Zalando v letní kampani šíří dávku radosti a pozitivního myšlení
Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, představila svou letní kampaň Aktivisté optimismu, která oslavuje všechny, kdo šíří pozitivní myšlení. Po více jak roce, kdy celý svět zasáhl lockdown nebo různá omezení, chce kampaň opět lidi rozesmát a dodat jim špetku optimismu.
Kampaň Aktivisté optimismu probíhá na všech trzích Zalanda a poskytuje lidem prostor dát svobodný průchod svým pocitům, užít si krásu pozitivního myšlení a šíření radosti. Pro tento účel byla spuštěna TV reklama, které se skládá z 22 autentických videí v podobě čtvrtminutových střihů. K TV reklamě vytvořil španělský fotograf Jorde Perez Ortiz portréty několika evropských influencerů a umělců, kteří svým typickým způsobem představují onu pozitivitu. Všechny snímky jsou překryty výrazným sloganem Aktivisté optimismu. Celou kampaň na sociálních sítích uvádí její hrdinové, 11 pozitivních aktivistů.
Zahájení kampaně podpoří i další marketingové aktivity, především komplexní evropský Festival Optimismu, který zahrnuje celou řadu událostí a pop-up akcí inspirujících k úsměvu, tanci a zpěvu. Vše vyvrcholí 21. června, nejdelším dnu v roce, virtuální oslavou pospolitosti.
„Naší letošní letní kampaní jsme chtěli po roce lockdownů zahájit sezónu naděje a optimismu a dopřát lidem úsměv a poskytnout prostor jejich svobodnému optimistickému vyjádření,“ komentuje viceprezident globálního marketingu Zalando Ralph Rijks a dodává: „Aktivistu optimismu definujeme jako člověka, který přináší radost sobě i ostatním, ať už jde o zpěv, tanec, make-up tutorial nebo TikTok video. Právě tyto malé věci nás spojují a přinášejí nám radost. Kampaň se pokouší do našeho života v roce 2021 vnést optimismus a přeměnit jej pro sebe i ostatní v radostnou pozitivní akci.“
Jedenáct aktivistů optimismu bylo vybráno na sociálních sítí podle toho, zda obsah a aktivity tvůrců korespondují s hlavní myšlenkou kampaně. Počet sledujících a dosahy výstupů hrály při výběru až druhou roli. V TV reklamě uvidíte vždy pozitivně naladěné a talentované tvůrce, například tanečníka Salifa Gueye, který je známý svým povzbudivým tanečním stylem v ulicích Paříže; holandskou influencerku a modelku Rianne Meijer, oblíbenou pro její sebevědomý postoj k lidskému tělu na sociálních sítích; nebo Naomi Shimandu, modelku a autorku, která optimismus prosazuje módou.
Povzbudivý reklamní spot na písničku Show Me Love od Robin S. natočila londýnská režisérka Lucy Luscombe, která byla nedávno magazínem Dazed zařazena mezi 100 nejlepších světových kreativních tvůrců. Celá kampaň bude podpořena v několika formátech: od fotografií Jorge Pereze Ortiziho a digitální outdoor reklamy, přes sociální sítě účastníků a tvůrců kampaně, reklamy na Spotify až po ničím nevázanou distribuci propagačních materiálů a barevné nástěnné malby napříč klíčovými trhy. Komplexní 360° kampaň byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Kolle Rebbe.
V České republice kampaň Zalando podpoří i na Spotify, kdy klasické reklamní znělky ve free verzi aplikace nahradí hlasy tří lokálních umělců – Ester Geislerové, která vybrala několik vtipných sms z instagramového účtu Ester a Josefína, básníka Jana Doležala s vlastní poezií, se kterou se můžeme setkávat mimo jiné na instagramovém účtu @zapiskyumelce nebo Miraie, který reklamní znělku vyplní svou písní. I to, jak věří firma, přispěje ke zlepšení nálady všech posluchačů a podpoří optimismus.
Zdroj fotografií: Zalando Česká republika