• Lifestyle  • Oblíbený koncept Manifesto Market v centru Prahy zahájil novou sezónu

Oblíbený koncept Manifesto Market v centru Prahy zahájil novou sezónu

Pražské centrum v okolí Masarykova nádraží se v minulém roce rozrostlo o unikátní koncept Manifesto Market, který během malé chvíle zaznamenal obrovský zájem a pozitivní ohlasy v širokém spektru. Pop-up market Manifesto letos odstartoval svojí druhou sezónu a chystá digitální evoluci, rozšíření se na další lokalitu a unikátní zážitky nejen v gastronomii.

V roce 2018 zaplavily sociální sítě fotografiemi (@manifesto.market) z neznámého místa, které vypadalo jako jedna velká gastro oáza obklopená kontejnery, o které neměl nikdo potuchy. Zvýdavým Pražanům to nedalo a následně se začali objevovat informace, že na prostoru poblíž Masarykova nádraží vyrostl dočasný pop-up market. V loni Manifesto Market navštívilo 650 tisíc lidí a na sociálních sítích zasáhlo okolo 4 milionů lidí. Výslednou odměnou následně bylo po šesti měsících ocenění za nejlepší zákaznický zážitek v prestižní soutěži Obchodní roku. O gastronomickém zjevení pod magistrálou psaly The New York Times i Monocle. Nyní startuje již druhá sezóna s nově upraveným prostorem doplněném o průhledná iglú, nový nábytek snack od české značky mmcité i zelené instalace olivovníků a citrusovníků z dílny Haenke.

I v druhé sezóně zůstaly ti nejoblíbenější jména jako Matteo de Carli, Poké Haus a Vinohradský pivovar čepující do skla. Nově zde najdou návštěvníci Chu Yakitori šéfkuchaře Levitate Christiana Duy Chu, QQ Asian Kicthen, bar Le Valmont Bubbles nebo autentickou neapolskou pizzerii Da Antonio. Kurátoři z týmu Dejsiprostor pod dohledem Martina Barryho vybrali do 27 kontejnerů celkem 16 provozovatelů bister a restaurací, 3 nové bary včetně pivního a 5 pop-up obchodů.

„Nemůžeme se dočkat, až si s prvními letošními návštěvníky přiťukneme pivem z Vinohradského pivovaru, čepovaným do opravdových sklenic s originálním motivem Manifesta. Bude to nejen nesrovnatelně lepší zážitek, ale hlavně zbavíme náš provoz velkého množství jednorázových kompostovatelných kelímků. Loni jsme se učili za pochodu. Na některé větší změny jsme potřebovali pár týdnů,” podělil se zakladatel Martin Barry

Digitální vylepšení bude významnou změnou

Pořadatelé se v nové sezóně chtějí soustředit na vývoj digitálních vylepšení. Hostům zkrátí čekání na porci a usnadní způsob placení. Objednávky bude možné vyřizovat od stolu, třeba i toho v kanceláři a to jednoduše vstřícnou cestou online. Manifesto se díky Mastercard stalo prvním bezhotovostním místem v Česku, s velmi pozitivním ohlasem na straně návštěvníků i provozu. Manifesto Market se v tuto chvíli nachází na místě, na kterém v brzkém období vyroste nová obchodní čtvrt navazující na Masarykovo nádraží. Pro letošek, ale Manifesto zůstane stále na stávajícím pozemku.

,,Neumíme si představit lepší dočasné využití pozemku u magistrály, než je koncept Manifesto. Z přátelství  jsme místo pronajali Martinu Barrymu do doby, než tady začneme stavět. A to v tomto roce určitě nebude. O kontejnerové gastro oáze se ví už i v zahraničí, turisté i místní o zážitky v Manifestu letos určitě nepřijdou.” říká Petr Palička za Penta Real Estate.

Prostor pro jedinečná setkávání a bohatý kulturní program

V zadní části marketu se otevřel větší prostor pro společenské akce, koncerty a slavnosti pod širým nebem. Do centrální „avenue“ se vrátí ikonické dlouhé stoly s lavicemi blocq od mmcité, podél nichž se soustředí nejrenomovanější šéfkuchaři.

Kulturní dramaturgie soustředí na českou hudební scénu a objevy elektronické a akustické hudby. Alespoň dvakrát do měsíce proběhnou velkolepější párty. Na promítání filmů si diváci musí počkat do konce května, ale koncerty a DJ’s nechybí od prvního dne, kdy se Manifesto otevřelo. Nechybí ani sobotní a nedělní brunche s buskery, v pátky budou vibrovat beaty na Nightmarketu a plátno, které je stálou součástí vybavení, poslouží i sportovním přenosům. K oslavě Velikonoc bude celý prostor ozdoben elegantní a alternativní ozdobami, mladými pečínkami.

Zdroj fotografií: Jakub Červenka pro Manifesto Market

Marketing manager