• Fashion News  • Mondaily: Výstava ‘Brejle a okuliare‘ se otevřela na pražské UMPRUM

Mondaily: Výstava ‘Brejle a okuliare‘ se otevřela na pražské UMPRUM

Od 22. dubna až do 28. května můžete načerpat esenci historie československé výroby brýlových obrouček v rámci výstavy ‘Brejle a okuliare‘, za kterou stojí doktorand Ateliéru produktového designu Ondřej Vicena. Součástí expozice je i kolekce nejstarších brýlí z celého světa sběratele Viléma Rudolfa, která demonstruje základní genezi designu brýlí. Velký prostor je zde věnován brýlařství v českých zemích, jehož rozvoj lze datovat do druhé poloviny 19. století. Přibližuje technologii výroby a její vývoj, seznamuje s používanými materiály, tvary a experimenty, které v tehdejším Československu vznikaly v továrně Okula Nýrsko či Dioptra Turnov. Výstava neopomíjí ani osobnost Jaroslava Trubače, který od 60. do konce 80. let navrhl nejvýraznější typy brýlových obrub. Tváří jedinečné výstavy je Saskia Burešová a vy si můžete celou expozici prohlédnout v Galerii UM Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze.

Které módní značky vedou ve snaze o co nejdelší životní cyklus jejich produktů?

Podle výzkumu indexu módní cirkulace Kearny, který letos oproti roku 2020 rozšířil svůj záběr na hodnocení 150 světových značek v šesti kategoriích, se nejlépe umístily brandy Patagonia, Levi’s a The North Face. V luxusní kategorii hrají prim Gucii, Coach a Burberry. Podle indexu je výkonnost společnosti v oblasti cirkulace hodnocena na základě sedmi aspektů, které ovlivňují životnost oděvů, přičemž se berou v úvahu primární i sekundární trhy. Hodnocení zahrnuje například procenta recyklovaných látek použitých k výrobě nových produktů, podporu cirkularity v komunikaci značky, prodeje z druhé ruky či opětovné použití vráceného oblečení.

Jacquemus x Selfridges Takeover

Selfridges spolupracuje s Jacquemem na projektu s názvem ‘Le Bleu‘, kdy Jacquemus od 3. května převezme The Corner Shop na Oxford Street a promění jej v surrealistický maloobchodní koncept inspirovaný soukromou koupelnou Simona Porte Jacquemuse. Prostor nabídne nejprodávanější tašky ‘Chiquito‘ a ‘Bambino‘ v neotřelých barevných provedeních, exkluzivní řadu mikin, triček a ručníků i třeba kousky z kolekce ready-to-wear ‘Le Splash‘.