• Fashion News  • Mondaily: Zakladatel značky Patagonia se vzdává zisku, věnuje ho na ochranu klimatu

Mondaily: Zakladatel značky Patagonia se vzdává zisku, věnuje ho na ochranu klimatu

Půl století poté, co založil Yvon Chouinard outdoorového oblečení Patagonia, se tento excentrický horolezec vzdal své společnosti. Spolu se svou ženou a svými dětmi převedl jmění v hodnotě asi 3 miliard dolarů na speciálně navržený trust a neziskovou organizaci, které navždy zachovají nezávislost společnosti a zajistí, že všechny její zisky – přibližně 100 milionů dolarů ročně – budou použity na boj proti změně klimatu a ochranu nerozvinuté půdy po celém světě. Patagonia bude i nadále fungovat jako soukromá, zisková společnost se sídlem v kalifornském Venturu, která každý rok prodá bundy, čepice a lyžařské kalhoty za více než 1 miliardu dolarů. A Yvon se svou rodinou se tak stávají prvními bojovníky s kapitalismem na světě svého druhu.

Nemůžeme neporovnat s aktuálním prohlášením fast-fashion společnosti BooHoo, jež oznámila jmenování ambasadorky udržitelného rozvoje, kterou se stala sama Kourney Kardashian, která je mimo jiné nechvalně známá svými lety v soukromém tryskáči. I vzhledem k prohlášení Patagonie tak tento greenwashing v plné parádě bije do očí.

Aromaterapie do kapsy od Manufaktury

Sílu bylin, relaxace a harmonizace těla i mysli nyní můžete vzít všude s sebou! Česká značka Manufaktura totiž představila 100% přírodní směs esenciálních olejů v praktickém roll-on balení o objemu 10 ml. Pomůže vám ulevit od stresu a napětí, nebo naopak podpořit koncentraci a osvěžení. Originální design etiket je navíc tvořen autorskými kresbami české výtvarnice Diany Delevové. Vyberete si raději roll-on Relaxace s oleji z myrty, levandule, meduňky a pomeranče, nebo roll-on Energie s výjimečnou směsí oleje z borovice, litsea cubeba, citronu, grepu a máty?



Odstíny pro SS23 podle Pantone!

Společnost Pantone vydala minulý týden své předpovědi barev pro jaro 2023, přičemž institut předpovídá řadu jasných barev a neutrálních barev jako vládnoucí trendy sezóny. Beetroot Purple, zářivá fuchsiová, se ukázala jako jedna z nejoblíbenějších barev, v závěsu s klasickou zelenou, odstínem vanilkového krému nebo Macchiata. Ty byly i hojně využity v rámci newyorského fashion weeku. Mezi top 10 pak dále patří Fiery Red (18-1664), Beetroot Purple (18-2143), Tangelo (15-1335), Peach Pink (15-1530), Empire Yellow (14-0756) , Crystal Rose (12-1708), Classic Green (16-6340), Love Bird (13-0443), Blue Perennial (16-4036) a Summer Song (14-4316).