• Fashion News  • Jarní edice MBPFW FW21 se odehraje na nové lokaci v Pražské tržnici

Jarní edice MBPFW FW21 se odehraje na nové lokaci v Pražské tržnici

Mercedes-Benz Prague Fashion Week FW21 se uskuteční od 30. dubna do 6. května 2021 v areálu Pražské tržnice v Holešovicích, slavnostní zahájení proběhne v nově zrekonstruovaných prostorách Šlechtovy restaurace. Finální podoba celého program se bude odvíjet dle vývoje epidemické situace a ni budou organizátoři reagovat.

MBPFW se v posledních sedmi letech snaží revitalizovat a kultivovat význačné pražské lokace. Stalo se tak již tradicí, že se módní přehlídky fashion weeku odehrávají pokaždé na odlišných, někdy i nečekaných místech. Lokace většinou nejsou prvoplánově spojované s módou a často se jedná o místa, na něž by se veřejnost jinak nedostala či jež zná ve zcela jiných souvislostech.

„Jsme velmi rádi, že díky podpoře Městské části Praha 7 můžeme náš projekt realizovat právě v prostorách Pražské tržnice v Holešovicích, a to konkrétně v halách 13, 17 a 11 a na jejich veřejném prostranství. Prezentace jednotlivých oděvních designérů se tak stane přirozenou součástí prostoru, který v následujících dekádách projde zaslouženou revitalizací a z kterého se stane živý areál slučující kulturu, gastronomii i obchod. Rovněž se těšíme, že budeme mít možnost zavést návštěvníky i do areálu nově zrekonstruované restaurace Šlechtovka v parku Stromovka,“ říká ředitel MBPFW Lukáš Loskot.

Areál pražské Holešovické tržnice, jež byla postavena mezi lety 1893–1895 podle architektonického návrhu architekta Josefa Sardínka, čeká v budoucích dekádách rekonstrukce. Ta by měla začít v letošním roce. Autorem urbanisticko-architektonické studie je kancelář CMC architects Víta Másla.

Fashion week se v minulosti odehrával například v barokním komplexu Clam-Gallasova paláce, kde sídlil Archiv hlavního města Prahy, v zásobovacích garážích a technickém zázemí OD Kotva nebo ve veřejnosti uzavřených prostorách karlínské Invalidovny či v areálu kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově.

Současná situace ve světě i v České republice zásadně ovlivnila fungování a realizaci kulturních akcí. Změnám se nevyhnuly ani velké projekty, jako jsou mezinárodní fashion weeky, které se naučily na aktuální situaci reagovat a akce realizovat ve formátech typu open air přehlídky či online přenosy bez diváků.

Zdroj fotografií: Pražská tržnice – Lukáš Žentel

Marketing manager