Značka Bagind míří do Kolumbie
Po čtyřech letech od doby, kdy Lukáši Matějčkovi učarovala poctivá indická výroba kožených výrobků natolik, že založil firmu Bagind, se rozhodl pro další krok – expanzi do Kolumbie. Nyní odstartoval crowdfundingovou kampaň, jejímž prostřednictvím můžete přispět nejen na novou výrobu, ale také pomoci ke splnění snu zručnému kolumbijskému mladíkovi.
Značka Bagind, jejíž příběh a nejnovější kolekce jsme vám představili v článku minulý měsíc, plánuje další podnikatelské dobrodružství a chystá se rozjet výrobu v Kolumbii. Na batohy vyrobené „zlatými kolumbijskými ručičkami“ a z udržitelných materiálů vybírá peníze na portálu Hithit. Crowdfundingová kampaň odstartovala 12. května a během následujících třiceti dní skrze ni můžete přispět na výrobu a dovoz dalších kvalitních produktů a zároveň tak podpořit mladého řemeslníka Lindermana, se kterým se Lukáš seznámil na své cestě po Jižní Americe ve vesnici Villa de Leyva obklopené kolumbijskými vrcholky.
„Jeho snem je tradici obnovit a nešít ty super propracované batohy z hovězí kůže a canvasu jen na koleni,“ říká Lukáš Matějček. „Díky čtyřleté spolupráci s výrobcem kabelek a batohů z Indie Dennisem víme, že ručně dělané výrobky mají na českém trhu místo. Po možnosti rozšířit nabídku značky Bagind pokukujeme již delší dobu a dokázat rozjet výrobu s Lindermanem by představovalo obrovský smysl pro něj i pro naši firmu a dobročinnou pomoc, která je naší důležitou hodnotou,“ dodává.
Na oplátku za finanční příspěvek získáte vedle dobrého pocitu i různé odměny. Cílová částka kampaně je 390 tis. Kč. Poslouží jako podstatná finanční injekce do začátku nové spolupráce a ověří zájem ze strany zákazníků. „Za vybrané peníze si bude moci Linderman pořídit deset šicích strojů a zaměstnat deset pomocníků, kteří pomohou rozšířit výrobní kapacity. Pak se pustíme do výroby prvních batohů, kabelek, peněženek nebo klíčenek, což jsou zároveň odměny v kampani,“ přibližuje Matějček. Za další milníky považuje zakladatel značky Bagind vybraný milion korun, který by mu umožnil zařadit do portfolia nové barvy, nebo dva miliony, díky kterým rozšíří i nabídku střihů.
U Bagind zákazníci dosud nakoupili přes 40 tis. výrobků. Cílem značky pro letošní rok je prodat 100 tis. kusů z nabídky. Aktuálně můžete vybírat ze 180 produktů v 7 barevných variacích, a to na e-shopu či v některé z kamenných prodejen, jejichž seznam najdete na webu značky. V dubnu spustili i slovenskou verzi webu a sociálních sítí a v budoucnu by rádi expandovali např. do Rakouska, Německa či Maďarska.
Ať se Bagind posune kamkoliv a prodá jakékoliv množství výrobků, slibuje, že si bude stále udržovat svou filozofii, která stojí na poctivé ruční výrobě, používání udržitelných materiálů, férovém přístupu, přátelství a dobročinnosti. Dlouhodobě přispívají charitativní organizaci Most pro Tibet a tím zajišťují nákup školních pomůcek pro děti žijící v exilu v Himálaji. V loňském roce navíc vybrali 70 395 Kč na podporu Klubu svobodných matek. Jak říká Lukáš Matějček: „Věříme, že měníme život nejednomu člověku.“
Zdroj: archiv značky Bagind