• Fashion News  • Mondaily: Co stojí za vznikem šatů ze spreje, které obletěly svět?

Mondaily: Co stojí za vznikem šatů ze spreje, které obletěly svět?

Snad nejvirálnější fashion moment celého roku. Téměř nahá Bella Hadid byla na přehlídce značky Coperni zahalena do šatů ze speciální netkané textilie ze spreje. Pokud už jste přešli počátečním WOW efektem, asi se ptáte, co jsou ty šaty zač. Jedná se o novou patentovanou technologii Spray-on vyvinutou Manelem Torresem, šéfem Fabrican Ltd, se kterým se spojili designéři Arnaud Vaillant a Sébastien Meyer. Při dopadu na jakýkoli povrch, včetně kapalin, okamžitě schne a vytvoří vrstvu netkané textilie. Dá se z něj vyrábět inovativní oblečení, které lze prát, znovu nosit a dokonce integrovat s diagnostickými zařízeními, která dokážou monitorovat zdraví nositele. Tato technologie se skládá z krátkých vláken spojených dohromady polymery a biopolymery a ekologických rozpouštědel, která dovolují tkanině zůstat v kapalné formě. Po nanesení na povrch se odpaří a vytvoří texturu látky, kterou lze měnit podle použitých vláken (syntetických i přírodních, jako je bavlna, len, polyester nebo nylon).

Kanye ‚Ye‘ West otevřel Balenciaga RTW SS23

Bahno a bláto spojené s překvapením. Nikdo asi nečekal, že Kanye West alias ‚Ye‘, si střihne otevření RTW SS23 show značky Balenciaga v Paříži. Poznat jej bylo ale jen podle chůze, jinak byl zahalen v celočerném, koženém, motokrosovo-vojenském obleku, kšiltovce a kapuci, což je naprosto v souladu s jeho anti-paparazzi stylingem. Celou show pak kreativní ředitel Demna Gvasalia uvedl v dopise umístěném na každém sedadle tím, že si již nepřeje své kolekce vysvětlovat. Ale přeci jen něco málo prozradil, jelikož zážitek z celé show byl opravdu špínou napěchovaný:

Máme teď celé oddělení, které špiní a odírá věci,“ řekl Demna s argumentem, že „něco může být luxusní kvůli času a úsilí, které je potřeba k tomu, aby věci zestárly, nebo jednoduše kvůli myšlence, která za tím stojí.„. Stále tak pokračuje v osobitém projevu stavícímu se proti naleštěnému luxusu.

Novinkou Balenciaga také je, že když přinesete svůj starý Balenciaga kousek zpět do obchodu, dostanete kredit na zbrusu nový!



Daniel Lee novým kreativním ředitelem Burberry

Burberry jmenovala Daniela Lee, bývalého kreativního ředitele značky Bottega Veneta, svým novým hlavním kreativním ředitelem. Po měsících spekulací přišla zpráva necelých 48 hodin po show italského návrháře Riccarda Tisciho, který po pěti letech z módního domu odchází. Zvědavost narůstá hlavně po úspěchu, který tenkrát upadající Bottega Veneta po příchodu Daniela zažila.

Jsem potěšen, že Daniel přichází do Burberry jako náš nový hlavní kreativní ředitel. Daniel je výjimečný talent s jedinečným pochopením dnešního luxusního spotřebitele a se silným obchodním úspěchem a jeho jmenování posiluje ambice, které pro Burberry máme,“ uvedl generální ředitel Jonathan Akeroyd ve zprávě.