Sebepéče s dotekem marockého zlata
Zpomalte a zamyslete se nad tím, jak se cítíte, zda trávíte dostatek času vědomou sebepéčí. Dopřejte si rituály pro potěchu těla i duše, které mohou být třeba i krátké, ale účinné, když se při nich hýčkáte kvalitními přírodními produkty.
Pečovat o sebe můžeme – a měli bychom – v různých oblastech: po tělesné stránce, psychické a emoční, vztahové či profesní. Pravidelné sebepečující aktivity přináší odpočinek a uvolnění, posilují psychickou i fyzickou odolnost, pozitivně ovlivňují naše sebevědomí a podporují zdravé vztahy. To pro vás pravděpodobně není nic objevného, ale z praxe vím, že v praxi v tom mnozí pokulhávají (včetně mě) a někdy to není tak lehké, jak se řekne. Text, ve kterém bych se věnovala všemu, co s (sebe)péčí souvisí, by vydal na knihu nebo několik článků, proto se chci tentokrát zaměřit na kosmetickou péči a podělit se o objev v oblasti „clean beauty“.
Omezte toxicitu, buďte happy & clean
Jsme to, co jíme není jenom zastaralým rčením. Naší součástí se stává i to, co si nanášíme na kůži, jakými produkty si myjeme vlasy nebo čím se líčíme. Nejsem fanda slova detox, když se o něm mluví v souvislosti se stravováním, ale doporučuji vám detoxikovat kosmetiku, kterou používáte, pokud jste to ještě neudělali. U složení konvenční kosmetiky z drogerie není výjimkou obsah ropných derivátů a toxických látek, které mohou způsobit přesušení pleti, svědivost, alergické reakce a její následné přecitlivění. Umělá parfemace negativně ovlivňuje naši nervovou, ale také dýchací soustavu, která pak může vyvolat bujení rakovinotvorných buněk. Sice to vypadá, že se v tomhle kosmetický trh zlepšuje, objevuje se čím dál víc značek přírodní kosmetiky, ale občas je fakt těžké se v tom vyznat, nestat se obětí greenwashingu. Nikdy jsem nebyla kosmetický guru, v mnohém mám jistě mezery, ale snažím se o složení kosmetiky, kterou používám a doporučuji, zajímat, a také koukám více na to, v čem jsou produkty balené.
Česká značka s marockým duchem
Před nějakou dobou jsem objevila značku Zahir, za níž stojí česká rodina, která díky svým cestám po Maroku objevila skvělé suroviny a produkty, které budou pečovat (nejen) o vaši pleť. Složení výrobků je minimalistické, což je sympatické, protože kouknete a vidíte a nemusíte se tolik bát nežádoucí reakce na mnohasložkové kosmetické produkty. Značka vyhovuje požadavkům i té nejnáročnější pokožky a pomáhá při řešení různých kožních problémů. Výrobky spojující tradiční poznatky východní medicíny s potřebami moderních žen. Jsou jemné, ale velmi účinné, vyráběné z těch nejkvalitnějších surovin pomocí nejnovějších technologií. Výrobky jsou šetrné k životnímu prostředí, balené převážně ve skle.
Vlajkovým produktem značky Zahir je arganový olej, přezdívaný marocké zlato, a to nejen pro svou barvu, ale i (staletími ověřené) blahodárné účinky. Regeneruje a chrání, rychle se vstřebává, pomáhá v boji proti volným radikálům a stárnutí pokožky. Dobře ho snáší citlivá, aknózní a ekzematická pokožka, není komedogenní (jako např. kokosový nebo lněný olej, které ucpávají póry). Také je výborný na všechny typy vlasů včetně suchých a roztřepených. Obsahuje vitaminy A, E a F.
Pro více informací jsem vyzpovídala Liliannu J. Altkirch, která má pod palcem marketingovou komunikaci značky a mimo to provozuje i vlastní zelený e-shop Gubo.
Arganový olej je velmi oblíbený, najdeme ho v mnohých produktech. V takto konkurenčním prostředí musí být těžké přesvědčit zákazníka, aby si vybral zrovna ten od značky Zahir. V čem je vaše konkurenční výhoda a jak vlastně poznat kvalitní arganový olej?
Abych byla upřímná, zase tak velký konkurenční boj to není. Dovážíme velmi kvalitní BIO arganový olej, takže když někdo zkusí ten od konkurence a poté ten náš, už od nás neodejde. Náš olej má jinou barvu i konzistenci. Na českém trhu máme jen jednoho konkurenta, který dováží arganový olej v podobné kvalitě. Potom záleží, co klient chce – levný, nebo kvalitní olej.
Kosmetický arganový olej nemá téměř žádnou vůni a velmi rychle se vsákne do pleti. Pokud tedy máte „mastný“ argaňák, ze kterého se vám dělá akné, je možné, že je olej něčím ředěný, protože arganový olej má sám o sobě stupeň komedogenity 0. To znamená, že vůbec neucpává póry.
„Záhir“ znamená „věc, na kterou nelze zapomenout“. V souvislosti s tím mě napadá – na který produkt z vašeho sortimentu nikdy nezapomínáš, používáš ho denně/je tvým nejoblíbenějším?
Já osobně? Toho je! 🙂 Za mě je topka švestkový olej, který voní jako marcipán. Miluji tu vůni. Stálé místo má u mě i tělový olej Verbena, protože miluji vůni citrusů, a odličovací olej, protože to je nejlepší odličovač ever (slibuju, že jiný už nebudete chtít vyzkoušet). Mezi oblíbenci mám i černuchový olej, což je kmínový olej. Kmín má silné antibakteriální, antimykotické i antivirotické účinky. Používám ho hlavně na kožní problémy (akné nebo ekzém). Hodně se využívá i na masáž bříšek miminek, když mají prdíky. A na hydrataci pleti používám nejčastěji vodu z pomerančových květů. Je to velmi typická vůně pro Maroko (Neroli).
Mohla bys prozradit, jaké máte se značkou plány, např. co se expanze týče? Připravujete nějakou produktovou novinku?
Zahir je dostupný již v několika zemích. Slovensko, Německo nebo Arabské Emiráty. Určitě se koukáme na další příležitosti expandovat, ale další země aktuálně neplánujeme. Jsou to velké výdaje, které se spíše snažíme investovat do vývoje nových produktů. V lednu vyšla novinka, kterou jsme připravovali celý minulý rok – arganovo kávový elixír! Jedná se o skvělé sérum pro unavenou a problematickou pleť. Navíc úplně božsky voní.
Já osobně jsem si oblíbila vedle zmíněného odličovače např. sérum na posílení vlasů, které stačí vmasírovat do vlhké pokožky hlavy a konečků vlasů. Někdo ho používá jako masku, kterou třeba po půl hodině opláchne, já ho obvykle nechávám. A když už se zmiňovaly vůně, ta je moc příjemná, voní jako léto a exotika.
Zdroj: Zahir, Unsplash