• Fashion News  • FASHION REVOLUTION

FASHION REVOLUTION

Fashion revolution je mezinárodní kampaň za etický módní průmysl, která každoročně vrcholí 24. dubna v podobě Fashion Revolution Day. Tento den je výročím pádu továrny Rhana Plaza.

Příležitostí k vyjádření názoru a také průzkumem veřejnosti se stal happening, který se konal již začátkem tohoto roku. Jednodenního photoshootingu se na základě výzvy na Facebooku mohl zúčastnit každý, kdo byl ochotný obětovat hodinu svého času ve prospěch propagace a iniciativy.

Jakub_fotograf

Výsledkem je fotografický cyklus fotografa Lukáše Dvořáka, který portrétoval lidi napříč generacemi i profesemi. Ten potvrzuje, že i eticky vyrobená nebo dokonce recyklovaná móda není o nic méně slušivá, než ta z obchodních řetězců. Zrcadlo v něm je nastaveno proti současnému módnímu systému, ale ostrost odrazu v něm symbolizuje transparentnost výroby fotografovaného oděvu v rovnováze s jeho nositelem.

Monika_modni navrharka

Trh se dnes soustředí na přání zákazníka. Značky vypracovávají drahé studie, aby zjistily, co si jejich zákazník přeje. Pokud všichni vyjádříme náš zájem o lidi, kteří vyrábí naše oblečení, dáme najevo, že k tomu nejsme lhostejní, značky budou jednat. Naším cílem je transparentní módní průmysl a všechny hashtagy k tomu jistě přispívají. Doufáme však, že označením fotografie to neskončí a že lidé pozvou ostatní i do svého šatníku a životního stylu,“ přibližuje účel kampaně její hlavní iniciátorka pro Česko a Slovensko Kamila Boudová.

PNTX8399_edit

Cílem kampaně je masivně projevit nesouhlas s negativními důsledky rychlého módního průmyslu, který mohou snadno sdílet všichni.


 

Jak se může veřejnost 24. dubna – Fashion Revolution Day zapojit do kampaně:

  1. Vyfoťte se v oblečení naruby!
  2. Nasdílejte svou fotku na sociální sítě.
  3. Označte svou fotku #whomademyclothes a případně i jménem značky, které se chcete konkrétně zeptat na původ vašeho oblečení. Příklad vašeho postu tedy může být: Dear @značka, #whomademyclothes ?