímo letní oáza ve které nebude chybět vodní prvek, zelená svěží zahrada, tankové pivo, originální limonády a koktejly, spárované s neobvyklými recepty a exotickými kuchyněmi. Nové Manifesto slibuje oživit nyní nevyužívaný dvůr smíchovského secesního Národního domu, kde v současnosti parkují auta. Pop-up market bude sice dočasný než market Na Florenci, ale provozovatelé slibují, že po zimě se již druhý market objeví na novém místě na Praze 5. Přípravy otevření Smíchova probíhají rok po první intervenci Manifesta v Praze na Florenci.

Kulinářské a pivní speciality pro gurmány

Manifesto Smíchov bude spolupracovat se zavedenými specialisty na fine-dining, jako jsou Zátiší Group a Sasazu, a nebudou chybět některé oblíbené street food koncepty z Florence – PokeHaus, The Craft s dosud neuvedenými novinkami či Faency Fries. Pop-up kuchyni si zde otevře také panasijská restaurace Nebu, která je malým skrytým tajemstvím Prahy. Pilsner Urquell vybaví hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského se budou čepovat pivní speciály Vinohradského pivovaru, který je s Manifestem pevně spojený i na Florenci. Ve výběru sládků se budou pravidelně objevovat další české mikropivovary, například Matuška. Pilsner Urquell pro návštěvníky připravuje také školy čepování, které návštěvníkům poskytnou možnost vyzkoušet si, jak správně načepovat hladinku pod vedením nejlepších výčepních z České republiky – vítězů soutěže Master Bartender. Budou zde hostovat i výčepní z různých koutů světa, kteří čepují plzeň v zahraničních restauracích.

Nová lokalita na náměstí 14. října je na dosah ruky od rušného Anděla, obchodního centra Nový Smíchov a pouze 3 minuty tramvají z Újezdu, a v docházkové vzdálenosti od smíchovské náplavky nebo Tančícího domu. K místu přímo přiléhají dva parky, které budou vybízet k posezení s piknikem z Manifesta. Manifesto má ambici vrátit krev do žil dříve tepajícímu srdci smíchovského komunitního života a znovuobjevit jeho půvab. V celém pop-up prostoru bude možné platit pouze bezhotovostně ve spolupráci s Mastercard.

Designový interiér a kulturní přesah na jednom místě

Co by to bylo za místo bez živé hudby a kulturního vyžití? Manifesto Market plánuje pořádat živá hudební vystoupení ve spolupráci s týmem Ameba Production, producenty legendárního festivalu Rock for People. V partnerství s Red Bullem bude Manifesto pořádat cyklus koncertů, talk shows a filmových promítání, příležitostně také jiných uměleckých žánrů. Všechna tato představení pod otevřeným nebem, ve stínu 111 let staré secesní fasády, budou přístupná zdarma.  Manifesto vytvoří mnoho zón k sezení a relaxaci. Uznávané architektonické duo Chybík + Krištof prostor vybaví mělkou vodní plochou a příjemnou pochozí palubou a vytvoří zelený labyrint pomocí stovky květináčů s bambusem, chmelem a kvetoucími popínavkami. Nábytkářské designové studio mmcité Davida Karáska bude nadále spolupracovat s Manifestem a do třetice zde v premiéře uvede novou designovou řadu, konkrétně subtilní piknikové lavice rautster pro 6 osob, vyrobené ze dřeva a oceli. Mmcité také vybaví prostor betonovými koši na tříděný odpad a okolo bazénu se objeví jejich lehátka.

„Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé. Dosud jsme v jedné lokalitě dali vzniknout 180 pracovním pozicím, uspořádali jsme 200 kulturních eventů přístupných zdarma a zrodila se silná komunita – naše nejpopulárnější sociální sítě zasáhly na 6 miliónů uživatelů. Získali jsme ocenění Obchodník roku za zákaznickou zkušenost a pomohli k rozjezdu několika novým gastronomickým podnikům – šest nájemců z Manifesta si posléze otevřelo kamenné pobočky. Soustředíme se na každý okamžik, který u nás návštěvníci stráví, aby byl přívětivý, inspirující, zapamatovatelný a něčím nečekaný. Pokud by některý z těchto zásadních dílků chyběl, čísla samotná by pro mne neměla velký význam,“ cituje Martin Barry, zakladatel a kreativní a hybná síla za Manifestem.

Rozšíření celého konceptu až za hranice Česka

Otevření Manifesta na Smíchově je prvním krokem expanze, kterou plánuje Martin Barry. V pokročilé fázi jednání je již několik lokalit, kde se očekává otevření v průběhu roku 2020. Mezinárodní rozšíření a vývoj digitálních technologií, jež budou zpříjemňovat zkušenost zákazníků, jsou hlavními vektory, které vyústily v letošní investici do Manifesta od skupiny Rockaway. V horizontu nejbližších měsíců se chystá rozvoz jídel včetně možnosti sloučené objednávky od různých prodejců nebo zavedení digitální předplacené karty. 

Zdroj fotografií: archiv Manifesto Market

comments


Lifestyle
Miroslav Rajtr
Author: Miroslav Rajtr

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Milujeme minimalismus: Znáte Gaiu Repossi?

Talentovaná návrhářka a ředitelka rodinné firmy Repossi, jedné z nejrespektovanějších šperkařských firem již od roku 1920. Pokud jste o Gaie...

Zavřít