• ppl talk  • Andrea Pavelcová: Občas sklouzávám k workoholismu, ale zároveň nelituju, že jsem doposud pracovala hodně, protože se to vyplatilo

Andrea Pavelcová: Občas sklouzávám k workoholismu, ale zároveň nelituju, že jsem doposud pracovala hodně, protože se to vyplatilo

Právnička, která zvedla tisíce lidí z gauče a naučila je cvičit. „I kdybychom takto pomohli jen jednomu člověku, tak to svůj účel splnilo,“ říká o FITFAB Strong Andy Pavelcová, která je také zakladatelkou FitNut a Brainee akademie.

Nespokojenost s radami a názory fitness blogerek a influencerů dovedla Andy v roce 2016 k založení vlastního blogu o cvičení Fit & Fabulous. Později vzala našetřených 200 tisíc korun a vložila je do nastartování projektu FITFAB Strong, podle kterého dnes cvičí desítky tisíc lidí, a to zcela zdarma, a ještě se u toho mnohdy pobaví. Velkou pomocí a zdrojem odborných, však pochopitelných, informací a rad jsou také FitNut a Brainee akademie, které spustila v době covidové pandemie. Během půlročního online studia si rozšíříte obzory v oblasti fitness, výživy, osobního rozvoje či duševního zdraví a po absolvování závěrečného testu získáte certifikát, který nebude pouhou výplní vašeho cévéčka, ale důkazem píle a touhy se sebevzdělávat. 

Jedním z témat lekcí Brainee akademie je sebedůvěra. Jak moc sis věřila v době, kdy jsi rozjížděla FITFAB Strong a později FitNut a Brainee akademii? Cítila jsi už na začátku, že jde o dobré rozhodnutí?

Sama sobě nikdy nevěřím na sto procent, ale do nových projektů se vrhám pouze, pokud věřím myšlence, kvůli které vznikají. Musí mi to dávat smysl a musím vědět, že můj nápad k něčemu bude. Že si najde publikum, které ho ocení. A protože mám díky kontaktu se svými sledujícími jistou představu, co se jim líbí a jaké mají potřeby, dá se to dobře odhadnout tak, aby to bylo opravdu dobré rozhodnutí. 

Říkáš, že tvým snem je zvednout Čechy a Slováky z gauče. Jak se to tobě a tvému týmu za dobu, co FITFAB Strong funguje, daří?

Myslím, že skvěle. Mohla bych to samozřejmě měřit na počty zhlédnutí nebo počty odběratelů, ale mně často stačí pár osobních příběhů. Příběhů lidí, kteří nám napsali, že jsme jim změnili život a otevřeli oči. Že se začali mít rádi, zamilovali si pohyb a pochopili, že ten jeden dortík si opravdu dát můžou, a přece mohou žít zdravě. A to si vždycky říkám – i kdybychom takto pomohli jen jednomu člověku, tak to svůj účel splnilo. 

Mohla bys v krátkosti představit nejnovější program FITFAB Power? V čem se liší od předchozích videí a jakou na něj zatím máte odezvu?

FITFAB Power je náš další měsíční fitness program, který si můžete zacvičit zdarma z pohodlí domova. Jeho specialitkou je to, že v něm vystupují jako lektoři muži a je zaměřen právě na ně, což je v našem projektu celkem výjimka. Chtěli jsme oslovit všechny chlapy od našich (převážně ženských) sledujících, aby si doma mohli zacvičit také a neměli pocit, že si pustili nějaké hopsání pro holky. 

FitNut a Brainee akademie vznikly v době covidu. Rozhodla ses pro tyto projekty právě i kvůli situaci, ve které se začalo více kdy dřív mluvit o tématu zdraví – fyzického i duševního? Brala jsi v potaz i skutečnost, že lidé věnovali čas, kdy se nesocializovali mimo domov, vzdělávání?

První myšlenka vytvořit FitNut akademii vznikla už před covidem, ale jakmile pandemie vypukla, říkala jsem si, že jsme se fakt trefili právě proto, že lidé seděli doma a měli chuť se vzdělávat. Brainee akademie pak už opravdu byla reakcí na to, co s naší společností covid udělal. Lidé se opravdu začali více zajímat o duševní zdraví, a tak jsme přišli s dalším nápadem akademií zaměřenou na psychiku. 

Jaký konkrétní rozdíl, co se duševní (ne)pohody týče, jsi zaznamenala s nástupem a dalším trváním pandemie u populace i u sebe osobně? Vnímáš, co lidi v současné době nejvíce trápí a jak se u nich vnější vlivy projevují?

Osobně jsem snášela covid dobře. Dbala jsem na to, abych chodila dost ven, sportovala, byla v kontaktu s nejbližšími (v těch nejhorších vlnách aspoň online) a necítila se doma osamělá nebo izolovaná. 

Skupina, která mi ale přijde nejvíce ohrožená, jsou děti školního věku. Představa, že mi někdo v mojí rané pubertě sebere možnost chodit do školy, by pro mě byla fakt zničující. Obecně ale vnímám jako velký problém to, že se lidé srovnávají s jinými lidmi, které sledují na sociálních sítích. Jenže sociální sítě často neukazují realitu a nám pak připadá, že spousta lidí žije lepší život než my a vyvolává to v nás pocit méněcennosti. A přes tenhle pocit se málokdo umí přenést. 

Jak o své duševní zdraví pečuješ?

Sportem, vycházkami, socializací s lidmi a upřímně mi fakt dost bodla moje vlastní Brainee akademie. 

Vnímáš, po vyslechnutí slov a rad ostatních lektorů Brainee akademie, že je v oblasti duševního zdraví či seberozvoje něco, v čem by ses měla či chtěla posunout? V čem konkrétně tě projekt obohatil?

Já bych měla především trochu brzdit. Jsem na full time zaměstnaná v advokátní kanceláři a do toho musím zvládat starat se o tolik projektů. Takže občas sklouzávám k trochu nezdravému workoholismu, který umím naprosto přesně pojmenovat, ale těžko se mi jakékoliv povinnosti zbavuje. 

Jak člověk stárne, mění se mu priority. Řekla jsem si, že od třicítky začnu žít trochu pomalejší život, abych se večer mohla svobodně rozhodnout, co budu dělat, namísto plnění nekonečného to-do listu. Zbývá mi pár týdnů. Ale zároveň nelituju, že jsem doposud pracovala hodně, protože se to vyplatilo a mělo to svůj smysl. 

Kdo tě z této oblasti inspiruje a koho ráda sleduješ na sociálních sítích?

Přiznám se, že nikoho moc nesleduju a nikým se ani neinspiruju. Já vlastně ani nemám moc času sledovat ještě životy někoho jiného. A pokud na Instagramu být nemusím, tak tam ideálně nejsem. 

Využíváš zkušenosti z práva i v ostatních sférách svého působení – ať už jako majitelka firmy, tak, řekněme, influencerka?

Právní vzdělání se hodí skoro ve všem. Ať už pro uzavírání smluv, jednání s firmami nebo pro pečlivost a přesnost, která je mi vlastní.  

V čem nejčastěji influenceři chybují – po právní stránce – při tvorbě obsahu – hlavně při spolupracích? 

Záleží, jakou optikou se na to díváme. Pokud z pohledu regulace reklamy, pak nejčastěji v chybějícím označení reklamy nebo v tom, že o produktu říkají něco, co právo zakazuje (např. že alkoholické nápoje mohou zlepšovat zdravotní stav). Pokud se naopak budeme koukat, jaké chyby dělají vůči firmám, tak to bývá porušení exkluzivity u dané značky. 

Na co by si měli dát pozor při uzavírání smluv?

Ve smlouvě bych si pohlídala hlavně zmíněnou exkluzivitu a použití mých fotek/videí a mého jména značkou. 

Jaké chyby se naopak objevují při jednání s influencery na straně firem?

Není to vyloženě chyba, ale já bych být značkou vždycky influencerovi dala co nejpodrobnější zadání, aby nevznikaly právní přešlapy z oblasti regulace reklamy nebo klamání spotřebitele. Influenceři nejsou odborníky na právo a bohužel za jejich neznalost značky mnohdy zaplatí svou pověstí. 

Andy, na závěr bych se tě ráda zeptala, jestli se můžeš podělit o své plány do budoucna. Jaké jsou tvé životní a pracovní cíle?

Letos mám takovou triádu. Advokátní zkoušky, stěhování do nového bytu a svatbu. A myslím, že víc toho zatím opravdu nepotřebuju.

Zdroj: Andrea Pavelcová archiv