![](https://dailystyle.cz/wp-content/uploads/2019/10/coca-cola-diesel-recollection-capsule-00.jpg)
The (RE) Collection Diesel X Coca-Cola
Asi každý, kdo se zajímá o Zero waste ví, že Coca-Cola nebyla zrovna ekologický výrobek. Do nedávna platilo, že na 1l kolové limonády spotřebuje firma okolo 2,97l pitné vody. Což pro současný stav vody je značné mrhání zdrojů. Coca-Cola si to ale plně uvědomuje a díky inovacím a novým technologiím se průměrná spotřeba vody snížila za posledních 10 let z 2,97 na 1,92 litrů na litr vyrobeného nápoje. V září 2018 společnost zveřejnila své závazky v oblasti udržitelnosti, jichž chce do roku 2025 dosáhnout v následujících pěti klíčových oblastech: snižování emisí skleníkových plynů, využití a správa spotřeby vody, program World Without Waste (Svět bez odpadu) a zajišťování zdrojů. Coca-Cola se tedy jednoznačně zasloužila o naši pozornost a její projekty dále naznačují možného budoucího lídra v komerčním světě. Pojďme se podívat na novinku ve spolupráci s Diesel.
Coca-Cola zveřejnila spolupráci se značkou Diesel a hned vzbudila rozruch. Cílem spolupráce je především zvýšit povědomí o důležitosti recyklace. Kolekce je zpracována pouze z materiálů jako plastových lahví či recyklované bavlny, čímž dosahují zcela unikátního vzhledu a moderních nuancí ve stylu Diesel. Pro české zákazníky je kolekce od 23. října exkluzivně v prodejně Diesel v Pařížské ulici v Praze v cenovém rozmezí od 1400 do 6800 Kč. Co se týče univerzálnosti, ani tam nás tato kolekce nezradí. Obsahuje totiž unisex kousky, které si můžete vzít se svým partnerem do kina a nikomu to nebude divné.
![](https://www.adeevee.com/aimages/201909/27/diesel-x-coca-cola-the-recollection-film-online-417838-preview-adeevee.png)
Kateřina Eliášová, mluvčí společnosti Coca-Cola, komentovala kolekci takto: „Tato spolupráce je důkazem toho, že při správném vytřídění a použití mohou z recyklovaných materiálů vznikat krásné věci. Projekt je součástí naší strategie World Without Waste, která usiluje o řešení globálního problému odpadu z obalových materiálů a snaží se najít řešení v oblasti designu obalů a podpory recyklace prostřednictvím partnerství, jako je právě toto. Do roku 2025 se Coca-Cola zavázala pomáhat se sběrem odpadu v množství odpovídajícím 75% obalových materiálů z celkové produkce společnosti.”
![](https://a2675f827fc2a8c9875b-ac3e104135377d0b975c52a1a6b2953d.ssl.cf1.rackcdn.com/34/60/06/34600606/ad_34600606_6e5dab0af86c274d_web.jpg)