• Fashion News  • Mondaily: Loro Oro představuje první kolekci šperků

Mondaily: Loro Oro představuje první kolekci šperků

Vzpomínky bez ruchu i fádnosti. Vítr, jež vzpomínky odvál. VENTUS! Takový je název debutové kolekce české značky Loro Oro, která se doteď věnovala pouze koženým doplňkům. Všechny šperky se ručně vyrábějí v Praze z kvalitního stříbra, tak i v pozlacené verzi, kde bylo využito 14k zlato. Tak jako vítr vytváří na nebi jemné vlnky a křivky, se kolekce ubírá podobným směrem. Hlavními prvky se staly nepravidelné tvary, které vycházejí z působnosti větru. Kolekce si, tak jako značka na všech svých návrzích, zakládá na nejvyšší kvalitě řemeslného zpracování i udržitelnosti v rámci výrobní stopy a dlouhotrvajících produktů.

Dcera Björk je novou tváří Miu Miu

Isadora Bjarkardóttir Barney, dcera Björk a Matthewa Barneyových, stojí v čele kampaně značky oslavující řadu šperků vytvořenou umělci Nathalie Djurberg a Hansem Bergem. Kromě tvorby barevných šperků se Djurberg a Berg stali uměleskými řediteli kampaně, kterou nafotil Julien Martinez Leclerc a stylizovala Lotta Volkova, a ve které Isa interaguje s tvory z jiného světa, od ptáků až po kosterní ruce.

První dáma Ukrajiny v britském Vogue a Demna Gvasalia tváří Ukrajiny

Vlnu kontroverze vyvolávají nejnovější počiny spojené s válkou na Ukrajině. První dáma Olena Zelenska se ocitla na digitální obálce britské mutace magazínu Vogue a spolu s prezidentem Volodymyrem Zelenským vyfotili editorial, za kterým stála legendární fotografka Annie Leibovitz. Začaly se tak vedle pochvalných komentářů objevavovat i ty hanlivé:

„Zatímco jejich lidé umírají… pózují na focení…“ „Neuvěřitelně nevkusné“ a „Jo, cool válka, pojďme udělat focení, jo.“

Jiní zase dodávají, že koncept ženských časopisů, včetně těch módních, pokrývajících války a časy konfliktů, je dobře zakořeněný. Ztvárnění Zelenské ve Vogue je na míle vzdálené od typického módního focení.

Další zprávou, která obletěla módní svět v souvislosti s válkou na Ukrajině, se týká samotného kreativního ředitele značky Balenciaga. Demna totiž bude sloužit jako velvyslanec United24, fundraisingové platformy pro pomoc na Ukrajině, kterou zřídil prezident země Volodymyr Zelenskyj po ruské invazi. V rámci partnerství Balenciaga vydá tričko s cílem získat peníze a povědomí o fondu United24 Rebuild Ukraine, který se věnuje obnově kritické infrastruktury v zemi, včetně nemocnic, škol a silnic. Sto procent čistého zisku z prodeje půjde do fondu, uvedl Demna v prohlášení.⁠