Z REkrabičky vám bude jídlo chutnat více
Konec tunám zbytečného odpadu z jednorázových obalů na jídlo. Startup REkrabička dodává vratné obaly do více než stovky restaurací.
Už vám při vyzvedávání jídla s sebou restaurace nabídla alternativu zabalení ve formě REkrabičky? Pokud o ní slyšíte poprvé, jedná se o vratnou krabičku, která je ekologičtější variantou jednorázových obalů. Za startupem stojí Ondřej Širočka, kterého už unavovalo sledovat v koši se hromadící použité plastové a papírové obaly.
Jak to funguje? Stačí si zajít pro jídlo do jednoho z partnerských podniků, zaplatit zálohu (80 Kč), vychutnat si oběd a později obal vrátit na kterémkoliv partnerském místě, kde za něj získáte zpět peníze. Nebo si samozřejmě můžete v REkrabičce odnést další jídlo.
Od doby, co jsou lidé nuceni si více objednávat jídlo s sebou, se zájem o vratné obaly rozšířil. Dnes REkrabičky využívá více než 130 restaurací a firemních kantýn v ČR, mezi které patří např. Spojka Karlín, Forky’s, Potrefená husa či Bistro 8. Díky službě se uspoří přibližně 1,5 tuny odpadu měsíčně.
REkrabička je vyrobena z pečlivě vybraného typu polypropylenu, jehož velká odolnost umožňuje jednu REkrabičku použít až 400x a nahradit tak stejný počet jednorázových obalů. Jídlo se v krabičce přenáší prakticky a bez „nehod“ způsobených nedostatečným uzavřením obalu. Můžete ji dát do mikrovlnky i myčky.
REkrabička je dostupná ve dvou designech. U dvoukomorové varianty jsou jednotlivé části odděleny a nehrozí tedy promíchání jídla s přílohou. V budoucnu bude v nabídce i menší krabička vhodná na polévky a dezerty. Vybrat si můžete i z několika barevných provedení.
Firma krabičky vyrábí přímo v Česku, tudíž eliminuje nadbytečnou uhlíkovou stoupu vznikající při dopravě. Materiál je navíc 100% recyklovatelný.
Na konci minulého roku se startup spojil se systémem vratných kelímků Otoč kelímek, který v rámci této spolupráce čeká rebranding.
Službu vratných krabiček využívají podniky také v zahraničí, konkrétně v Německu a Velké Británii. Dále se chystají expandovat na polský a slovenský trh. Mezi další plány zakladatele patří spuštění e-shopu nebo také zvažuje výrobu obalů na hamburgery, sushi či pizzu.
Zdroj: REkrabička