• Events  • Fashion for FOKUS „Zaostřeno na osobitost“

Fashion for FOKUS „Zaostřeno na osobitost“

České muzeum hudby v Praze ožije 31. března kreativní módou, která podpoří výtěžkem duševně nemocné. Již druhý ročník charitativní módní přehlídky Fashion for Fokus s mottem „Zaostřeno na osobitost“ představí čtveřici designérů, kteří se budou podílet na získání finanční podpory na činnost centra Fokus Praha.

Módní přehlídka představí modely mladých designérů, kteří stejně jako duševně nemocní nějakým způsobem vybočují z šedých hranic „normálnosti“. V tento unikátní večer budou zaostřovat na osobitost designéři Iva Burkertová, Jana Mikešová, Tereza Otáhalíková a Maroš Baran.

„Snažili jsme se vybrat stylově odlišné designéry, aby svou originalitu mohl najít každý z diváků,“ říká o projektu Jolana Haismanová, která je art directorkou a má nastarosti produkci projektu.

Promo_Fashion_for_FOKUS_model_ODIVI_photo_byNatalia_Kuznetsova Promo_Fashion_for_FOKUS_model_ODIVI_photo_byNatalia_Kuznetsova_1 50c8519c8d3e4e5d65683cc353994d57

Tváří letošního Fashion for FOKUS je maďarská herečka Vica Kerekes. K módě má pozitivní vztah, ale přiznává, že se nechce stát obětí trendů.

„Oproti minulosti už nemusíme tak namáhavě pracovat fyzicky, nebojujeme tělem, ale čím dál tím víc namáháme svou psychiku. Avšak v současnosti máme mnoho způsobů, jak si můžeme vzájemně pomoct,“ vysvětlila Kerekeš, proč zrovna její tvář podpoří tento projektu.

Myšlenka celkové realizace charitativní módní přehlídky je získat finanční podporu pro činnost centra Fokus Praha. Posláním tohoto centra je podpora lidí s dlouhodobým duševním onemocněním (více informací). Veškeré prostředky získané z charitativního večera budou směřovat Klubu Mosty. Cílem klubu je vzájemné prožívání volnočasových aktivit lidí, kteří jsou dlouhodobě hospitalizováni v PN Bohnice s lidmi s vlastní zkušeností s duševním onemocněním, kteří mnohdy pobytem v PN Bohnice osobně prošli. Tito lidé se navzájem motivují a ukazují cestu druhým k uzdravení. Fokus Praha tento klub zastřešuje a poskytuje prostory pro scházení. Bohužel na důstojné vybavení a finanční ohodnocení pracovníků klubu hledá Fokus Praha prostředky velmi obtížně.

PROFILY DESIGNÉRŮ

Iva Burkertová

Absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Její kolekce kombinují originální design s pohodlnými materiály. Od roku 2009 spojuje své jméno se značkou ODIVI. Žena v jejích modelech je nespoutaná osobnost, která jde za svým, přitom ráda nosí neotřelé, ale zároveň pohodlné modely.

ODIVI_BLANK_PAPER_photo_byAnetaBenediktova_18  ODIVI-BLANK_PAPER_photo_byAnetaBenediktova_7

Jana Mikešová

Po úspěšném minulém ročníku se vrátí na molo modely Jany Mikešové tvořící pod značkou MIK. Vycházejí z tradičních materiálů a pletařských technik. Symbolizují jemnost, něhu a harmonii. Ztělesňují ženskost a poetičnost. Kolekce prezentovaná na Fashion for Fokus plynule navazuje na předchozí kolekci Vesna. Navrací se k lidovým kořenům a čerpá ze slovanské kultury.

Jana Mikešova Jana_Mikesova_VESNA_photo_byOlivie_Dvořáková

Tereza Otáhalíková

Studentka módního designu Tomáše Bati ve Zlíně. Její kolekce v sobě obsahují barevné protiklady. Černá a bílá ve vzájemném kontrastu i symbióze. Tereza kromě oděvů vytváří i šperky a doplňky z netradičních materiálů. Ve své poslední kolekci se nechala inspirovat plexisklem jako materiálem pro doplňky či aplikace na oděv.

Tereza_Otáhalíková_CRYLO_LITIC_8_photo_byKatarina TamovaTereza_Otáhalíková_CRYLO_LITIC_12_photo_byKatarina Tamova

Maroš Baran

Slovenský designér, který vystudoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě v oboru Grafika, se začal zajímat o módu už před pár lety, a tak v roce 2012 vytvořil svou první kolekci s názvem DISGRACE při studiu na Hogeschool voor de Kunsten v Utrechtu. Inspiraci pro svou tvorbu hledá v literatuře a umění. Své kolekce často prezentuje jako „fashion performance“, kde spojuje módu, performance a video-art s temnou ambientní hudbou.

Maroš_Baran_XIII CARD_photo_byMiroslava_a_Vladimira_Večerová Maroš_Baran_XIII_CARD_photo_byMiroslava_a_Vladimira_Večerová

Nadace Divoké husy již nyní přislíbila zdvojnásobení výtěžku ze vstupného i z darů, které budou poskytnuté v rámci přehlídky až do výše 60 000 Kč. A my věříme, že se tomuto projektu podaří vybrat, co největší částku. Vstupenky na tento unikátní večer můžete zakoupit online. Případně více informací se dozvíte na oficiální stránce projektu.

Marketing manager