• Fashion News  • Velký coutuier Azzedine Alaïa opustil svět módy

Velký coutuier Azzedine Alaïa opustil svět módy

Módní svět zasáhla tragédie, pařížský návrhář, původem z Tunisu, Azzedine Alaïa, ho ve svých 77 letech opustil.

Návrhář byl znám náročnou konstrukcí svých oděvů,  jeho oblečení se vyznačovala řemeslnou přesností, možná to bylo způsobeno tím, že než se kompletně přesunul k módě, tak studoval sochařství.  Velký coutuier, byl také přezdívaný jako „King of Cling“ a to díky jeho často tělo obtahujícím siluetám, které zdůrazňovaly ženské křivky.

Azzedine začínal ve velkém módním průmyslu jako asistent, a poté co přijel do Paříže, tak dostal práci v modní domě Christian Dior. Později se přesunul k Guy Laroch, kde pobyl krátce jen na dvě sezóny, aby pak dostal příležitost u Thierryho Muglera. Díky patronům, kteří obdivovali jeho schopnosti, si mohl vybudovat vlastní značku.  Jeho šaty v té době oblékaly hvězdy jako Greta Garbo, později Marie-Hélène de Rothschild.

V 80. letech, kdy představil svojí první ready-to-wear kolekci, se mu podařilo získat celosvětové uznání a slávu. Kolekce, kterou představil, byla velmi průlomová.  Za takové ikonické kousky z let osmdesátých  by se daly považovat upnuté bondage inspirované šaty.

I později v 90. letech si Azzedine držel svou estetiku a navrhoval šaty zdůrazňující postavu tvaru přesýpacích hodin. Alaïa byl takovým průkopníkem téhle hodně dámské siluety, je pro něj typická a ikonická.

Co se týká ready-to-wear kolekcí, Azzedine byl vždy věrný svému stylu, pohrával si s barvami a texturou, ale téměř vždy jste si mohli říct, že „tohle je prostě Alaïa“.  „It’s an Alaïa“ je vlastně také už skoro  ikonická hláška z filmu Praštěná holka (Clueless),  právě s tímto filmem a s onou scénou je Azzedine hodně spojován a také se díky tomu dostal i do povědomí ještě širší věřenosti.

Azzedine Alaïa je znám také především svými róbami, které po celá léta hrdě nosily mnohé celebrity.

Nesmíme zapomenout na to proč se mu přezdívalo, mimo jiné i velký coutuier.  Při pohledu na jeho róby se člověku skoro zatajuje  dech, precizní zpracování je právem řadí mezi jedny z nejkrásnějších kousků „moderní“ vysoké krejčoviny.  Šaty, které jsou stavěny skoro jako sochy, jasně představují návrhářův přístup, kdy preferoval kvalitu před kvantitou. Azzedine patřil mezi návrháře, kteří se obklopují jen malým týmem spolupracovníků a do každého kousku se snaží dát co nejvíce ze své lásky k módě.

Zdroje: 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32