Oceánská vlna na Náplavce: Zapojte se do běhu na pomoc oceánům
Na Náplavce na „pláži“ v Kayak Beach Baru se tyčí vlna z plastového odpadu. Není tam ale jen tak pro nic za nic: má upozornit na to, co už všichni víme – v oceánech, které jsou pro náš život zásadně důležité, je obrovské množství plastového odpadu. Nyní ale máte 10 dní šanci naší planetě zase trochu odlehčit a díky akci Run For The Oceans vyběhnout na pomoc oceánům. Značka adidas společně s organizací Parley odstraní plastový odpad z pláží a pobřežních lokalit podle toho, kolik kilometrů společně od 28. května do 8. června nasbíráme.
Vlna na náplavce byla vytvořená kolektivem PsychosNest z plastového odpadu sesbíraného z povodí Berounky. Najdete na ní mnoho zajímavého materiálu od plastových židlí, zalévacích konvic, polystyrenu a mnoho dalších předmětů, které v našich vodních tocích bohužel běžně přebývají.
Na 8. června připadá Světový den oceánů, proto značka adidas přišla s nápadem využít při této příležitosti sílu sportu a vyzývá všechny milovníky běhu, aby společnými silami přispěli ke změně a pomohli naší planetě. A k milionům lidí po celém světě se přidaly i známé tváře české scény, jako jsou Kovy, Bára Votíková, Andrea Bezděková, Natálie Kotková, kluci z Honest Guide Janek Rubeš a Honza Mikulka, Jan Mejdr, Maxim Habanec a mnoho dalších, včetně celé flotily adidas Runners.
Ti všichni od 28. května do 8. června poběží pro Run For The Oceans, kdy za každý kilometr zaznamenaný prostřednictvím aplikace adidas Running společnost adidas spolu s organizací Parley odstraní z pláží, pobřeží a vzdálených ostrovů odpad odpovídající hmotnosti 10 plastových lahví, a to až do celkového objemu 227 000 kg.Zapojit se může každý a každý kilometr se počítá. Od roku 2015 společnost adidas vyrobila více než 30 milionů párů bot z příze Parley Ocean Plastic, kterou tvoří recyklovaný plastový odpad zachycený na plážích a v pobřežních lokalitách. Zapojte se proto i vy – má to smysl.
foto: Lukas Neasi
foto: Lukas Neasi
foto: Lukas Neasi
Jak se do běhu zapojit?
Stačí si nainstalovat bezplatnou aplikaci adidas Running, zaregistrovat se, připojit se k výzvě Run For The Oceans a spolu s dalšími statisíci běžci zaznamenávat všechny vaše uběhnuté kilometry. Nezapomeňte, každý kilometr se počítá! Více informací najdete na stránce adidas.cz/runfortheoceans, kde se také můžete zaregistrovat.
Téma ekologie je pro mladou generaci důležité
V rámci letošní akce Run For The Oceans si značka adidas nechala u agentury STEM/MARK provést průzkum o tom, jak Češi z generace Z a mileniálů vnímají ekologii a jak se v této oblasti „činí“. Tři čtvrtiny mladých lidí považuje znečištění oceánů za jeden z největších problémů životního prostředí a polovina dotázaných už se alespoň jednou ekologické akce zúčastnila a také vidí v recyklovaných materiálech budoucnost. Dvě pětiny dokonce doma mají nějaké oblečení z recyklovaného materiálu.
Nápoje v PET lahvích? Raději už ne
A jak to máme s nákupy? Padesát sedm procent mladých z těchto dvou generací k nákupu vůbec nepoužívá jednorázové tašky. Mikrotenové sáčky volí při nákupu pečiva nebo ovoce a zeleniny téměř každý, naopak plastová brčka už pouze jedna třetina. Nápoje v PET lahvích si pětina kupuje jen výjimečně, či dokonce vůbec. S boomem rozvozu jídla bývají trnem v oku také jednorázové boxy na jídlo s sebou, které stále využije alespoň občas každý druhý.
Kafe s sebou si občas (nebo častěji) kupuje přibližně polovina lidí, stejný počet mladých lidí má i doma vlastní kelímek, ale pravidelně si do něj nechává připravovat nápoje jen méně než třetina z dotázaných.
Zdroj fotografií: archiv Adidas Česká republika, Lukáš Neasi