Kdo by čekal, že značky, které se v roce 2000 octli v rolích obžalovaného a žalujícího se spojí a vytvoří společnou kolekci. Mnozí již tuší, že řeč je o značkách Supreme a Louis Vuttion.

V roce 2000  Supreme představila svou kolekci skateových desek, triček a čepic, které na sobě měly typický Louis Vuitton monogram. Není neobvyklé, že značky jsou často obviňovány z kopírování prvků jiné značky. Ať už neúmyslně, úmyslně, nebo jako parodii.

 

I když Supreme nemělo v úmyslu padělat LV nebo zmást spotřebitele k tomu, aby věřili, že si kupují LV skateboard, nic to neměnilo na faktu, že šlo o nepovolené používání monogramu, který je neodmyslitelně spjat s jinou značkou, a i v případě parodování se jedná o porušení autorských práv.

Krátce poté, co šla Supreme kolekce do prodeje, na ně  LV  zaútočil s dopisem o ukončení prodeje. Francouzský dům byl prý natolik zaskočen, že si značka dovolila použít jejich slavný monogram, že prý požadoval spálení všech kusů, aby to nemohlo dál kolovat.

Značka Supreme však turbulence ustála se vší důstojností a po dvou týdnech prodeje se omluvila s tím, že objednávky nemohou být nadále doručovány kvůli probíhajícímu soudnímu řízení.

Louis Vuitton ve spolupráci s Takashi Murakami

Často se objevuje argument, že žaloba LV pomohla k následné revitalizaci značky. Že bez následného zájmu mladých lidí by nedalo vzniknout legendárním kolaboracím s některými umělci, jmenovitě třeba Takashi Murakami nebo Yayoi Kusama, kteří dali klasice od LV svými potisky mladistvý a hravý vzhled. Ať už je to pravda nebo jen pouhá domněnka, kauza oběma značkám spíše prospěla, než aby jim uškodila.

Louis Vuitton ve spolupráci s Yayoi Kusama

Tohle bylo trochu ke společné historii obou značek a nyní se posuneme do současnosti. I přesto, že spolupráce mezi těmito značkami se může zdát překvapivá, je to jen důsledek toho, kam se móda posouvá. Rok 2017 se pro západní módní svět nesl ve znamení prolínání pouliční módy s tou luxusní. Módní mola ovládly prvky pouliční módy. A kolaborace mezi významnými  značkami, které doposud stály každá na jiné straně barikády, je jen takové pomyslné završení.  Hranice mezi luxusní a street módou se smývají a rozdíly, které tyto světy ještě odlišují, jsou jen v tom, kde se věci prodávají a kolik stojí.

Kolekce Supreme x Louis Vuitton byla sice představena již v únoru, ale teprve před necelým týdnem se otevřely pop up stores ve vybraných městech světa, např. v Pekingu, Tokyu, Soulu, Miami, Los Angeles nebo Sydney. V Evropě to byla města Londýn a Paříž. Původně měl být ještě i v New Yorku, ovšem tam město kvůli jistým komplikacím nedovolilo obchod otevřít.

Otevření obchodů a prodej kolekce provázelo skoro šílenství. Módní nadšenci a fanoušci obou značek stanovali před obchody nebo stáli dlouhé hodiny ve frontách, aby ulovili nějaký ten kus z téhle, skoro už ikonické, spolupráce. Nejlevnější kousek, který se dá pořídit, stojí v přepočtu kolem 7000 korun. Jedná  se o klíčenku. Ten nejdražší se potom vyšplhal až k částce 1,5 miliónu českých korun a jedná se o (ne)slavný kufr.

Kolekce dále krom již zmíněných obsahovala bundy, kalhoty, trika, dále také pyžama, polštáře, přikrývky a nepřeberné množství doplňků – kšiltovky, rukavice, šátky, pásky nebo třeba otvírák…

 

 

zdroje: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21

comments


Fashion News
Author: Veronika Mihalovičová

Podpořte autora
Starší příspěvky:
Stylové kočárky, kterým podlehnete

Čekáte-li miminko, máte před sebou nelehký úkol v podobě výběru vhodného kočárku. Naštěstí je na trhu nespočet značek a variant,...

Dailystyle News

Zavřít