• Beauty  • Nejprodávanější parfém na světě Chanel N°5 oslavuje 100 let

Nejprodávanější parfém na světě Chanel N°5 oslavuje 100 let

Když myslíme na Chanel, myslíme svými smysly: elegance, pečlivě vybrané perly, brože a náušnice. Společně s prošívanou kabelkou věříme, že je v každé z nás kousek ženy Chanel. Tečkou, která podtrhuje naši ženskost je pižmová vůně, která nás na krátký okamžik přemístí na bohémský večírek na nejluxusnějším místě v Paříži. Podpisová vůně, se kterou značku spojujeme, magický parfém N°5, letos slaví 100 let od jeho vzniku.

Jedním slovem: Bezkonkurenční

Ze všech populárních parfémů na světě, nemá žádný takovou pověst jako Chanel N°5. Vyznačuje se především svou květinovou vůní, která definuje luxus, smyslnost a jedinečnost. Díky skryté esenci jasmínu, si tato ikonická vůně i nadále udržuje status nesporné klasiky ve všech parfumériích po celém světě. Módní přípravek, jenž představila roku 1921 legendární francouzská návrhářka Gabrielle Chanel (Coco Chanel), letos slaví neuvěřitelných sto let.

Historie vonných esencí

Na dovolené roku 1920 se Chanel dozvěděla o vášnivém parfemáři jménem Ernest Beaux, který v této době pracoval pro královskou rodinu a přebýval ve městě Grass, které bylo známo jako centrum evropského parfémového průmyslu. Jelikož Chanel od útlého dětství vyrůstala v sirotčinci a nikdo jí, jak se říká, nedal nic zadarmo – poznamenalo ji to až do konce života. Z Coco vyrostla mladá a ambiciózní žena, která si šla plně za svými sny. Proslulá návrhářka se tehdy rozhodla expandovat do obchodu s kosmetikou. Oslovila již zmiňovaného voňavkáře Ernesta Beauxe, jenž se podílel na vzniku vonné esence, která nyní vyniká svým průkopnických duchem a smyslem pro velkolepost. Jednoduše řečeno, vzniklo divadlo jedinečné vůně – parfém Chanel N°5.

Možná se ptáte, proč ta číslice pět. Nu, Coco Chanel byla vždy tak trochu odlišná, ať už tím, že byla absolutním ztělesněním francouzského šarmu nebo životní strastiplnou cestou, po které kráčela. Jedinečnost, jež ji definovala, se nepochybně podepsala i v jejím citátu ,,Pokud chcete být nenahraditelní, musíte být odlišní.“ A to platí i v pojmenování sofistikovaného parfému. Byl to vskutku odvážný krok zvolit název číslem, neboť trendy minulého století nesly pouze romantická označení.

Magické složení

Hledání všech komponentů, jež měly komplexně tvořit nenahraditelný parfém, bylo opravdu náročné. Postup Ernesta Beauxe se naprosto vymykal tradičním metodám. Namísto využití jednoho květu, který měl mít dominantní funkci při výrobě parfému, Ernest zkombinoval více jak 80 přísad! Všechny zvolené esence, včetně jasmínu, pomerančového květu, mayrose, hyacintu, ylang-ylangu, ambru, santalového dřeva a mnoha dalších – spolu společně vytvořily harmonický celek, jehož části se vzájemně doplňují a prolínají až dodnes.

Zdroje: 1, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8 , 9