Mondaily: Alessandro Michele opouští Gucci
Po téměř osmi letech opouští Alessandro Michele, kreativní ředitel, oblíbenou značku Gucci. Alessandro byl poprvé najat Tomem Fordem, aby pracoval pro Gucci na počátku 20. století, kde začínal ve studiu doplňků. Poté se stal kreativním ředitelem a svou první kolekci představil v lednu 2015. Michele během své doby proměnil Gucci i celý módní průmysl nejen svým genderově proměnlivým přístupem k módě. Podle zpravodajského webu WWD jsou potenciálními kandidáty na jeho roli Remo Macco a Davide Renna a nad dalším směřováním samotného Alessandra se objevují domněnky, které vedou do módního domu Louis Vuitton, jež čeká na obsazení
Jsou chvíle, kdy se cesty rozcházejí kvůli různým perspektivám, které může mít každý z nás. Dnes pro mě končí neobyčejná cesta, která trvá více než 20 let, ve společnosti, které jsem neúnavně věnoval veškerou svou lásku a tvůrčí vášeň.
Jan Černý si zahrává s ohněm
Nejnovější, v pořadí již desátá kolekce ready-to-wear od Jana Černého, představená v rámci show v pražské Staroměstské tržnici, představuje návrat k rodinnému krbu spojenému s elementem ohně. Nehraj si s ohněm.“ Věta, kterou často slýchal v dětství, se současně s elementem plamene stala hlavní myšlenkou a symbolem kolekce. Oheň jako teplo domova, stejně jako nespoutaný živel a magie transformace. Oheň, který ničí a současně přetváří v nové.
“Kolekce je oslavou mé obrazné hry s ohněm a to, že nemít strach a vykročit z komfortní zóny se může vyplatit. Zároveň doufám, že to bude inspirací i pro ostatní mladé lidi, aby si plnili své touhy a sny“, popisuje kolekci Jan Černý.
Kolekce, která obsahuje přes 30 unisex outfitů, kromě ikonických streetwearových kusů zahrnuje i vyvinutý pánský tailoring a hybridní oblečení vytvořené na vícero příležitostí. Nechybí ruční signature Rorschach bleach, ke kterému je uveden úplně nový černobílý bleach, jenž vzniká otištěním textury nerovné industriální podlahy v Jan Greenhouse Studiu. Potisk látek jakoby uhlem nakreslených ohňů a další sezónní grafiky současně s vizuální identitou show vytvořil grafik Martin Tomáš.
Balenciaga přišla s kontroverzní vánoční kampaní
Francouzský módní dům Balenciaga uvedl vánoční kampaň „Toy Stories“, představující dětské modelky, které plyšové medvídky v kožených postrojích a další otroctví, se ocitl pod palbou kritiky. Módní dům tak veškeré snímky již stáhl ze svých kanálů a za počin se omluvil. Reakci to vyvolalo ale i u jejich tváře, Kim Kardashian, která se nyní vyjádřila, že přehodnocuje svůj vztah ke značce.
„Jako matka čtyř dětí jsem byla otřesena znepokojivými obrazy,“ uvedla Kim. „Bezpečnost dětí musí být považována za nejvyšší a jakékoli pokusy o normalizaci zneužívání dětí jakéhokoli druhu by neměly mít v naší společnosti místo.