Které módní značky patří mezi letošní TOP 10?
Žebříček popularity módních značek zveřejňuje pravidelně každé čtvrtletí společnost Lyst. Při hodnocení úspěšnosti se zkoumá například nákupní chování a údaje o vyhledávání Google i zmínky na sociálních sítích. Podívejte se s námi, které značky jsou momentálně nejvíc trendy a připomeňte si jedinečné emocemi nabité fashion show i významné spolupráce.
Balenciaga
První příčku si drží Balenciaga, její úspěch jí zaručily kampaně se zvučnými jmény showbyznysu. Slavnými tvářemi značky jsou hvězda reality show a podnikatelka Kim Kardashian i zpěvák Justin Bieber. Cool street style, mikiny s kapucí, kšiltovky s logem a tenisky Runner si oblíbila i jeho žena Hailey Bieber. Dalšími celebritami, které se hrdě hlásí do rodiny Balenciaga jsou Dula Lipa či Cardi B.
Významným krokem pro Balenciaga bylo i představení nové londýnské vlajkové lodi na Bond Street. Do módní historie se zapsala i přehlídka F/W 22 Snowstorm v Paříži, která se původně měla věnovat změnám klimatu, ale vzhledem k událostem na Ukrajině byla osobní prezentací gruzínského designéra. Přehlídka spojená se vzpomínkami Demny, který jako desetiletý prchal se svojí rodinou před třiceti lety ze své rodné Abcházie, byla pro všechny přítomné silným emocemi nabitým zážitkem.
Gucci
Gucci si svoji silnou pozici drží již několik sezón. Svoji popularitu si značka upevnila pokračováním úspěšné spolupráce s The North Face, o které jsme vás informovali zde. Značce vzrůstají tržby a plusové body si získala také díky odhalení spolupráce s Adidas na přehlídce Exquisite F/W 22. Kreativní ředitel značky Gucci Alessandro Michele s hravostí sobě vlastní propojil sportovní oblečení s vysokou krejčovinou. Výrazné pruhy Adidas byly dokonale propojeny se vzorem Gucci. V kolekci naleznete pleteniny, blejzry, korzety, čepice, tašky a boty s logem.
Louis Vuitton
Koncem minulého roku se Louis Vuitton rozloučil s kreativním ředitelem Virgilem Ablohem jeho poslední přehlídkou v americkém Miami. Modelové, z velké části černošského původu, se procházeli mezi břízami a na nebi se vznášela červená vzducholoď s monogramem LV. Vzducholoď prezentaci propojovala s úvodním videem s černošským chlapcem, který jezdí městem a pozoruje detaily architektury, a nakonec nastoupí do velké vzducholodi a odlétá. Přehlídkou zněl z reproduktorů Ablohův hlas a na konci se místo zesnulého návrháře objevil jeho tým. Moto „Virgil tu byl“ se neslo celou show. Dále značka otevřela dva nové ateliéry ve Francii a oznámila rozšíření výroby i zvýšení cen kvůli rostoucím výrobním nákladům.
Prada
Prada jmenovala herečku Hunter Schaffer tváří kampaně pro jaro ’22. Herečka spolupracovala i na kampani oslavující kabelku značky Prada Symbole. A ve spotu značky pak prezentovala oblíbenou taškou Galleria, doplněk vytvořený v roce 2007, jejíž design je inspirován klasickými styly je spjat s identitou Prada 21. století. Ve spotu ukazuje filmař Xavier snové scenérie a mísí film s módou, aby rozmazal linie fikce a reality. Schafer v roli romantické hrdinky cestuje různými fantaziemi plnými Prady. Značka zaznamenala nárůst prodeje o 41 % a navrhla sportovní oblečení pro hru Riders Republic.
Valentino
Kreativní ředitel Vanetino Pier Paolo Piccioli představil kolekci F/W 22, která byla celá růžová. „Růžová je barvou lásky, komunity, energie a svobody. Je to projev nevědomí a osvobození od potřeby realismu“, řekl návrhář. Celá scéna včetně přehlídkového mola byla zahalena do růžové. Mohli jsme tak sledovat růžovou v monochromatické paletě a modely v jedinečném řemeslném zpracování, které mohou nosit i muži. Značka uvedla na trh nové tenisky Valentino Garavani Open for a Change. Dva typické modely Open a Rockstud Untitled byly přepracovány s ohledem na životní prostředí. Zpěvačka Zendaya se pak objevila v kampani na jaro 22.
Dior
Dior zaujal spoluprací se značkou Birkenstock. Uvedl sandály Milano v šedé plsti Dior a typický model Birkenstock The Tokio Mule s vyšívanými květy, které jsou vyráběny ručně a k jejichž inspiraci posloužily šaty z Haute Couture kolekce Dior z roku 1957. Dior dále znovuotevřel nově zrekonstruovaný prostor na Avenue Montaigne. A k vytvoření elegantního sportovního vybavení s cílem motivovat ke zdravému životnímu stylu se spojil s Technogymem.
Moncler
Moncler vykázal tržby přesahující 2 miliardy eur a dal si závazek vyřadit kožešiny ze svých kolekcí do roku 2024. Novou tváří kapslové kolekce Moncler Grenoble se stala čínská herečka a zpěvačka Victoria Song. Genderově neutrální kolekce je definována klasickou paletou černobílých odstínů s detaily v elegantních barvách. Nadýchané zimní bundy doplňují topy s dlouhým rukávem, trička, tepláky s vícebarevnými bočními pruhy a kulichy či klobouky.
Bottega Veneta
Pod vedením nového kreativního ředitele Matthieua Blazyho pokračuje Bottega v alternativním trendu pro nadcházející čínský lunární nový rok. Značka obsadila část Velké čínské zdi a na digitální obrazovce ji ozdobila vzkazem „Šťastný nový rok“ zobrazeném v odstínech zelené a mandarinkové, které jsou barvami značky a v mandarínštině vyjadřující symbol štěstí. V rámci instalace se značka rovněž zavazuje přispět na podporu probíhající renovace a údržby nejvýchodnější pevnosti Velké čínské zdi. Blazy se také kolekcí F/W 22 poprvé představil publiku v roli kreativního ředitele značky po náhlém odchodu Daniela Leeho.
Fendi
Značka Fendi ve spolupráci s Ledger vydala debutovou kolekci technických doplňků. Kapsičky pro kryptopeněženky navržené Silvií Venturini Fendi byly odhaleny na módní přehlídce Fendi Podzim/Zima 2022–2023. První obdélníkový design připomíná tašku Bagueette v miniaturní podobě, jednoduše se otevře a odhalí kapsu pro digitální peněženku Ledger Nano X. Druhá hardwarová peněženka je s řetízkem Fendi O’Lock. Milánský týden módy zahájila značka Fendi kolekcí inspirovanou Y2K. Kim Jones v prezentaci odkazoval na dvě kolekce jaro/léto 2000 a jaro/léto 1986. Kolekce je založena na pastelových průsvitných modelech a ostrém, strukturovaném krejčovství. Dalším počinem značky je kniha The Fendi Set, která je poctou fotografovi Vogue Nikolaji von Bismarckovi.
Miu Miu
Miu Miu způsobila neskutečnou vlnu módního šílenství se svojí mikrosoupravou složenou z krátké sukně a crop topu. Tuto soupravu oblékla během fashion weeků nejedna módní influencerka. Exkluzivní tenisky ve spolupráci s New Balance pak byly představeny během módní přehlídky jaro/léto 2022. Skvělým tahem bylo i po dlouhých 13 letech oživení pánské kolekce. Poprvé značka uvedla na trh pánskou módu v roce 1999, ale v roce 2008 se kreativní ředitelka Miuccia Prada rozhodla ukončit sekundární mužskou linii. Pánská kolekce Miu Miu se vrátila na přehlídkové molo ve čtyřech vzhledech, které spojují mužské a ženské prvky.
Foto: 1, 2, 3, 4 a 5, 6 a 7, 8 a 9, 10, 11, 12, 13, 14 a 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21