„Mošíno“, „Hhhermés“… Naučte se, jak správně vyslovovat módní značky
Některé značky mají výslovnost jasnou, jako třeba Dior nebo Zara. U jiných je výslovnost naopak velmi složitá. Víte, jak správně vyslovit třeba jméno pařížského módního domu Azzedine Alaia, nebo milánské rodinné firmy Zegna?
Britský časopis i-D Magazine k problematice výslovnosti módních naček před časem publikoval krátké naučné video nazvané a-z of pronunciation. V něm se od světoznámých modelek dozvíte správnou výslovnost těch nejsložitějších jmen.
Potřebujete to černé na bílém?
Slovníček výslovnosti nejznámějších beauty značek
Avène: [aven] | Dr. Hauschka: [doktor hauška] | La Roche-Posay: [la roš posé] |
Balenciaga: [balenciaga] | Givenchy: [živanši] | L’Occitane: [loksitan] |
Batiste: [batist] | Guerlain: [gerlan] | Miu Miu: [mju mju] |
Bourjois: [buržua] | Hermès: [ermez] | Moschino: [moskýno] |
Chanel: [šanel] | Kiehl’s: [kýls] | NYX: [nyks] |
Christian Louboutin: [kristian lubutan] | Kérastase: [kerastas] | Versace: [versáče] |
Clinique: [klinýk] | Lancôme: [lankom] | Vichy: [viši] |
Douglas: [duglas] | Lanvin: [lanvan] | Yves Saint Laurent: [ýv san loran] |
Antilopa nebo řecká bohyně jako inspirace pro jména světoznámých značek
Možná se teď ptáte, jak taková zvláštní jména vůbec vznikla? Většinou jde o jména zakladatelů módních domů. Mezi osobnosti módního světa tak patří například Christian Dior, Christian Louboutin, Franco Moschino nebo Ermenegildo Zegna.
Jsou ale jména módních značek, která nejsou odvozená od jmen jejich zakladatelů. Tady je původ několika z nich.
Sportovní značka Reebok si vybrala svůj název podle jednoho živočišného druhu antilopy Rhebok, která patří k těm nejrychlejším na světě. Do antiky odkazuje i značka Nike, která svůj název odvozuje od řecké bohyně vítězství Niké.
Španělská módní značka Zara svůj název odvozuje od chorvatského města Zadar, kterým byl na svých cestách okouzlen zakladatel značky Amancio Ortega.
Outdoorová značka Timberland odkazuje k citoslovci Timbeeeeeeeeeeeer, který křičí američtí dřevorubci ve chvíli, kdy padá kácený strom. Volně přeloženo se tedy jedná o jakousi dřevorubeckou zem.
Tak teď už víte o módních značkách skoro vše. Můžete se pustit do jakékoli „very chic“ konverzace.