MBPFW slučuje dvě sezóny a zcela poprvé budou dvě přehlídkové stage
I když módní scénu pandemie zásáhla ve velkém v nadcházející edici Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku návrháři návštěvníkům představí kolekci FW20 formou see-now-buy-now, nebo tradiční model – kolekci SS21. Fashion Templem se stane Gabriel Loci – areál bývalého kláštera sv. Gabriela v Holečkově ulici na pražském Smíchově.
Další novinkou MBPFW budou dvě přehlídkové stage: Mercedes-Benz stage a Zalando stage. Program Zalando stage naplní během přehlídkových dní 5. až 8. září tvůrci a značky, kteří se rozhodli pro atypický formát prezentace formou instalací. Tato část programu bude volně přístupná veřejnosti.
„Rozhodnutí, s jakou kolekcí se chtějí na Mercedes-Benz stage návrháři prezentovat, necháváme tentokrát zcela na jejich uvážení. Chceme lokální návrháře, jejich tvorbu a módní průmysl maximálně podpořit. Program Zalando stage dá prostor tvůrcům a značkám, jež mají udržitelnost a propojení módy s digitální vizualizací a technologiemi za hlavní téma své kolekce. Naším zájmem je sdílet toto téma s co nejširším publikem, a proto bude program volně přístupný veřejnosti po celou dobu přehlídkových dní,“ vysvětluje Lukáš Loskot, ředitel Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.
Mercedes-Benz Prague Fashion Week otevře unikátní performance návrhářky prof. Liběny Rochové na otevírací párty. Přehlídkový program módního týdne představí celkem 24 návrhářů a značek, tři školní ateliéry a ve společném bloku také čtyři finalisty soutěže pro mladé návrháře VAN GRAAF Junior Talent 2020.
Na scénu MBPFW se vrací návrhář Jakub Polanka a rovněž tak Petra Balvínová se svou značkou TIQE, premiérově se návštěvníci setkají s tvorbou Jiřího Kalfaře. Své kolekce na MBPFW představí návrháři Daniela Pešková, Michael Kováčik, Tereza Vu, Lukáš Krnáč, Martin Kohout, Hana Frišonsová, Dominika Kozáková, Jakub Patka se svou značkou JAKUBPATKA a Zoltán Tóth, jehož přehlídka proběhne ve spolupráci se značkou LEVI’S, dále značka Ether návrhářky Evy Vontorové, značka AiM by Michaela Hriňová, značka NANICHE by Natalie Dufková, značka IMRECZEOVA návrhářky Zdeňky Imreczeové a jedna z největších oděvních značek v zemi Pietro Filipi.
Své kolekce představí také Jan Černý, Vanda Janda či ODIVI. Absolutními nováčky na scéně MBPFW budou tentokrát návrháři Denisa Dovalová se svou značkou Denisa Dovala a také slovenský návrhář Pavol Dendis. Úplný program nadcházející edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku je nyní k dispozici online a vstupenky jsou k dostání v síti GoOut. V případě nepříznivého vývoje situace v souvislosti s Covid-19 bude organizátor připraven realizovat projekt ve venkovní variantě.
Na Zalando stage se odehrají instalace giz’mo.lab, prezentace nové kolekce značky NAUT a instalace experimentálního projektu OFFORM3D, který spojuje módu s digitální vizualizací a technologiemi.
V hlavním programu proběhne slavnostní premiéra dokumentárního filmu Christian Louboutin, boty jako umění o světě tohoto módního návrháře a jeho přístupu ke kreativnímu procesu. Film vznikl ve spolupráci České televize a německo-francouzské televize ARTE. Premiéra ve spolupráci s Českou televizí je na programu ve čtvrtek 10. září ve Francouzském institutu. Dokument bude uveden i v České televizi během podzimu 2020.
Kromě programu na Zalando stage od soboty do úterý bude veřejnosti volně přístupná řada dalších akcí, například Bibloo Bubble party v Bibloo Concept Store (středa 9. 9.) a volný vstup bude také na sérii přednášek a diskuzí na téma překračování hranic v módě, které budou probíhat v odpoledních a večerních hodinách ve středu a ve čtvrtek (9. 9. a 10. 9.) ve SmetanaQ Gallery na Smetanově nábřeží, či úterní after party v Groovebaru (8. 9.). Součástí programu bude také již tradiční sportovně-charitativní happening pořádaný Nadací Terezy Maxové dětem – Hýbejte se s TERIBEARem aneb prima pohyb s medvědem (od 10. 9.). Vstupenky na celý MBPFW jsou k dispozici online.
Zdroj fotografií: archiv MBPFW, foto Mojmír Bureš