New York Fashion Week: Men’s. Poprvé, ale ne naposledy.
Čtyřdenní maraton precizně uvázaných kravat, naškrobených límců a vyleštěných Derby bot je za námi. Historicky první výhradně pánský New York Fashion Week své návštěvníky mile překvapil a navázal tak aktivní konverzaci o znovuzrození americké módy.
Členové CFDA (Council of Fashion Designers of America) se v čele s legendární návrhářkou Diane von Fürstenberg rozhodli, že je třeba vytvořit platformu pro prezentaci lokální pánské módy, která zažívá velký rozvoj. Časopisy, blogy, Instagram a reklamní kampaně značek usilovně pracují na výtváření nové image moderního muže, dokonce i New York Times otevřel rubriku pánského stylu, čímž potvrzuje zvýšený zájem o dění v této dříve opomíjené sféře.
Kolekce na jaro/léto 2016 představilo celkem 54 návrhářů – od velikánů módního průmyslu až po mladou generaci talentovaných umělců.
Prezentace pro nákupčí, uzavřené akce a samotné přehlídky se lišily svojí rozmanitostí – někteří spoléhali na klasické molo, jiní se rozhodli představit nové modely formou performance či živých instalací. Patrná byla diverzita modelů – v kosmopolitním New Yorku nebyla otázka rasy a národnosti, sociálního statusu či povolání opomenutá, po molech se procházeli Afroameričané, Japonci, Indové, módní editoři, hudební producenti a dokonce modelky ženského pohlaví.
Na rozdíl od avantgardního Londýna je oděv v NY brán jako velký byznys a přehlídkám tak vévodil výrazný charakter komerce a konvenční pojetí módy. Jelikož se Michael Kors i Tommy Hilfiger drží na pořád stejné hladině americké klasiky a nabízí kvalitní, ale nepříliš inovativní základy mužského šatníku, ukážeme vám méně známé, ale i přesto zajímavé značky, o kterých ještě rozhodně uslyšíme.
Koláže: Nataliya Grimberg