• Beauty  • CBD hype skončil? Vladimír Pažitka z Cannor o budoucnosti této látky v kosmetice

CBD hype skončil? Vladimír Pažitka z Cannor o budoucnosti této látky v kosmetice

Vladimír Pažitka je zakladatelem české značky Cannor, která se specializuje na přírodní kosmetiku s využitím léčivého konopí. Od skromných začátků až po expanzi na zahraniční trhy se Cannor stal symbolem udržitelnosti a inovací v oblasti péče o pleť a zdraví. V tomto rozhovoru se Vladimír podělí o svůj pohled na boom CBD, prozradí, jak vznikají jeho nejprodávanější produkty, a odhalí, co ho motivuje k neustálému vývoji novinek. 

Cannor se stal synonymem pro přírodní péči o pleť. Jaký moment nebo zážitek vás poprvé přivedl k myšlence spojit konopí a kosmetiku?

Už když jsem žil v Irsku a působil v docela jiném oboru, zajímaly mě převážně účinky léčivého konopí – kanabidiolu CBD. Tehdy to byla už dobře prozkoumaná, nicméně
veřejnosti nepříliš známá látka a já byl fascinován tím, jak účinně pomáhá u řady kožních neduhů – lupénka, atopický ekzém, akné. Spoustu let jsem o CBD načítal všechny dostupné studie, než jsem se rozhodl, že založím Cannor.

Přírodní kosmetika prochází velkým boomem, ale udržet krok s trendy může být výzva. Jak se vám daří vybalancovat autenticitu vaší značky s neustále rostoucí konkurencí?

Trvám na několika pilířích – musí to být zcela přírodní a maximálně účinné. Jinak nechávám našim vývojářům volnou ruku, aby měli radost z tvůrčího procesu a mohli pracovat s aktivními látkami, které je zajímají. Díky tomu vznikají neskutečně zajímavé produkty. 

A protože sledujeme kosmetický byznys globálně, snažíme se z těch zajímavých aktivních látek vyvinout produkt, který bude odpovídat poptávce nejen v zahraničí, ale i na našem českém trhu. To je důležité, protože česká zákaznice miluje minimalismus, nechce mít deset lahviček jen na odlíčení, a o to účinnější péči potřebuje. A my tak hledáme cesty, jak jí to splnit a ještě za rozumnou cenu.  

CBD bylo v posledních letech obrovsky populární. Cítíte, že jeho hype stále trvá, nebo už si našlo své místo mezi běžnými ingrediencemi kosmetiky? Jak vnímáte jeho vývoj v Česku i globálně?

CBD hype už sice máme za sebou, takže už s ním tolik nepracujeme marketingově, nicméně je to látka natolik účinná, že výrazně zvyšuje efekt celého produktu. Je to velice protizánětlivá látka a zároveň anti-age ingredience, protože zpomaluje buněčné stárnutí. V tomto smyslu je CBD stále nenahraditelné a rozhodně jej budeme používat i nadále, byť už možná není tak trendy. 

Používáte sám produkty s CBD? Jaký je váš osobní favorit z vaší řady a jak vám pomáhá?

Tuhle otázku nemám rád, v práci se mi smějí, že naši konopnou Vysoce regenerační mast s CBD používám na všechno. Ale ona opravdu je na všechno, nejen na ošetření ekzémů. Jinak ale používám naše CBD oleje a především Brain Booster – ten jsem si vlastně nechal namíchat sám pro sebe, jelikož nepiju kafe a potřebuju mentální vzpruhu po obědě. Je to můj nejoblíbenější produkt, dokonale mě probere a nakopne kdykoli během dne.

CBD v kombinaci s dalšími bylinami, které používáte, jako je třeba kopřiva, vytváří synergický efekt. Jak vybíráte složky, které se k CBD hodí?

CBD se hodí ke všemu, protože díky svým protizánětlivým a omlazujícím účinkům zesiluje působení dalších látek. A to výrazně. A nespoléháme jen na bylinky, byť jsou rovněž naší nedílnou součástí. Slovy kolegyně: do třicítky bylinky stačí, po třicítce už potřebujeme něco silnějšího. 

A tak jsme začali pracovat například s patentovanými hydratačními komplexy, které zesilují dermis, vyhlazují a hloubkově hydratují. A CBD jejich účinky jedině posiluje. V Cannoru tam máme jasný bestseller: Omlazující sérum s hydratačním komplexem s kyselinou hyaluronovu a bakuchiolem. Je to náš nejdražší produkt, ale funguje tak, že jej nestačíme vyrábět. 

Cannor zdůrazňuje etiku a udržitelnost. Jaký vliv má vaše filozofie „slow beauty“ na samotný vývoj produktů? Myslíte, že tohle tempo je udržitelné i v rostoucím byznysu?

Řekl bych, že záleží, kam chcete svou firmu dovést. Znám řadu značek, co mají v portfoliu do patnácti produktů a žádné novinky již neuvádějí a dokáží fungovat velice pohodlně. Cannor tím, že už expandoval na zahraniční trhy, tak sortiment neustále rozšiřujeme. Ale vždy s myšlenkou na udržitelnost a kvalitu surovin, které projdou certifikací přírodní kosmetiky. To, že si nebudeme ničit přírodu a pleť, je za nás dlouhodobě udržitelné. I proto jsme sami pěstitelé technického konopí v BIO kvalitě, o které se na naší farmě staráme.

Jaká byla vaše největší výzva při budování značky Cannor? A co vás stále pohání vpřed?

Největší výzva? Před dvěma lety jsem koupil staré hospodářské stavení z 19. století a postupně mu vdechujeme nový život. Opravujeme, zkrášlujeme a snažíme se budovu uvést do podoby, kterou nesla před 100 lety. Například jsme si na omítku nechali speciálně namíchat sudetskou žlutou, abychom trefili originál. 

Protože jsem vyrostl v Plzni, relativně velkém městě, neuměl jsem si představit náročnost toho, co jsem si vysnil. Ale Cannor na to místo patří. Patří do přírody, do krásného stavení s úžasnou zahradou a to je to, co mě pohání vpřed. Vize toho, že můžeme něčím přispět společnosti. A to nejen v péči o pleť. 

Vaše novinka, Hair Complex Long & Strong, se zaměřuje na růst a zdraví vlasů. Co vás vedlo k vytvoření doplňku stravy pro vlasy?

Vlasy patřily dlouhodobě mezi problematiku, se kterou se na nás ženy obracely. Dokážete namíchat i něco funkčního na růst vlasů, ptaly se. A tak jsme se do toho
pustili. Máme v týmu vývojářku přímo na potravinové doplňky a i ona měla volnou ruku ve výběru ingrediencí. Doplněk stravy jsme nechtěli stavět jen na bylinkách a vitamínech a to se myslím
povedlo. Náš Hair Complex Long & Strong spojuje mořský kolagen s rýžovým proteinem, který podporuje tvorbu keratinu, s minerály a s extraktem z černého pepře, který napomáhá vstřebávání živin. A výsledkem jsou nadšené recenze, z čehož mám upřímnou radost.

Často se hovoří o mořském kolagenu Naticol a jeho vlivu nejen na vlasy, ale i na pleť a nehty. Jak tento doplněk může pomoci ženám a mužům, kteří bojují s lámavými vlasy nebo vypadáváním?

Naticol je mimořádně dobře vstřebatelný mořský kolagen, což se odrazí jak na vlasech, tak i nehtech a pleti. V Hair Complexu tak nemohl chybět. V nabídce máme ještě Kolagen s kyselinou hyaluronovou – doplněk stravy, který je určený přímo pro zpevnění pleti a zároveň pro zdravé klouby a pohybový aparát. Tento kolagen je nízkomolekulární hovězí. Tím, že je nízkomolekulární, tak má velice malé kolagenní peptidy, které jsou maximálně vstřebatelné a tedy přínosné pro pleť. Díky tomu, že je hovězí, je skvělý i na klouby – jen přeci ryba klouby nemá, kráva ano. 

Pracujeme tedy s více druhy kolagenu, dle zaměření. A asi tedy není divu, že oba produkty patří mezi nejprodávanější. 

Co dalšího chystáte do budoucna? Můžeme se těšit na další produkty nebo novinky v péči o pleť a zdraví?

Neustále něco vyvíjíme. V současné době se chceme zaměřit na funkční doplňky stravy, ale pipláme si i řadu kosmetických novinek, které vyjdou v příští roce. 

Největší novinkou tohoto roku je však naše první kamenná prodejna Cannor ve Školské v Praze, kde si zákaznice mohou vše přijít ovonět, ochutnat, vyzkoušet a odnést si domů řadu vzorků. Věřím, že to je cesta správných směrem a že to jediné nám chybělo.