Mondaily: Česká značka CHATTY otevírá nový obchod
Ve středu 14. prosince se v samotném srdci Prahy, na adrese Rámová 1, jen několik kroků od Staroměstského náměstí, otevřel zbrusu nový obchod CHATTY. Podle návrhu architekta a art directora Jiřího Matury vybudovaly designérky Radka Sirková a Anna Tušková prostor, ve kterém se nakupování stává zcela novým, unikátním zážitkem.
Interiér nového prostoru je pojat netradičně, aby se zcela vymykal estetice obchodů, na něž jste v Praze běžně zvyklí. Návrh interiéru vychází z brutalistní formy z původního obchodu. Nová estetika cituje industriální struktury a použití materiálů, ale snaží se je uchopit tak, jak je pro značku typické – s nadsázkou. Hlavní doménou prostoru se tak stal obrovský kus kamene, který je rozpojen a tvoří umělecký objekt, ale zároveň i praktický pult.
V novém obchodě nyní naleznete i aktuální kolekci CHATTY. Ta se nejlépe přibližuje kreativní filozofii značky – day to night oblečení inspirované tématy bizarních světů přepracované do velmi současného
kontextu. Kombinace barev, výběr materiálů a siluet se nejlépe podobá zvláštní atmosféře fotografií Guye Bourdina. Hnědá barva je zase sexy a tyrkysová je nová černá. Jako kdyby byl kašmír od počátku součástí streetwearu, stejně jako vlna a hedvábí základními materiály apparelu.
Louis Vuitton X Yayoi Kusama
Ve své dosud nejrozsáhlejší spolupráci uvádí luxusní módní dům na trh konfekci, kožené zboží, doplňky, a dokonce i parfémy vytvořené ve spolupráci s vynikající umělkyní Yayoi Kusama. První drops vyjdou 1. ledna v Japonsku a Číně, ve všech 460 buticích po celém světě pak 6. ledna. Vuitton začal se zapojením Yayoi prvků již loni v květnu, kdy Nicolas Ghesquière, umělecký ředitel dámských kolekcí značky, doplnil některé outfity pro rok 2023 puntíkovanými kabelkami. Kusama je nejlépe známá svou posedlostí puntíky, které maluje od svých 10 let a aplikuje je na plátna, kmeny stromů, celé místnosti a dokonce i lidi. Věnuje se také kolážím, sochařství či performance.
Givenchy představuje kolekci ke 100. výročí Walt Disney Co.
Givenchy a Disney se spojili pro novou kapsulní kolekci, která představuje šťastného králíka Oswalda, uznávají lunární Nový rok a 100 let Disney. Matthew M. Williams, kreativní ředitel Givenchy, spolupracoval s Disney na vytvoření „jedinečného světového turné“, které spojuje rozjařeného ducha králíka Oswalda s jeho vlastní Givenchy estetikou, která zachycuje ducha dobrodružství. Dámské kousky zahrnují modrou univerzitní bundu s bílými rukávy s nápisy Givenchy a Paris, které zobrazují šťastného králíka Oswalda, jak nabízí květinu své milé Ortensii. Nechybí ani červená oversize košile, džínová bunda či trička, mikiny i tepláky nejrůznějších stylů. Pánská část zase nabízí červenou univerzitní bundu, která ukazuje Oswalda na koni, či modrou košili s knoflíky.