V srdci Smíchova otevírá letní oázu Manifesto Market
Mít možnost se natáhnout k bazénu, ochutnat všechny exotické chutě, popíjet koktejly s kamarády, vychutnat si jedinečnou chuť tankovaného piva, tančit při západu slunce a hodit se do naprosté pohody v pražské metropoli. To vše bude možné zažít a hlavně si užít v srdci Smíchova, kde se otevřely brány gastronomického konceptu Manifesto Market.
Po dlouhém a netrpělivém očekávání v pátek 19. července se otevřela letní oáza, která vdechla nový život secesnímu Národnímu domu z 19. století. Nově otevřený pop-up market v srdci Smíchova bude pro návštěvníky otevřen do letošní zimy a následně se přesune na novou lokalitu Prahy 5.
Stejně jako na Florenci najdete Smíchově oblíbené street food od PokeHaus, The Craft s novým konceptem sýr a steak či Faency Fries. Svoji pop-up kuchyni otevřela nově mexická restaurace Alebrijes. Pilsner Urquell vybavil hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského se čepují pivní speciály Vinohradského pivovaru. O letní osvěžení se postará několik druhů bio limonád od Red Bull a bublinkový bar Le Valmont.
Kulturní zážitek pod širým nebem
Pod širým nebem a při západu letního slunce nebude chybět živá hudební vystoupení, koncerty, talk shows a filmová promítání. Pilsner Urquell tu bude pro návštěvníky pravidelně připravovat školy čepování, kde si bude možné vyzkoušet, jak správně načepovat hladinku. Úplnou novinkou platební terminály, které usnadní způsob plateb a umožní zadání spropitného bezhotovostní cestou, které Manifesto vyvinulo s dlouhodobým partnerem Mastercard.
„Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé. Dosud jsme v jedné lokalitě dali vzniknout 180 pracovním pozicím, uspořádali jsme 200 kulturních eventů přístupných zdarma a zrodila se silná komunita – naše nejpopulárnější sociální sítě zasáhly na 6 miliónů uživatelů. Získali jsme ocenění Obchodník roku za zákaznickou zkušenost a pomohli k rozjezdu několika novým gastronomickým podnikům – šest nájemců z Manifesta si posléze otevřelo kamenné pobočky. Soustředíme se na každý okamžik, který u nás návštěvníci stráví, aby byl přívětivý, inspirující, zapamatovatelný a něčím nečekaný. Pokud by některý z těchto zásadních dílků chyběl, čísla samotná by pro mne neměla velký význam,“ cituje Martin Barry, zakladatel a kreativní a hybná síla za Manifestem.
V celém areálu nechybí zóny k sezení a relaxaci. Uznávané architektonické duo Chybík + Krištof vybavilo prostor vodní plochou a příjemnou pochozí palubou a vzniknul zelený labyrint pomocí stovky květináčů s bambusem, chmelem a kvetoucími popínavkami. Po vodě tak plují ručně vyráběné dřevěné plachetnice jako v pařížských parcích.
„Koncept návrhu odráží kontext lokality v několika rovinách: nabízí úkryt před vyhřátou letní Prahou, snaží se zachytit komorní měřítko pražských pasáží, obklopenost parky v centru Smíchova i historickou stopu botanické zahrady. Nejbližší okolí pak fyzicky odráží reflexní materiál kontejnerů,“ komentuje Ivo Stejskal z architektonického atelieru Chybík + Krištof.
Designové studio mmcité doplnilo areál designovou řadou piknikových lavic rautster pro 6-8 osob, které jsou vyrobené ze dřeva a oceli. Nechybí zde ani betonové koše na tříděný odpad a okolo bazénu najdete lehátka, vybavená USB dobíjecími stanicemi.
Cesta k trvalé udržitelnosti
Velký krok k udržitelnosti udělalo Manifesto v podobě napájení elektřiny Nazeleno z obnovitelných zdrojů od Nano Energies. Lednice, grily, osvětlení i watty do sound systému napájí energie generovaná v Česku drobnými výrobci z větru, slunce a vody.
Zdroj fotografií: archiv Manifesto Market