• Fashion News  • Louis Vuitton přizvala šest nových umělců ke spolupráci na kolekci Artycapucines

Louis Vuitton přizvala šest nových umělců ke spolupráci na kolekci Artycapucines

Kolekce Artycapucines 2021 vítá šestici nových předních moderních umělců, kteří představují nadčasovou ženskou klasiku, kabelku Capucines, v jedinečném pojetí. V nejnovější kolekci se šest mezinárodně známých umělců – Paola Pivi, Zeng Fanzhi, Vik Muniz, Donna Huanca, Huang Yuxing a Gregor Hildebrandt – originálně zhostilo nepopsaného plátna ikonické kabelky, pojmenované po pařížské ulici Rue Neuve-des-Capucines, kde byl v roce 1854 otevřen první butik Louis Vuitton. 


Po prvních dvou liniích z této kolekce přichází šestice nových modelů Artycapucines, která se znovu originálně pokouší zhmotnit jedinečné savoir-faire a řemeslnou dokonalost značky Louis Vuitton prostřednictvím kabelky Capucines. Ta je moderním ztělesněním nadčasové elegance proslulého módního domu. 
Každá z kabelek z třetí kolekce Artycapucines bude dostupná v limitované edici čítající 200 kusů. V prodeji budou v buticích po celém světě od 29. října 2021.

Louis Vuitton Capucines by Paola Pivi

Paola Pivi se při tvorbě kabelky Capucines nechala inspirovat svým dílem z roku 2007 s názvem One Cup of Cappuccino Then I Go. Její kabelka je mistrovským dílem velmi náročné kožené intarzie. Jeho ústředním motivem je leopard, který je nejprve prostřednictvím bohaté výšivky přenesen na hladkou kůži. Následně je celý design přetištěn pro dosažení vzhledu a efektu kůže. Ostatní části motivu jsou poté samostatně umně naneseny na koženou strukturu kabelky – a to včetně spousty šálků
a podšálků z lakované kůže i zpěněné vrstvy cappuccina.  Ta je vyvedena z jemné, na zlato obarvené jehnětiny a po osazení pokryta opravdovými zlatými plátky. Čelní stranu zdobí kapsy inspirované safari stylem, které se objevují na kabelce Capucines vůbec poprvé. Madlo je zakončeno kovovými kroužky s bílými lakovanými vsadkami, které připomínají rám, jež předvádí vzácnou uměleckou podobiznu leoparda. 

Louis Vuitton Capucines by Zeng Fanzhi

Kabelka Capucines očima Zenga Fanzhi uchvátí vaše smysly. Jejím základem je dramatická interpretace autoportrétu Vincenta Van Gogha, kterou Fanzhi vytvořil v roce 2017. Komplexní proces přenesení tohoto živoucího a vysoce propracovaného obrazu na kožený povrch kabelky začal tvorbou šablony. Tři znalí řemeslníci jí tvořili plných 10 dní. Díky šabloně pak mohla být na tvorbu obrazu použita široká paleta vyšívacích technik, včetně speciálního všívání příze. Výsledkem je plastický, 3D design, který věrně zpodobňuje Zengovy mistrovské tahy štětcem. Bohaté vrstvení barev pracuje s 42 různými odstíny, výšivka zahrnuje neuvěřitelných 700.000 stehů. Vyšívaný povrch doplňuje ikonická klopa s typickou iniciálou LV – na její zdobení byla použita tisková technika známá jako sublimace. 

Louis Vuitton Capucines by Vik Muniz

Vik Muniz se při tvorbě kabelky Capucines ve velikosti BB nechal inspirovat svým dílem z roku 2019 s názvem Quasi Tutto. Kabelka vyzařuje autorovu proslulou hravost, pracuje s atraktivním prolínáním a efekty iluzivní malby. Na bílé kůži každé z kabelek se v nahodilém uspořádání nachází 154 veselých a výrazných tvarů – od čajové konvice, přes ananas, podobiznu slona až ke kvítku Monogramu. Některé jsou aplikovány pomocí reliéfního inkoustového potisku, jiné prostřednictvím techniky intarzie. Tyto motivy jsou vyrobeny z použité tradiční kůže, pocházející z dílen značky Louis Vuitton. Tento přístup je v dokonalém souladu s Munizovou environmentálně odpovědnou uměleckou prací. Interiér kabelky lemuje jemná, jasně žlutá kůže. Madlo je zakončeno kovovými kroužky, iniciála LV je vyvedená z jemně zrnité kůže, jejíž textura připomíná plátno. 

Louis Vuitton Capucines by Donna Huanca

Inspirací pro kabelku podle Donny Huancy byly autorčiny malby Cara de Fuego a Muyal Jol, které rozvíjí myšlenku umělecké interakce s ženským tělem. Tato dvě umělecká díla a jejich plastické elementy na bázi malby byly pečlivě, prostřednictvím 3D tisku přeneseny na bílou kůži kabelky. Specifické sekce motivu byly následně zvýrazněny pomocí tří různých technik vyšívání – včetně hustě prošitého buklé. Výšivka je následně částečně ručně domalována pro co nejvěrnější vyobrazení autorčiných originálních tahů štětcem. Tato technika propůjčuje ještě větší hloubku textuře, která rozehrává spletitou hru mezi modrými tóny a bílou. Tato interakce je středobodem autorčina kreativního procesu. Kovové kroužky připojující madlo připomínají výrazné piercingové kroužky. Tento prvek znovu odkazuje na estetické propojení s ženským tělem, které je pro tuto umělkyni typické. 

Louis Vuitton Capucines by Huang Yuxing

Huang Yuxingova oslnivá kabelka Capucines ve velikosti BB vychází ze speciální přepracované verze autorovy malby z roku 2019, s názvem The Colossus Hidden Deep in the Hills. Skica krajinky – včetně oválného tvaru typického pro Huanga – je nejprve tiskem přenesena na bílo-šedou kůži. Pro dodání perspektivy je použita výšivka šedou nití. Duhové hory jsou vytvořeny pomocí všívané výšivky o různé hloubce, která motivu dodává texturu a zdání pohybu.  Náhodné tahy malby – které jsou dalším ze specifik Huangových obrazů – jsou reprodukovány pomocí hustě prošitého buklé s metalickou nití. Huangovu kabelku zdobí ručně vyrobená, kovová iniciála LV, vykládaná pestrým smaltem, který odráží přelívající se duhu. Kabelka má lemování z výrazně růžového hedvábí. 

Louis Vuitton Capucines by Gregor Hildebrandt

Kabelka Capucines podle Gregora Hildebrandta odráží jeho lásku k vinylovým deskám i typickou uměleckou techniku „rip-off“. Při ní autor používá magnetický prach ze starých magnetofonových pásek pro vytvoření úžasných černo-bílých obrazů. Originální dílo, které vytvořil speciálně pro tuto kabelku, je pečlivě, formou sítotisku, přeneseno na bílou kůži: černobílá verze v „pozitivu“ na přední stranu, a bílo-černá verze v negativu na zadní stranu kabelky. Iniciála LV je vyrobena z černého bronzu a vyložena kusem reálné vinylové desky. V překvapivém a hravém kontrastu s monochromatickým exteriérem kabelky je vnitřní lemování z jemné kůže v živoucím růžovém odstínu, který odpovídá logu Hildebrantovy nahrávací společnosti s názvem Grzegorzki Records.

Zdroj fotografií: Louis Vuitton

Marketing manager