• Fashion News  • Kidult se nebojí poukázat na problematiku luxusních značek

Kidult se nebojí poukázat na problematiku luxusních značek

Francouzský graffiti umělec Kidult, který netradičním způsobem upozorňuje na problematiku luxusních značek prostřednictvím pouličního jazyka umění, vandalizoval pařížskou vlajkovou loď Balenciaga masivním nápisem „Merry Crisis“, což je zřejmé překlopení „Merry Christmas“. Kidult pokračuje ve svém provokativním stylu a prostřednictvím Instagramu zveřejnil několik fotografií nového díla s titulkem „Více ohleduplnosti a lidskosti. Méně pokrytectví a nevědomosti. “ Upozorňuje tak na výrobu některých luxusních značek, které vyplácejí minimální mzdu svým zaměstnancům.

Není to poprvé, kdy Kidult udělal něco takového. V roce 2013 posprejoval ve čtvrti SoHo výlohu Marc Jacobs za video „Fashion Killa“ od A$AP Rocky, v němž tento brand figuroval. Důvodem samotného posprejovaní není značka samotná, nýbrž její marketingové tahy a cenové žebříčky. Při první příležitosti Jacobs vyfotografoval poničený výklad a prodával trička za 700 USD. Což je pro představu v přepočtu 16 600 Kč. Kidult později odkázal na svůj web, kde prodával téměř identická trička za 10 USD.

Po incidentu pokračoval v označování dalších obchodních řetězců, přičemž při různých příležitostech je ocejchoval slovem „ART“ a částkou jež si účtují „686 $“.

Nedávný čin na Balenciagu je pravděpodobně spíše odvetou nebo „trestem“, protože Balenciaga používá Kidultovi graffiti, které zakomponovali na nový typ kabelek – což umělec jednoznačně zavrhoval a svůj odpor projevil na sociálních sítích.

Zdroj : 1., 2., 3