Michael Kors odkoupí značku Jimmy Choo. Zaplatí za ni 26 miliard.
Americká společnost Michael Kors koupí britskou značku obuvi a doplňků Jimmy Choo. Na prodej byla od letošního dubna a její cena se v aukci vyšplhala na závratných 896 milionů liber, což v přepočtu činí 26,1 miliardy korun. Správní rady obou společností již prodej potvrdily.
Společnost Michael Kors, která je známá především výrobou luxusních, ale zároveň cenově dostupných kabelek a módních doplňků, nyní vyplatí 2,3 libry za každou akcii značky Jimmy Choo. Na konci loňského roku přitom společnost Michael Kors bojovala s rekordně nízkými tržbami a kvůli nedostatku zákazníků v kamenných obchodech dokonce musela nechat zavřít několik svých butiků. Firma proto letos na jaře změnila strategii a rozhodla se zaměřit na internetový prodej. Nově také začala vedle prodeje módních doplňků i s výrobou oděvů.
Značka Jimmy Choo tak nebude již nadále spojována se stejnojmenným malajsijským obuvníkem, který společnost založil v roce 1996 společně s bývalou šéfredaktorkou časopisu Vogue Tamarou Mellonovou. Jimmy Choo se dostal do prodeje poté, co se jeho hlavní investor JAB Holding rozhodl značku opustit a zaměřit se na spotřební zboží.
Jimmy Choo je neodmyslitelně spojován s kultovním seriálem Sex ve městě, jelikož hlavní protagonistka Carrie Bradshaw měla v oblibě jehlové podpatky právě této značky. Jimmyho lodičky si zamilovala i řada celebrit. Nosila je princezna Diana, nyní například vévodkyně Kate, Beyoncé či sestry Kardashianovy.
„Některé další značky jsou vidět až moc. Například lodičky od Loubutina s červenými podrážkami. Jimmy Chooovi se podařilo získat pozornost, udržet si ji, ale zároveň se nestát příliš profláklým,“ řekla Lisa Armstrongová, módní ředitelka Daily Telegraph. „Stále je to ta nejlepší volba na Oscary,“ doplnila.