BAHRAJNSKÝ SEN…
Hrdý název Amwaj Villa nese tato superluxusní rodinná rezidence v exotickém Bahrajnu. Výsledkem projektu, jehož se bravurně zhostilo architektonické studio MORIQ ARCHITECTURE, je působivý třípodlažní dům, jenž zaujme nejen svým zevnějškem, ale i působivými interiéry.
Vila se rozkládá na sofistikovaném půdorysu, který zdánlivě evokuje písmeno „E,“ čímž byl maximálně využit nevelký pozemek, který architekti dostali k dispozici. V přízemí se nachází hlavní společenská zóna, ale také potřebné zázemí, jako je prádelna, technická místnost či soukromá tělocvična. Hlavní společenský prostor sestává z velkoryse pojaté jídelny s kuchyní, jež je jakýmsi pomyslným srdcem domu a místem každodenního setkávání rodiny. Z tohoto prostoru se dostaneme do obývacího pokoje, salónku a je odsud také přímý přístup na úzkostlivě udržovanou zahradu. Dům mezi dvěma ze svých křídel pak svírá jakýsi stylizovaný rajský dvůr, jež je oázou klidu a relaxu. Kuchyňská linka z corianu, na níž přímo navazuje i jídelní stůl, je pak sama o sobě uměleckým dílem. Tento nesmírně tvárný materiál budoucnosti umožnil vytvořit takové detaily, jako je efektně působící zkosená digestoř, či bezespárové spoje jednotlivých dílů. Jako kontrastní prvek k bílému lesku bylo pro dvířka některých skříněk zebranové dřevo. Kuchyňský stůl pak doplňují židle Louis v designu Philippa Starcka s měkkými polštářky. Design salónku a obývacího pokoje v sobě spojuje luxusní nábytek a špičkové materiály se zajímavými prvky vintage. I zde bylo hojně použito dřevo, které do všech prostor vnáší pocit tepla a útulnosti. Designéři se nebáli použít ani historické kousky, jež ve spojení s nábytkem značek zvučných jmen, jako je BoConcept, Fornasetti či Abitare, působí velmi zajímavě.
S podobnou filozofií se setkáme také v horních patrech, která jsou vyhrazena ložnicím a koupelnám. Zde jsou vintage prvky omezeny pouze na zajímavé designové solitéry a celkový výraz spíše spadá do domény minimalismu. Dominance zemitých barev a jemných odstínů šedé a hnědé působí nesmírně uklidňujícím dojmem. Ani zde se designéři nebáli historického nábytku, například zelený konzolový stolek pod televizí, jež jako by pocházel z jednoho z paláců Ludvíka XIV., či dvojice subtilních rokokových křesílek s květinovými potahy, které, ve spojení s mramorovými obklady koupelny v pozadí, tvoří zajímavý designový kontrapunkt.
Poděkování a zdroj fotografií: MORIQ ARCHITECTURE