• Fashion News  • Mondaily: Odkaz Fridy Kahlo v šatech od Martina Kohouta

Mondaily: Odkaz Fridy Kahlo v šatech od Martina Kohouta

Jedním z nejvýraznějších motivů Fridiných děl je zobrazení bolesti, její transformace a nalezení nové síly ve spojení s přírodou. Své nitro zobrazuje pomocí pompéznosti a živelnosti, což jsou atributy, které se staly hlavní inspirací kolekce. Šaty jako schránka našich vlastních bolestí, ovšem v kontrastu i jako silný aspekt našeho sebevyjádření. Jsme konfrontováni s konečností našeho života, s nátlakem společnosti, ve které žijeme. Veškeré podobné aspekty nás nutí potlačovat určité stránky našeho já, které nás svým způsobem v daném světě brzdí. 

Obraz, který přináší Frida je tragédie zuboženého těla mladé dívky, která přišla o možnost stát se matkou, svým způsobem však dochází k znovuzrození. Akcentováním své živelnosti, vizuálem mexické tradice a napojením zpět na přírodu se ze zlomené dívky stává bohyně, jakási bájná matka přírody, která se pouze nevyrovnává s nerovným osudem, ovšem nechává opravdu promluvit své já bez ohledu na konvence, čímž se stává nesmazatelnou.

Demna se omluvil za nevhodnou reklamu s dětmi

V pátečním příspěvku na Instagramovém účtu Demny, který čítá 373 000 sledujících, kreativní ředitel značky Balenciaga napsal: „Chci se osobně omluvit za špatný umělecký výběr konceptu dárkové kampaně s dětmi a přebírám svou odpovědnost. Bylo nevhodné, aby děti propagovaly předměty, které s nimi nemají nic společného.“ Zároveň načrtl hlavní změny v „organizaci obsahu“ značky a slíbil, že se vydá na „naslouchací turné“ se skupinami pro ochranu dětí a vyčlení „významný fond na granty organizacím, které pomáhají zlepšit ochranu dětí. O kampani, ke které se minulý týden vyjádřila i Kim Kardashian, si můžete přečíst také zde.

Usínání s Jacquemus?

„Vždy jsem snil o vývoji řady lůžkovin a domácích potřeb,“ řekl Simon Porte Jacquemus, který si svůj sen splnil ve spolupráci s dánskou značkou domácích potřeb Tekla. Společná kolekce zahrnuje perkálová prostěradla, froté ručníky, župany, pyžama, často v proužcích typických pro francouzského návrháře. Všechny položky jsou vyrobeny z organických bavlněných látek a francouzského lnu.