Bagind se svou kolekcí šíří dobrou ATMOSféru ve společnosti
Začalo to cestováním po Indii a koupí ručně šitého koženého batohu. Aktuálně značka Bagind Lukáše Matějčka prodá batohy a kabelky z kozí kůže desetitisícům Čechů ročně. V březnu uvedla na trh elegantní kolekci Atmos, jejíž esencí je tmavě modrá kůže, a před pár dny jarní kolekci ve svěžích barvách.
Kvalita, nadčasovost, tradiční postup výroby… dobrodružství, to charakterizuje batohy a další kožené výrobky české značky Bagind. Za značkou stojí příběh Lukáše Matějčka, který si v roce 2015 plnil v Indii svůj cestovatelský sen. Ve městě Jaisalmer objevil obchůdek s koženými výrobky, jehož majitel Dinesh, kterému se později vžilo jméno Dennis, mu na místě nechal ušít batoh, který neztratil na vzhledu a kouzlu ani po dvou letech. Tehdy si na něj Lukáš vzpomněl a poslal mu své návrhy. Touto spoluprací začal příběh originálních batohů, které k zákazníkovi urazí cestu o více než 6 000 kilometrech. Na projektu od začátku spolupracuje i Václav Staněk, zakladatel obuvnické značky Vasky, který je i spolumajitelem Bagind.
V současné době pro značku vyrábí kožené produkty vedle Dennise dalších sto řemeslníků z indického státu Rádžasthán, kde se Jaisalmer nachází. Výrobě vévodí pravá kozí kůže, která je opracovávána bez použití chemických látek. Pracovníci dennodenně ručně vyrábí výrobky Bagind podle tradičních metod z roku 1955 – Dennisovi prarodiče kdysi dokonce šili pro indickou královskou rodinu.
V březnu značka uvedla na trh kolekci Atmos. Její esencí je tmavě modrá kůže, která v dnešní nejisté době evokuje harmonii, jistotu a vyrovnanost.
„Najít ideální odstín tmavě modré kůže pro nás byl opravdu tvrdý oříšek. Trvalo nám to více než rok. Museli jsme několikrát vzorkovat. Už loni v létě se nám do rukou dostal prototyp kůže, který teď mohou zákazníci vidět na všech výrobcích kolekce Atmos,“ říká Lukáš Matějček.
S Atmos přichází rozšíření barevné palety produktů. Ikonickými barvami byly pro značku dlouhou dobu černá a přírodní hnědá. Později se přidala i trendy lososově růžová. Kolekce čítá více než 20 kožených doplňků, nechybí ani oblíbené kabelky, batohy či minimalistické peněženky.
Kolekci na sociálních sítích doprovází i ikonický hashtag #PROLEPSIATMOS, prostřednictvím kterého dává Bagind svým fanouškům malé úkoly, jako je například zahrát si se svými blízkými deskovou hru místo pátečního večera stráveného u televize. Díky těmto skutkům mohou v dnešní složité době šířit dobrou ATMOSféru.
Na začátku dubna značka vypustila jarní kolekci, kterou charakterizují dvě nové barvy – Jungle a Ocean. Názvy vymýšleli fanoušci. Do svěžích odstínů zelené a světle modré převlékli šest nejoblíbenějších výrobků. Také se vám při pohledu na tuto kolekci chce sbalit a odjet do tropů? Co takhle si na cestu pořídit nový batoh?
Aktuálně značka nabízí kolem 170 produktů, které jsou v prodeji na e-shopu a v kamenných prodejnách v Praze, Brně, Olomouci a Ostravě (ty v současné době fungují, jako další obchody tohoto typu, jen jako výdejní místa). Část výdělku z každého kousku Bagind věnuje neziskové organizaci MOST ProTibet. Z těchto peněz pak pořizují školní pomůcky pro malé Tibeťany žijící v exilu v Indii.
Pokud byste se chtěli o Lukáši Matějčkovi a jeho dobrodružstvích dozvědět více, přečtěte si jeho knihu Dobrodruh z paneláku. Letos má v plánu vydat druhou knihu, kterou dopisuje při své cestě po Ekvádoru a Kolumbii, kde se snaží navázat další přátelský vztah s výrobcem kvalitních kožených produktů, jako se mu to povedlo v Indii, a dosavadní portfolio rozšířit o výrobky z hovězí kůže. Kromě nové zahraniční výrobny má Bagind pro letošek v plánu otevření nové prodejny a vstup na pět zahraničních trhů. Se svým e-shopem chtějí prorazit do Německa, Švýcarska, Rakouska, Maďarska a na Slovensko, kde by rádi otevřeli i kamennou prodejnu.
Zdroj fotografií: archiv značky Bagind