Balenciaga se vrací do haute couture po 52 letech
Značka Balenciaga oznámila návrat do haute couture. V červenci slavný francouzský módní dům, pod taktovkou uměleckého ředitele Demny Gvasalia, představí po dlouhých 52 letech haute couture kolekci. Zakladatel módního domu Cristóbal Balenciaga totiž uzavřel svůj ateliér v roce 1968. Značka má pod vedením úspěšného gruzínského návrháře ambici navrátit se zpět a obnovit své dědictví.
Opětovné obnovení haute couture kolekcí bylo roky v procesu, Gvasalia prý o obnovení uvažoval už od prvního vstupu do módního domu. Gvasalia již ukázal všem svůj talent v předchozích úspěšných kolekcích, naposledy předvedl úchvatné obrovské zvonové šaty s houpajícími se sukněmi, slavnostní třpytivé šaty s obrovskou mašlí a saka s velkými rameny.
„Couture je pro mě neprobádaným způsobem tvůrčí svobody a platformou pro inovace,“ řekl návrhář. „Couture je nad trendy. Je to výraz krásy na nejvyšší estetické a kvalitativní úrovni.“
Návrhář se při své tvorbě rád inspiruje archivy a haute couturovým dědictvím značky, vždy jsou však jeho kolekce inovativní a moderní a dosahují velkého komerčního úspěchu. Značka loni překročila hranici prodeje za miliardu dolarů a během pouhých tří let se její velikost více než zdvojnásobila.To je také důvod, proč společnost dala návrháři obrovskou důvěru a nemalou finanční podporu. Společnost zřídí specializovaný tým a ateliér replikující původní salony v 8. pařížském obvodu, jen pár kroků od Seiny i Champs Elysées, na historické adrese domu Avenue George V.
„Tento projekt byl možný díky úspěchu tvůrčí vize Demny Gvasalia i výjimečným výsledkům společnosti Balenciaga v posledních několika letech,“ potvrdil Cedric Charbit, prezident a generální ředitel společnosti Balenciaga.
„Záměrem bylo přivítat nové zákazníky,“ uvedl dále generální ředitel a dodal, že od oznámení, které v pondělí společnost zveřejnila, značka již obdržela mnoho žádostí. „Hledáme novou typologii zákazníků, kteří se zajímají o práci Demny Gvasalia, aby prozkoumali couture a stali se couture zákazníky.“
Balenciaga je jednou ze stabilních značek společnosti Kering, mezi které patří třeba Gucci a Bottega Veneta. Sázka na haute coture značí ambici značky Balenciaga získat zpět své dědictví a připojit se k dalším luxusním společnostem ovládajícím trh.
Zdroj: Facebook Balenciaga, Wallpaper