JAN SOCIÉTÉ: SHOW 13
Halloween je už sice za námi, ale v podvečer svátku všech zesnulých jsme opět na chvíli mohli zažít nádech tajemna díky třinácté show Jan Société. Odehrávala se za pochmurného počasí, v kulisách středověkého, syrového města. Inspirace něčím nadpozemským, nadreálným a neuchopitelným, je asi zcela jasná. DailyStyle byl u toho, pojďte s námi načerpat kousek této neopakovatelné atmosféry.
„Pro tuto show jsem zvolil velmi specifický přístup. Otevřel jsem fundus historických kostýmů Barrandov Studio a přijal jsem je jako archiv mojí značky, ze kterého vycházím při tvorbě nové kolekce. Vtipně tak reaguji na stále se omýlající téma velkých módních domů a často zcela bezduché opakování inspirace archivem značky.“ konstatuje Jan Černý. JAN SOCIÉTÉ je ještě mladý brand, nemá dlouholetý archiv a tak přijímá barrandovský fundus za svůj. Navíc ve fundusu nenajdete žádný reálný historický oděv – pouze napodobeninu, kostým, což celému konceptu ještě přidává na nadsázce.
Najednou tak v kulisách historického města, které je také jen jedna velká iluze, opak reálného – vzniká dialog mezi historickými prvky, které Jana zaujaly při rešerši ve fundusu, a jeho ostrou vizí současného menswearu a genderless módy. Žádný ústupek z aktuálních vlivů na úkor historické inspirace. Naopak, oživuje detaily z minulosti, ale zachovává silně aktuální estetiku mladé generace, pro kterou v JAN SOCIÉTÉ tvoří.



Tendence siluet se opět modifikuje, k oversized lookům se přidávají více slim siluety, flared jeans prodlužují nohy, uplá trička odhalují siluety modelů a kratší délky košil a bund jen potvrzují, že oversized éra pomalu ustupuje. Branding je nenápadný, luxusní a přechází do zkratky nenápadného písmena „j“, vytvořeno z českého křišťálu. Jan, ale miluje kontrasty, a tak přidává do jinak komorní a prémiové selekce moiré bomberů, blazerů ze směsi hedvábí a vlny nebo loafers ze semišové kůže také stonewashed jeans s drzými třpytivými logy, zbrusu nové svetry a pláště kombinuje s historickými náhrdelníky, medailemi a korunami zapůjčené z fundusu Barrandov Studio, představuje Prestige 2.0 ve dvou nových, ohněm ošlahaných colorways, stahováním oversized siluet pružnou síťovinou zase vznikají překvapivě historizující looky, odkazující na renesanční husí pas nebo nabírané rukávy.



Materiály jsou vybírány bez kompromisů, většina látek na kolekci byla vyvinuta a vyrobena v Japonsku. Téma pánské couture komentuje Jan bílou hedvábnou vestou, na které jsou červenozlaté aplikace s ručně vyšívanými skleněnými korálky a její vytvoření zabralo přes sto hodin několika mistrům. Tuto techniku Jan rozvíjí také do mnohem aktuálnější a zábavné formy. Symbol emotikonu tří stříkajících kapek přenesl do jednoho z looků opět v ruční výšivce z korálků. Kolekce byla doplněna šperky značky Apart. Velkou novinkou je také první kožený „carry-all“ bag JAN SOCIÉTÉ, nesoucí název NEWBORN BAG. „Opasek kolem tašky mi totiž připomněl pupeční šňůru omotanou kolem plodu v lůně matky. Nechutný, možná až horrorový, ale současně zásadní moment, bez kterého by jsme tu nikdo nebyl. Stejně jasná a jednoduchá měla být i tato taška. Taková, že ji prostě chceš,“ komentuje Jan Černý.



Značka JAN SOCIÉTÉ míří touto kolekcí na představení portfolia nositelných produktů, které jsou konkurenceschopné i v mezinárodní módní scéně, jsou připravené na produkci ve větších sériích a tvoří DNA brandu založeného na komunitě kolem něho.
Zdroj fotek: archiv značky, @zemankuba
