• Styling  • Proč jsou obnošené tenisky hitem Manhattanu?

Proč jsou obnošené tenisky hitem Manhattanu?

Na Manhattanu v New Yorku lidé chodí často pěšky a milují uvolněnou módu v podobě jeansů a tenisek. Rostoucím trendem se staly vzhledově obnošené tenisky, se kterými přišla nejen značka Balenciaga, ale třeba i Golden Goose. Jejich logem je hvězda a vy je uvidíte ve všech podobách, barvách i tvarech. Cena se šplhá od deseti tisíc korun do závratných výšek. První otázka, která však většinu lidí napadne: Proč by někdo dával takové peníze za okopané tenisky?


Nejčastěji v nich uvidíte obuté Newyorčany tzv. miléniové generace (narozena v období 1984 – 2005). Tato skupina má dostatečné peníze a často pracuje ve financích, marketingu, módě, nebo médiích, kde hledají svou osobnost a kariérní postup v náročném a rychlém místě jako je New York. Tenisky potom ladí ke všemu – od kalhot, až po sukně. Uvidíte je především v módních oblastech jako je Soho, Upper East Side a nebo Chelsea. Do práce v Midtown kancelářích si totiž zatím berou Tory Burch a nebo Kate Spade baleríny – jednoduché černé lodičky, většinou bez podpatku a se zlatým logem značky.

A kde se vlastně vzaly? Do New Yorku a na Manhattan, kde jsou jedni z nejbohatších lidí na světě, přichází vše z Hollywoodu a nebo od odvážných manželek prezidentů. Trend tenisek rozpoutaly hvězdy jako Megan Fox, Gwyneth Paltrow, Selena Gomez a nebo dokonce i Michelle Obama. Vzhledem k jejich obnošenému stylu není hned lehké odpovědět, proč jsou vlastně tak oblíbené.

“Jsem rád, že tenisky jsou obnošeného stylu: nemusím se bát, že se zašpiní. Je ale pravda, že když jsem poprvé viděl jejich cenu, myslel jsem si, že je to absurdní,” řekl Josh Klausner, scénárista filmů Noční rande, Shrek a režisér filmů Wanderland.

Když se ale člověk ponoří do vizí této italské firmy, je na jejich významu něco sympatického. Jde o rebelii. Italská dvojice návrhářů chtěla vytvořit tenisky, které se budou odlišovat od běžné haute cuture a ostatních velkých značek tím, že budou neformální, luxusní a ručně vyrobené. Pro ně tenisky znamenaly kolekci zážitků a každá šmouha slouží jako vzpomínka.

“Tenisky jsou součásti života a život není perfektní”, řekl Silvio Campara, CEO Golden Goose.

To, jestli vám umělé šmouhy na botách pomohou k bohatému osobnímu životu není úplně samozřejmé. Jejich fanoušci si ale chválí pohodlí a kreativitu modelů (od třpytek až po ovčí srst). Nemusí se vyšlapovat a mají kousíček extra platformy, který vás udělá vyšší.

Nutno také dodat, že v New Yorku místní celkově nehrotí novost oblečení a naopak často lidé obdivují věci s historií a originálním původem. Každý, kdo zde na jednom z nejdražších míst světa, pohodlně bydlí, má dost peněz na to, aby koupil jakékoli oblečení, priority jsou tedy často jiné. New York také není místem uhlazené a vyšperkované módy s ženským stylem. Je to spíše místo, kde se kombinuje funkční móda s profesionálním vzhledem a nějakou originalitou. Lidé netráví hodiny před zrcadlem a hodí na sebe to, co právě mají okolo – to dělá modely velmi výjimečné. Krásu outfitů zde totiž prodává nejvíce osobnost, úspěchy a sebevědomí člověka, a proto i Golden Goose tenisky budou vypadat dobře.