PLENTY CASH
Značka Plenty Cash byla založena v létě roku 2014 dvěma kamarády, ke kterým se přidaly další osobnosti napříč spektrem umělců. Její styl se dá popsat jako Hip/Hop, ale sami zakladatelé toto škatulkování odmítají s vizí značky “pro každého, koho baví urban fashion, nové mladé projekty, starej rocknroll, metal a bílej rum.“ Plenty Cash pro ně znamená někam patřit a reprezentovat hodnotu a styl. Kladou důraz na individualitu a vyplynutí z davu. Modely nejsou nijak výstřední, ne však nenápadné a některé dámské kousky působí velmi vyzývavě a sexy. Jejich první kolekce je skoro jednobarevná a na každém kusu je více či méně nápadně vyobrazena Plenty Cash korunka jako podpis. Přestože tvůrci mohou působit volnomyšlenkářsky, je třeba za všemi jejich kroky a produkty hledat nějaký smysl a logiku. Jsme zvědaví, co vše se objeví v jejich internetovém obchodě, který bude spušťen za týden. Vyzpovídali jsme zakladatele Pavla a Svena.
Tak první otázka je hned jasná, jak Vás napadlo dělat značku oblečení?
P: Není to zas tak složitý. Zní to jako velký klišé, ale prostě jsme se neměli na čem realizovat. Byl to levnější nápad, než udělat vlastní značku aut, takže jsme do toho šli. Hlavně jsme chtěli pokračovat v tradici, která u nás dlouhý roky byla, ale z nějakého důvodu zanikla. Takže jsme si prostě sedli, dali dohromady nápady, směr, jakým by se to mělo ubírat a šli do toho. Chytlo nás to a bereme to jako naší hlavní náplň života.
S: Už delší dobu v naší skupince blízkých přátel kolovalo spojení Plenty Cash a nápad s větší výrobou oblečení nás zaujal až po značné poptávce mezi přáteli. Takže jsme se v jednu osudovou chvíli (v rumovém opojení) rozhodli tuto myšlenku zrealizovat formou módní značky.
Měli jste první přehlídku pod záštitou Dailystyle, jak proběhla?
S: Já doufám, že se příchozím líbila. Hlavně protože jsme se sešli jako parta a přidali se samozřejmě i další zvědavci a po krátkém představení naší první kolekce Cash Fall 2014 jsme se všichni sešli na baru a akci dotáhli do zdárného konce.
P: Tak za mě určitě dobře, nevím ani pořádně jak ostatním, protože jsme pořád někde běhali a když jsme na chvilku stáli, tak jsme do sebe akorát kopli vodku a šli dál. Byl to super prostor, holky byly krásný. Ještě chceme ale udělat oficiální křest kolekce a uvedení značky.
Proč ten název- Plenty Cash? Co to má znamenat, představovat?
P: Je víc cest jak jsme se dobrali k tomuhle názvu. Má to symbolizovat závazek, který vůči našim lidem, těm co si koupili naše věci, máme. Název má evokovat hodnotu, kterou vkládáme do každýho kusu. Taky sem něco podobnýho zmínil u státnic z angličtiny a vyhodili mě, protože to není úplně gramaticky v pořádku
S: Mně se hlavně líbí, že název Plenty Cash působí přidrzle. Je ale zase správně přehnananý a při trošce nadhledu si myslím, že nepůsobí namyšleně..
Co vše za oblečení děláte, nebo plánujete do budoucna dělat?
P: Všechno. Zatím jsme se nedostali k nějakým smysluplným návrhům kalhot, takže to zatím nemáme a ani neplánujeme. Holčičí body má hrozně super ohlas, kšiltovky i přes svojí jednoduchost, která ale neubírá na kvalitě zpracování, jsou tak zdravě příjemně drzí, že lidi taky baví. Vlastně je pravdou, že všechno, přesto, že je venku jen pár fotek se setkává s pozitivním ohlasem. Teď doděláváme ručně vyráběné obaly na elektroniku.
S: Nemáme zatím bohužel tak kompletní sortiment, aby mohl nejloajálnější fanoušek vyrazit na party plně Plenty Cashed up, ale doufám, že se k tomu časem dopracujeme. První kolekce se věnuje hlavně mikinám, kšiltovkám a stylovým tričkům, ale pro dámy máme třeba dva druhy body, které zatím sklízí velmi dobrý ohlas.
Takže vše je vyráběno v ČR?
P: To zatím ne. Pár věcí ještě třeba přijdou z ciziny rozšitý a dotváří nám je další firma tady. Ale do budoucna chceme mít úplně vše, včetně látek dělaný v ČR, nebo na Slovensku. U některých věcí je ale problém, že se prostě v našich krajinách ani vyrobit nedají, nebo tak nákladně, že bychom byli pro smích. Každopádně úplně na všem se stejně nějakým dílem podílí česká nebo slovenská výroba.
Když tak koukám na vaše produktové fotky, neženete se moc do barev, nebo do zběsilých motivů.
P: To je pravda. Než jdou věci do výroby, tak si oba musíme říct, jestli bychom to sami nosili, jestli jsme se nenechali moc unést. Poslední kolekce je vesměs jednobarevná záležitost. S grafikem jsme se dohodli na tom, že bude hodně prezentační, tudíž prakticky na každym kusu najdete naše logo.
Takže grafiku si děláte sami, nebo s někým?
P: Máme několik fází, který dodržujem. Zadáme si v pár větách, co bychom chtěli vytvořit. Dohodneme se s kým na tom budeme spolupracovat. Potom ze sebe každej něco vyblejeme na papír a dáme to dohromady. Vybereme materiály, barvy zipů apod. a jedeme do továrny.
Co znamenají ty sprostý verše v popisku fotek na Facebooku- „Má milá je jako jabko, tak je u ní ležet sladko, Má milá je jako bříza, v noci mě vždycky lízá? „
P: To je Egon Bondy přece. Jsme česká značka, všichni máme pevný český, nebo československý kořeny. Takže se odkazujeme na naší historii, se kterou se ztotožňujeme. Třeba naše logo korunky, tak tam je objem ku poměru stran vlastně zakódovanej datum narození někoho koho ceníme. A v takových nesmyslech bychom chtěli pokračovat. Nezaložili jsme značku, abychom tiskli nějaký fádní kraviny na trika a pak to za nesmyslný peníze prodávali. Vše musí mít nějakou myšlenku a hodnotu.
Necháváte se inspirovat od někoho ze světa?
P: Ani ne. Ale jednali jsme s některýma grafikama většího významu. S rodinou pana Zdeňka Sýkory, jehož dílo mám opravdu rád a respektuji ho i jako člověka. Ten ale třeba odmítl před lety i olympijský výbor s tím, že díla nemají být dál přenášena. Ale je spoustu dalších českých umělců, napříč celým spektrem kulturních žánrů, které chceme oslovit.
V Česku už nějaké značky v minulosti vznikli, čím si myslíte, že se odlišujete?
P: Snažíme se věci dělat jinak. Všechno u nás musí mít nějakou nějakej smysl. Chceme dělat krásný, hyper kvalitní oblečení, za normální cenu, vyrobený v ČR. Dělat design, kterej není okoukanej, ani okoukatelnej. Veškerý věci co děláme a budeme dělat kolem, nejsou pro hype, ale pro determinaci našeho oblečení a celý značky, kterou se mají lidi co jí nosí prezentovat. Protože ji nenosí, aby splynuli s davem, ale pro pocit, že patří do naší zatím malý rodiny. Neděláme oděvní revoluci a ani se nebereme nějak moc vážně.
Máte něco posledního, co byste chtěli sdělit?
P: Že eshop bude do týdne hotov. Trošku to trvalo, protože jsme ještě upravovali pár věcí, který se nám nezdáli. Operujeme zatím na Facebooku, kdyby se chtěl někdo na něco zeptat, nebo se třeba dohodnout na nějaký kolaboraci, budem jen rádi.
Foto : by Tomáš Černý a JAKO
Foto z Dailystyle Fashion Party z Fancy Lounge: Alan Homolka
ODKAZ NA FB Plenty Cash Clothing, kde můžete sledovat veškeré novinky.