Zalando dává sbohem přežitým stereotypům
Zalando se pouští do boje s jednou z posledních překážek k diverzitě: stereotypy. Dává sbohem přežitým stereotypům a staví je na stranu minulosti. Vůbec poprvé představuje nový a svobodnější výraz – Zerotypy.
Zalando uvádí pojem Zerotypy v odvážné a hravé kampani, v níž oslavuje svět za hranicemi stereotypů. Ne náhodou se tomu tak děje právě v jarní sezóně, která je proměnlivá, nestálá a umožňuje každému vyjádřit vlastní jedinečnost prostřednictvím toho, co nosí. Cílem společnosti Zalando je touto kampaní se „Zerotypy“ vyvolat širší diskuzi nad přežitými kulturními stereotypy, které ve společnosti stále přetrvávají.
Ve studii společnosti Zalando, která proběhla ve spolupráci s YouGov na vybraných trzích, 89 % respondentů uvedlo, že stereotypy v dnešní společnosti stále přetrvávají, 47 % dokonce uvádí, že jsou přítomny víc než kdy dřív. Velká část oslovených uvedla, že na vině jsou především média – 57 % vidí problém ve filmech a seriálech, 60 % pak v reklamách. A právě proto se Zalando vydává na cestu za změnou způsobu, jakým móda a reklama zákazníky omezuje, a vyzývá je k oslavě jejich vlastního „Zerotype“ JÁ.
„Jako přední evropská platforma s módou s více jak 29 miliony zákazníků rozumíme široké škále různých individuálních stylů a věříme, že stereotypy v dnešní moderní společnosti již nemají místo. V naší jarní kampani 2020 chceme oslavovat ‚Zerotypy‘ – víru, že lidé by měli existovat takoví, jací jsou, bez jakékoliv typologie, očekávání nebo limitů, které by je měly definovat.“ říká Dawid Pożoga, Marketing Lead CZ společnosti Zalando.
Kampaň, kterou pro Zalando vytvořila agentura Mother z Londýna a režírovali Leila & Damien z Blink, nás bere na cestu lunaparkem, která se ve smyčkách opakuje. Jako první reflektuje nám všem známou podobu zábavního parku. Když se ale vracíme do stejné situace stále znovu, jednotlivé postavy i outfity se díky širokému portfoliu stylů dostupnému na platformě Zalando mění na netradiční, až nečekané. Na konci se dostáváme do nového světa, který reflektuje diverzitu dnešní doby, kde je jakýkoliv styl vítán a kde může mít každý z nás mnoho tváří. Sledujeme, jak se hlavní postavy osvobozují od stereotypů a stávají se svými vlastními “Zerotype” JÁ.
Hlavní slogan „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“ poutá kampaň dohromady s jarní sezónou, která již ze své vlastní podstaty přináší určitou neodmyslitelnou svobodu a včleňuje tak kampaň do směřování společnosti Free to be. Free to be povzbuzuje každého, aby byl právě tím, kým je nebo chce být – bez jakéhokoliv společenského diktátu, který nám ukládá, co si myslet, jak se cítit nebo co nosit.
Zdroj fotografií: archiv Zalando