![](https://dailystyle.cz/wp-content/uploads/2019/10/woman-466130_1920.jpg)
Sáhni si na prsa každý měsíc
V České republice startuje aktivace organizace Loono a výrobce zubních past Sensodyne zaměřená na prevenci proti rakovině prsu. Vzhledem k tomu, že na následky karcinomu prsu zemře v Česku každý rok až 1900 žen, je více než důležité samovyšetření prsou. Tato základní prevence, kterou můžete lehce provádět sami či s partnerem, vám může zachránit život.
Vznik některých onemocnění není možné předvídat, ani jim zabránit. Rakovinu prsu je však možné odhalit včas, a to ve stádiu, kdy je ještě dobře léčitelná. V rámci screeningu rakoviny prsu má každá žena nad 45 let každé dva roky nárok na bezplatné vyšetření prsu pomocí mamografu. U mladších či rizikových pacientek se doporučuje ještě vyšetření prsu ultrazvukem. Období mezi dvěma vyšetřeními je však dlouhé, trvá celé dva roky, proto je samovyšetření jako prevence moc důležité.
![](https://dailystyle.cz/wp-content/uploads/2019/10/sahnete_si_na_prsa_kazdy_mesic_sensodyne_web_02.jpg)
„Od samého začátku jsme věděli, že nechceme lidi strašit slovem rakovina. Před ním každý zavírá oči. Proto jsme zvolili jiný styl komunikace, kterým voláme do světa, že samovyšetřování je vlastně cool a součást zdravého životního stylu,“ uvedla zakladatelka Loono, Kateřina Vacková.
![](https://dailystyle.cz/wp-content/uploads/2019/10/sahnete_si_na_prsa_kazdy_mesic_sensodyne_web_01.jpg)
Právě šíření osvěty v oblasti zdraví a prevence je to, co propojilo neziskovou organizaci Loono a výrobce zubních past Sensodyne ve společné úsilí. Koupí každého produktu Sensodyne může od října tohoto roku každý z vás přispět 1 Kč na preventivní kampaň #prsakoule, za kterou stojí právě tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a několika dalších nadšenců, kteří už v oblasti reprodukčního zdraví, prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění vyškolili více než 50 000 lidí. Kampaň #prsakoule učí, jak správně a pravidelně jednou měsíčně vyšetřovat prsa a odhalit tak rakovinu v časném stádiu.
„Výskyt rakoviny prsu je stále častější, proto je prevence tak důležitá. Spolupráce s Loono, které pořádá na toto téma workshopy, kde se lidé učí, jak si vyšetřit prsa či varlata, má za cíl zvýšit informovanost o této problematice,“ uvedla brand manažerka značky Sensodyne, Vanda Študentová.
![](https://dailystyle.cz/wp-content/uploads/2019/10/sahnete_si_na_prsa_kazdy_mesic_sensodyne_web_03.jpg)
Podle výzkumů společnosti GSK vystačí zubní pasta Sensodyne svým uživatelům přibližně měsíc, a tak kromě čistých zubů a úlevě od bolesti citlivých zubů může ohlídat i správný interval pro vyšetření prsou. Stačí si proto zapamatovat jednoduché pravidlo a heslo kampaně = Došel Sensodyne? Sáhni si na prsa.
Zdroj fotografií: archiv Loono, Pixabay