• ppl talk  • Zuzana Kubíčková: “Nervózní začínám být až pár okamžiků před show.“

Zuzana Kubíčková: “Nervózní začínám být až pár okamžiků před show.“

Česká módní návrhářka Zuzana Kubíčková, která se vyznačuje nezaměnitelným rukopisem a precizně zpracovanými modely představí svoji nejnovější kolekci již zítra na březnové edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Zeptali jsme se návrhářky na to, co před přehlídkou nebývá nikdy odtajněno od žádného návrháře.

Jak velký je realizační tým a kdo všechno se podílí na připravované nové kolekci?

Novou kolekci Pop fyzicky připravovalo (stříhalo, šilo a dokončovalo) celkem asi 7 lidí – tým krejčových, se kterými spolupracuji a já sama.

Týden před přehlídkou se neobejde bez stresu. Můžete nám v krátkosti nastínit s jakými pocity se jako návrhářka potýkáte v těchto dnech před představením nové kolekce? Je u vás v ateliéru napjatá atmosféra?

Napjatá atmosféra u nás nebývá. Potřebuji ke své práci pohodu. A tentokrát jsme začali s předstihem a kupodivu jsme i vše dokončili v klidu a včas. Nervózní začínám být až pár okamžiků před show – ten klid před bouří – kdy jsme všichni v zákulisí, modelky jsou oblečené a v sálu se usazují lidé – to bývám v napětí. Ale jinak jsem spíš klidný typ.

Máte za sebou několikátou úspěšnou přehlídku. Jak vnímáte posun v tom, jak nyní v ateliéru probíhá příprava a realizace nové kolekce oproti minulosti? Co vše se změnilo?

Je nás teď více, ale kromě toho se nic zásadního nezměnilo. Pracujeme stejným způsobem, zaměřujeme se na detail a jsme perfekcionisté – dáváme věcem tolik času, kolik je třeba. Nyní asi více promýšlíme finální styling a doplňky. V několika posledních dnech před show společně kompletujeme a finišujeme looky. 

Dochází při realizaci kolekce ke změně od prvotních návrhů modelů až po ty finální modely, které jsou k vidění na přehlídce? Jaké změny to nejčastěji bývají?

Změny jsou spíše v detailech – jde především o to, aby každý model perfektně seděl, takže pracujeme se střihem do té chvíle, než jsme stoprocentně spokojeni. A případně v konečném stylingu.

Kolik probdělých nocí vás čeká, aby bylo vše připraveno do posledního detailu?

Žádná. Náročné je to spíš v tom, že po přehlídce nepřichází odpočinek. Rozjíždí se jiný šrumec – stylisté chtějí kolekci vidět zblízka, půjčit na focení, zákaznice se hlásí o konkrétní looky a do toho paralelně jede naše druhá oděvní linie Pop, se kterou poslední zářijový týden uvádíme do prodeje podzimní novinky a zahajujeme pop-up shop v pražském salonu Stolen.

Čím bude specifická nová kolekce a co vás inspirovalo?

Pop přináší nadčasové kusy, které nejsou poplatné trendům a díky kvalitním materiálům a zpracování mohou být nošeny s klidem mnoho let. Ve srovnání s první kolekcí, která představuje naprostý základ v podobě malých černých šatů, pouzdrových sukní, úzkých kalhot či trenčkotu, je tato druhá kolekce uvolněnější a bude patrně působit mladistvěji. Jsou v ní stále mé oblíbené materiály – vlněný krep, krajka, vyšívaný tyl atd. Barevnost podtrhuje myšlenku snadné nositelnosti a vzájemné kombinovatelnosti. Paleta obsahuje pudrové až meruňkové odstíny, tlumenou zelenou a tmavě modrou. 

Zajímá vás jaká bude nová kolekce Zuzky Kubíčkové? Sledujte aktuální novinky přímo z dění MBPFW na sociálních sítích.

Instagram @zuzanakubickova Facebook – @wwwzuzanakubickovacom

Zdroj fotografií: archiv návrhářky Zuzany Kubíčkové

Marketing manager