• ppl talk  • Michaela Steinhauser: V našem týmu nechce nikdo nosit jiné ponožky. Vyšší komfort, kvalitu i výdrž Skinners zákazníci poznají

Michaela Steinhauser: V našem týmu nechce nikdo nosit jiné ponožky. Vyšší komfort, kvalitu i výdrž Skinners zákazníci poznají

Skinners jsou hitem u nás, ale převážně ve světě. Unikátní hybrid mezi ponožkou a botou nosí třeba američtí baseballisté. O úspěchu moravské značky, jejím fungování v pandemii, plánech či o tom, jak vztah zakladatelů ovlivňuje firmu, jsme si povídali se spoluzakladatelkou Michaelou Steinhauser (dříve Matějková).

Ponožkoboty Skinners vznikly v roce 2016 a za jejich existencí a uvedením na trh stojí Michaela Steinhauser a Petr Procházka. Aktuálně působí ve více jak 120 zemích světa a jejich produkce z větší části putuje do USA, Velké Británie či Kataru. Skinnersky poskytují základní ochranu jako bota, jsou odolné, ale zároveň lehké a snadno se nazouvají a umožňují pohyb jako v ponožce. Jsou vyrobeny ze speciálních funkčních vláken a mají vyztuženou dvouvrstvou podrážku, která je zapuštěna do pleteniny bez použití lepidel či švů. Plně tak nahrazují běžnou obuv a pomáhají zpevňovat svaly a šlachy chodidel. Můžete je využít na běžné chození, ale i běh či jiný sport.

Už více jak 6 let stojíte s Petrem Procházkou v čele společnosti působící ve více jak 120 zemích světa. S tím se pojí velká zodpovědnost a také koordinace spolupracovníků v různých časových pásmech. Jak náročná je pro vás organizace a z jaké části aktuálně pokrýváte práci vy s Petrem spolu s interními zaměstnanci Skinners a jak moc spolupracujete s externisty či agenturou?

Managementu a budování týmu se stále ještě učíme. Od začátku vzniku jsme se orientovali více na outsourcování velké části práce mezi externí firmy, a to nejen české, ale i zahraniční. To s sebou nese náročnost nejen co do časových pásem, ale i na schopnost kvalitně komunikovat v angličtině a jasně formulovat zadání. Od minulého roku jsme ale začali stavět vlastní interní tým a místo deseti lidí máme nyní přes dvacet zaměstnanců. A musím říci, že mě to s nimi opravdu baví. Interní tým nám z velké části nahrazuje reklamní agentury, které jsme dříve velmi často měnili, protože jsme naráželi na to, že úroveň, kterou požadujeme, si musíme zastřešit sami. Naše interní procesy neustále vylepšujeme a jsme otevřeni novým nápadům, proto oceníme i odvážlivce, kteří nám pošlou životopis bez toho, aniž bychom měli veřejně vypsané volné pozice.

Vystudovala jste sociální pedagogiku se zaměřením na psychopatologii a později jste pracovala např. pro reklamní agenturu. Očividně jste ušla zajímavou cestu až k pozici spoluzakladatelky a provozní ředitelky Skinners. Věnujete se nebo se ještě plánujete věnovat oboru, který jste vystudovala? Pomáhají vám dřívější pracovní zkušenosti např. v komunikaci značky?

Zbožňovala jsem obor, který jsem studovala, a byla přesvědčena o tom, že se mu budu věnovat. Dokonce jsem nastoupila i do diagnostického ústavu, ale když si mě po pár dnech ředitel zavolal a řekl, že mě musí propustit, protože se bojí, že by takovou křehkou dívku někdo z jeho dětí zneužil, byl to pro mě impuls k tomu se trochu otrkat a do oboru se vrátit až v pozdějším věku. Dnes mě ale podnikání naplňuje natolik, že se k návratu do oboru nechystám. Samotné studium mi pomohlo pochopit, jak mám komunikovat s různě nastavenými osobnostmi a hledat v každém člověku ty silné stránky, díky kterým ho můžete posunout dopředu.

Nedávno jste se stala maminkou. Jak zatím zvládáte skloubit starost o dítě, práci a najít si ještě chvilku času na odpočinek?

dycky jsem uměla kombinovat více aktivit najednou a byla přesvědčena, že to zvládnu i s miminkem. Zatím uběhla krátká doba na to, abych mohla dělat závěry, ale aktuálně pečuji o syna, pracuji i odpočívám v poměru, který je harmonický a věřím, že i udržitelný.

V době vzniku Skinners jste s Petrem tvořili pár, ale nyní jste partnery už jen v pracovní sféře. Jak se vám spolupracovalo na začátku a jak dnes? Ovlivnil krach partnerského vztahu chod firmy?

Každý vztah ve firmě se velmi odráží na celkové atmosféře týmu a o to víc, pokud jde o zakladatele. My si s Petrem naštěstí vždy velmi rozuměli jako lidé – přátelé – a ani rozchod na tom nic nezměnil. Naopak se do firmy přestala přenášet frustrace z našeho osobního vztahu, kde jsme měli každý jiné potřeby. Například já jsem dokázala pracovat i doma a zapomínala na odpočinek a stresovala tím Petra.

Během loňského roku se roční obrat firmy téměř zdvojnásobil. Můžete přiblížit, jak vaše podnikání a chod firmy dále ovlivnila covidová pandemie?

Covidová pandemie hodně lidí naučila trávit více času venku a věnovat se pohybovým aktivitám, takže se nám rozšířilo portfolio zákazníků. Naše firma ale fungovala stejně jako většina ostatních z home office a velmi náročné bylo i tvořit nové kolekce, protože nebylo možné jezdit kvůli karanténám tak často do výroby a bez toho je proces tvorby značně pomalejší. Takže nám stoupla poptávka, ale výrobně byl problém ji uspokojit.

V roce 2020 jste prostřednictvím Kickstarteru uvedli na trh Skinners 2.0. Jak se tento model liší od předchozích Skinnersek?

Model 2.0 představuje novou generaci ponožkobot. Za těch pár let jsme se technologicky posunuli, začali spolupracovat s výrobci, kteří mají ty nejmodernější stroje a odebírají prvotřídní materiály. Každá taková věc posune produkt obrovsky dopředu. Vyšší komfort, kvalitu i výdrž v průběhu času naši zákazníci poznají. K tomu jsme vyvinuli i nová kopyta, aby Skinnersky více tvarově odpovídaly zdravé noze, a do produktu jsme začali přidávat velmi minimalistickou a super prodyšnou stélku.

Do portfolia jste přidali i dětské ponožkoboty. Jaké další plány, ať už s rozšiřováním sortimentu, či v dalších oblastech, máte?

Plánů máme spoustu. Jelikož nám na trhu neustále něco chybí, rozšířili jsme vývoj i o další produkty. Náš zákazník si na uvedení nových produktů bude muset ale chvíli počkat. Hodně nám záleží na kvalitě, tudíž vyvíjíme věci delší dobu. Uvedu jen příklad – když jsme chtěli přidat jen doplněk ke Skinners, kotníkové ponožky, vyvinuli jsme asi 8 verzí. Dneska v týmu nechce nosit nikdo jiné ponožky, protože perfektně padnou, nesklouzávají a jsou velmi pohodlné.

Máte v plánu i nějakou spolupráci – s jiným tvůrcem či známými osobnostmi a influencery?

Spolupráci jsme byli vždy nakloněni, pokukovali jsme po návrhářích v zahraničí, pak se nám ale podařilo najít šikovnou začínající produktovou designerku. Ta se nyní s naším velmi kreativně nadaným zakladatelem pustila do společné tvorby a zatím jim to klape. O spojení s influencery nebo ambasadory značky taky uvažujeme – už zbývá najít jen ty správné typy, co budou rezonovat s brandem.

Při jakých aktivitách lidé Skinnersky nejčastěji používají?

Náš produkt je oblíbený jak při venkovních aktivitách, od procházek po běh, tak i ve fitness centrech nebo při cestování, jelikož je lehký a skladný.

A jakou největší zatěžkávací zkouškou prošly vaše osobní? Na které nejzajímavější místo jste v nich došla?

Já jsem si Skinnersky oblíbila při běhu v lese, kde se mi krásně procvičí chodidla. Dále je vždy beru na kruhové tréninky, při kterých mi nevyhovovaly tenisky s vysokou podrážkou a naboso mi vadila zima od nohou. Nejzajímavější zkušenost s nimi mám z národních parků v USA, kde je terén na některých místech velmi hladký s jemnými kamínky, na kterých člověku jednoduše podjede noha, jako například v parku Bryce Canyon.

Zdroj fotografií: archiv značky Skinners